gawra44 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 zastanawiam się czy nie występuje sprzeczność w tym co piszą w instrukcji,a piszą tak dbanie o turbinę polega na:delikatnym operowaniu pedałem przepustnicy po uruchomieniu nie wyłączać silnika zaraz po zatrzymaniu czyli dać odetchnąć turbinie czas około minuty,a z drugiej strony opisują działanie start-stop który wyłącza system od razu to jak jest z tym chłodzeniem turbiny może ktos ma ciekawe doświadczenia lub spostrzeżenia, jak z żywotnością turbiny wobec tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 Stary i Stop maja dodatkowe chłodzenie z tego co pamiętam wodne. Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Ciekawa informacja o chłodzeniu turbinki wodą, o tym nie miałem pojęcia, wiem tylko że S/S to czyste zło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Niektóre mają, inne nie mają. Nie ma reguły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Niektóre mają, inne nie mają. Nie ma reguły.No dobra, a 1.2 ma? U mnie ostatnia zmiana softu i silnik gaśnie zaraz po zatrzymaniu, nawet po forsownej jeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 No właśnie ten chyba nie ma. Zresztą nawet gdyby miał, to takie rozwiązanie to tylko połowa sukcesu. Bo chłodzenie wodne owszem, pozwala jako tako trzymać w ryzach temperaturę turbosprężarki, ale co z tego skoro po wyłączeniu silnika przez system SS przerwane zostaje jej smarowanie. A przecież wiemy, że rozpędzona turbinka potrafi się w takiej sytuacji jeszcze przez chwilę kręcić. Cóż więc nam po chłodzeniu skoro smarowania nie ma. Podsumowując, wg.mnie chłodzenie wodne turbiny to taki półśrodek. Coś tam pomaga, ale nie eliminuje problemu całkowicie (takim byłoby dopiero podtrzymywanie smarowania po wyłączeniu silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 No właśnie ten chyba nie ma. Zresztą nawet gdyby miał, to takie rozwiązanie to tylko połowa sukcesu. Bo chłodzenie wodne owszem, pozwala jako tako trzymać w ryzach temperaturę turbosprężarki, ale co z tego skoro po wyłączeniu silnika przez system SS przerwane zostaje jej smarowanie. A przecież wiemy, że rozpędzona turbinka potrafi się w takiej sytuacji jeszcze przez chwilę kręcić. Cóż więc nam po chłodzeniu skoro smarowania nie ma. Podsumowując, wg.mnie chłodzenie wodne turbiny to taki półśrodek. Coś tam pomaga, ale nie eliminuje problemu całkowicie (takim byłoby dopiero podtrzymywanie smarowania po wyłączeniu silnika). Dalej działa pompa oleju,więc wszystko jest smarowane - nie wiem skąd pomysł że nagle ustaje smarowanie. Zresztą auta z S/S są na rynku już od wielu lat, gdyby faktycznie powodowało to problemy z turbiną(albo czymkolwiek innym) dawno byłoby o tym słychać a tymczasem awaryjność silników nie wzrosła nagle z dnia na dzień kiedy wprowadzono ten system. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Jakim cudem niby działa nadal smarowanie jak po wyłączeniu silnika nie pracuje pompa oleju? W każdym razie w kosiarce 1.2 nie ma żadnego układu podtrzymania smarowania turbosprężarki po wyłączeniu silnika. Masz natomiast rację z tym, że mimo zastosowania systemów SS nie słyszy się o zwiększonej awaryjności sprężarek. Można więc chyba uznać, że nie ma potrzeby zawracać sobie tym głowy i wystarczy odrobina zdroworozsądkowego użytkowania silnika, a turbosprężarka z powodu używania systemu SS nie zdechnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 (edytowane) Jakim cudem niby działa nadal smarowanie jak po wyłączeniu silnika nie pracuje pompa oleju? Tak, że samochody z systemem S/S mają pomocniczą elektryczną pompę oleju**** Żeby nie było - to jest pompa używana w nissanach: http://slpt.com/brushless-electric-startstop-oil-pump/ Właśnie do samochodów z systemem S/S - w momencie gdy gaśnie silnik, pracę podejmuję mniejsza elektryczna pompa i wszystko jest dalej smarowane jak należy. *** - pewnie nie wszystkie, głowy nie dam że każdy samochód na rynku ma coś takiego Edytowane 12 Czerwca 2017 przez gambiting Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Tak, że samochody z systemem S/S mają pomocniczą elektryczną pompę oleju**** Żeby nie było - to jest pompa używana w nissanach: http://slpt.com/brushless-electric-startstop-oil-pump/ Właśnie do samochodów z systemem S/S - w momencie gdy gaśnie silnik, pracę podejmuję mniejsza elektryczna pompa i wszystko jest dalej smarowane jak należy. *** - pewnie nie wszystkie, głowy nie dam że każdy samochód na rynku ma coś takiego W których niby Nissanach jest taka pompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Tak, że samochody z