zwolis Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 Witam. Czy po wymianie świec zapłonowych (1.6 PB, 117KM, 2011), podczas której trzeba odpiąć wtyczkę od przepustnicy (ściągnięty kolektor ssący i przy okazji wyczyszczenie przepustnicy) trzeba przeprowadzić adaptację przepustnicy i czy można to zrobić bez użycia komputera diagnostycznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolis Opublikowano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 Dzięki za odpowiedź. Chociaż czytając forum niektórzy po montażu mieli problem z obrotami i musieli jechać do serwisu na adaptację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 dla spokoju odłącz aku przed rozpięciem i nie powinno nic się dziać, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 Też jestem przed wymianą świec i byłem przekonany, że po wymianie świeczek adaptacja jest niezbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 Wymieniałem świeczki w pb 1.6 i nie było potrzeby adaptacji , może jest to uzależnione od wersji softu ? ps. poliftowy Qq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zadaniel Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 A po jakim przebiegu/po ilu latach powinno się wymienić świece? Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 Powyżej 90 000 km według producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Witam, Nie łudź się, że nie trzeba robić adaptacji. Przez długi czas też tak myślałem. Odpiąłem dzień wcześniej klemę, a i tak adaptacja była konieczna. Zasada jest prosta, jeśli odepniesz wtyczkę i wyczyścisz przepustnicę, to będziesz musiał robić adaptację. Byle czym adaptacji nie zrobisz, jeździłem po wielu "lokalnych" magikach. Finał był taki, że i tak wylądowałem w serwisie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolis Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Wymieniałem świeczki w pb 1.6 i nie było potrzeby adaptacji , może jest to uzależnione od wersji softu ? ps. poliftowy Qq Ale czy był wyciągnięta wtyczka od przepustnicy, bo zapewne można to zrobić bez wypinania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Witam, Ale czy był wyciągnięta wtyczka od przepustnicy, bo zapewne można to zrobić bez wypinania? Boję się, że nawet jeśli nie odepniesz wtyczki, a wyczyścisz przepustnicę z nagaru to i tak adaptacja będzie konieczna. W moim przypadku, w serwisie, cała operacja trwała może 10 minut. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Mozna wypiac wtyczke i nie czyscic przepustnicy, wtedy adaptacja niepotrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Witam, Mozna wypiac wtyczke i nie czyscic przepustnicy, wtedy adaptacja niepotrzebna. Jak już zdejmujemy kolektor do wymiany świec, chyba warto zrobić wszystko jak należy, czyli wyczyścić przepustnicę. Nawet kosztem podjechania do serwisu na adaptację. I tak zaoszczędzimy trochę złociszy... Gdy przymierzałem się do wymiany świec zapytałem w jednym z serwisów ile sobie życzą za taką usługę. W odpowiedzi dostałem następujące ceny: świece 320 pln (ja kupiłem za 160 pln); wymiana świec 250 pln (wymieniłem sam, kupiłem sobie tylko nasadkę do świec, chyba za 40 pln); czyszczenie i adaptacja przepustnicy 250 pln (wyczyściłem sam, a za adaptację zapłaciłem niecałe 150 pln, ale w innym serwisie, nie w tym w którym wcześniej pytałem o ceny). Dodatkowo, po zdjęciu, wymyłem i wyczyściłem cały kolektor wewnątrz. Teraz przynajmniej wiem co i jak mam zrobione i że w ogóle mam zrobione Pozdrawiam. Edytowane 8 Czerwca 2017 przez bhtom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek555 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 A jakie konkretnie świece są najlepsze do silnika 1,6 117KM ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 dedykowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek555 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Bardzo śmieszne ! A tak na poważnie to możecie polecić jakieś konkretne modele z tych "dedykowanych" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 osobiście zakładam wszystkim Denso i właściciele nie narzekają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek555 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 A świece jakiego producenta montuje ASO ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 (edytowane) Witam, Tyle, że Denso są dwa razy droższe od NGK, a NGK są właśnie dedykowane. Zgodnie zresztą z wpisem w książce serwisowej. Pozdrawiam. Edytowane 9 Czerwca 2017 przez bhtom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Witam, Tyle, że Denso są dwa razy droższe od NGK, a NGK są właśnie dedykowane. Zgodnie zresztą z wpisem w książce serwisowej. Pozdrawiam. które NGK są tańsza?? made in Japan czy made in France?? od czasu jak mi został gwint od świecy made in France w głowicy to takich nie zakładam (nei tylko mi się to zdarzyło) jak sa made in Japan to spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Witam, od czasu jak mi został gwint od świecy made in France w głowicy to takich nie zakładam (nei tylko mi się to zdarzyło) Jeśli świece ktoś dokręcił za mocno to co się dziwisz, że gwint został. Jest coś takiego, jak klucz dynamometryczny... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolis Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Świece wymienione, przepustnicy nie odpinałem(przetarta delikatnie szmatką), lekkie ślady nalotu olejowego w kolektorze(wyczyszczony).Obroty chyba będą o.k po odpaleniu ok.1500(a silnik był jeszcze ciepły) potem spadły do normalnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.