goago Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 auto to sunny N14 1,4 wersja slaba (gaznikowa)czyli nominalnie 75KM i 112nm przy 4000. zasilane jest samym gazem i test odbyl sie wlasnie na lpg. moc mnie satysfakcjonuje zwlaszcza ze jest zagazowany, ale ten moment to porazka dziwny jakis taki :roll: co moze byc skopane :?: http://img441.imageshack.us/my.php?image=testsunny142fr.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 3 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 chyba nie jest tak zle skoro kolega Ziut mocniejsza almerka 1,4 87km nominalnie osiagnal takie wyniki na gazie: 80.2 KM @ 6193 rpm, 103.7 Nm @ 4046 rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość n15_krk Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 grabowski ma inercje czy obciazeniowke, bo na inercji zwykle wiekszy moment wychodzi niz jest, co do wykresu to wyglada troche na przeplywke ale na dole jest ok :? Coobcio na pewno rozkmini pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 grabowski ma inercje czy obciazeniowke, bo na inercji zwykle wiekszy moment wychodzi niz jest, co do wykresu to wyglada troche na przeplywke ale na dole jest ok :? Coobcio na pewno rozkmini pozdr ma inercje co do przepływomierza to nie mam go w ogóle. widze ze na razie nikomu sie nie chce rozkminiac mojego problemu :evil: moze moje pytanie ujmę inaczej. dlaczego od 1621rpm moment juz tylko spada :?: czym to moze byc spowodowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BRS Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 o kur..aa :lol: ale masz pieknego prawieDIESLA :D chyba graboski ci to w corelu albo paicie robil pokaze to dziss calemu skladowi pxs....jeli niebedaa sie smiac tak jak ja to moze uda im sie cos wykminic, bo jak dla mnie to ci ktos wykresik piekny "narysowal" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Może maciek za wczesnie nacisnął hamulec przy pomiarze albo coś ci zaczeło rzeć o koła w momecie liczenia mocy strat przy nizszy obr... Co do górnych rejestrów to masz naturalną spadkowąharekterystyke jak to na gazie z mikserem bywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BRS Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 masz blosa czy klasyk ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 z tym momentem to nie mozliwe... przecież moment to siła z jaką gazy naciskają na tłok razy ramię wału, a moc to siła która potafi nadać przyspieszenie ciężarowi w jednośce czasu i jest ona generowana przez moment i obroty (czy jakoś tak), czyli jest niemożliwe że przy tak dużym spadku momentu moc nadal rosła, co prawda gaz jest o wiele mniej kaloryczny niż benzyna i moment zawsze będzie niższy ale bez przesady....... powtórz pomiary....albo jestem głupi.... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 masz blosa czy klasyk ???? oczywiscie ze blos :twisted: zadnego miksera i czy innych zwezek w dolocie. tak to wyglada: http://img442.imageshack.us/my.php?image=021cu.jpg czy moze to byc spowodowane zbyt przyspieszonym zaplonem? przed hamowaniem podkrecilem troche... moze za mocno? wczesniej nie chcialem nic wam sugerowac. moze jeszcze pusta puszka pod kolektorem wydechowym po katalizatorze tak "miesza" :?: rozrzad nie ruszany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 z tym momentem to nie mozliwe... :roll: wychodzi na to ze chyba masz racje jade do nich z reklamacja :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 z tym momentem to nie mozliwe... przecież moment to siła z jaką gazy naciskają na tłok razy ramię wału, a moc to siła która potafi nadać przyspieszenie ciężarowi w jednośce czasu i jest ona generowana przez moment i obroty (czy jakoś tak), czyli jest niemożliwe że przy tak dużym spadku momentu moc nadal rosła, co prawda gaz jest o wiele mniej kaloryczny niż benzyna i moment zawsze będzie niższy ale bez przesady....... powtórz pomiary....albo jestem głupi.... :roll: No ale wraz ze wzrostem obrotó moc rosnie mimo iż spada moment jest na to jakiś przelicznik np. Przy 3000 obr.min i przy momecię rzędu 200nm masz tylko 80kon a gdyby te 200nm było przy 6500obr.min to wówczas było by ok. 180koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xzandafer Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 Goago na powaznie pytam, czy robiles jakies home-made doloty, stozki czy inne cuda-niewidy?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 6 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2005 Goago na powaznie pytam, czy robiles jakies home-made doloty, stozki czy inne cuda-niewidy?! z cudow niewidow jest usuniety gaznik i w jego miejsce na kolektorze zamocowana sama przepustnica od vectry 2,0. ma okolo 60mm. srednicy ale teraz jest zawężona do ok.50-55mm. nastepnie zaraz za przepustnica jest Blos a pozniej to seryjny uklad dolotowy od primery 2.0. masz fotke jeszcze raz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2005 O widze na zdjęciu mojąpuszke poweitrza ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 No ale wraz ze wzrostem obrotó moc rosnie mimo iż spada moment jest na to jakiś przelicznik np. Przy 3000 obr.min i przy momecię rzędu 200nm masz tylko 80kon a gdyby te 200nm było przy 6500obr.min to wówczas było by ok. 180koni tak oczywiście, moc jest generowana przez moment i obroty, poszukam jak się to liczy i podam wzór ale na pewno mnoży się obroty przez moment i coś tam jeszcze, ale nie możliwe jest żeby przy tak dużum spadku momentu moc nadal rosła.... sam Kuba przyznaj że takiego wykresu jeszcze nie widziałeś... bo ja jeszcze nie widziałem tak dużych dysproporcji momentu i mocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 7 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 O widze na zdjęciu mojąpuszke poweitrza ?? tak, tak twoja wiecie co... mam jeszcze w planach wyeliminować podgrzewanie kolektora ssacego. praktycznie zaraz po odpaleniu robi sie goracy :evil: bo podlaczony jest obieg wody do niego. bez sensu przy zasilaniu gazowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gulash Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 troche googlania o okazalo sie co następuje : http://www.pumaracing.co.uk/power1.htm Przelicznik jest dokladnie okreslony. Trzebaby sprawdzic w excelu, ale raczej wykresy sobie odpowiadają (nie znam się na szczegółach działania hamowni, ale raczej jeden z wykresów powstaje z drugiego). Więc dziwny przebieg krzywej momentu może być spowodowany : 1. błędami pomiaru 1a. błąd mierzącego 2. coś w silniku rozstrojone Osobiście stawiam na 1 bo hamownia inercyjna tylko w przybliżeniu mierzy poprawnie moment obrotowy. Moment powinno się mierzyć przy określonym, stałym obciążeniu a takie zapewni tylko hamownica. Jednak dla mocy rzędu 89-90 kW stosowna hamownica (silnik DC mocy ~100 kW) jest ekstremalnie drogi i wielki. Ten wywód nie musi być do końca poprawny, gdyż doświadczenie w tego typu pomiarach mam tylko w zakresie maszyn elektrycznych. Jednak teoria jest raczej podobna. Na koniec jeszcze jedna sprawa - nie ślizgało się czasem sprzęgło ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 7 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 nie ślizgało się czasem sprzęgło ?? sprzeglo mam na wykonczeniu ale sie jeszcze nie slizga, dzieki Gulash za ten wywód , moze ktos jeszcze sie wypowie. na hamowni gosciu twierdzil ze juz spotkal sie z podobnym wykresem w honda civic gdzie rozrzad byl zle ustawiony. u mnie nie ruszany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 To jest totalnie przerobiony uklad dolotowy oraz zmienine zasilanie z beznyny na tylko LPG... NA górze widać wyraznie jak zaczyna brakować mieszanki, przydało by się albo więcej gazu albo powietrza - trzeba zmierzyć AFR... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xzandafer Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Kurcze, nie sugeruje nic ale obstawial bym tuning za przyczyne tak dziwnego wykresu. Japoncow sie nie poprawia jak to powiedziala jedna osoba, ktora sie na nich zna... Chyba, ze konkretnie - tak jak robi to np. Coobcio Ja np. zrobilem majac jeszcze 1.4 calkowicie zamkniety dolot, ktory pobieral powietrze z dziury w zderzaku i lecial przez zderzak do komory, nachodzil na seryjny dolot do seryjnego filtra i... No wlasnie. Dupohamownia wskazywala, ze moment sie poprawil ale na hamowni maha wyszlo ze od jakis 3,500 - 4,000 RPM moment gwaltownie spadal - zazwyczaj utrzymuje sie na poziomie lub wzrasta w zaleznosci od silnika. Najlepsza opcja przed tuningiem jest shamowanie kompletniej serii, a potem modyfikowanie i dalsze pomiary na rolkach. Ja tak zrobie z nowym silniczkiem... Pzd! EDIT: Ale w obecnej sytuacji posluchalbym sie Kuby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 DO nowego silniczka CAI jak najbardziej wskazane, najlepiej z dołądowaniem dynamicznym jak to mialo miejsce kiedyś u mnie wtedy osiągnąłem 199nm z mojego 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.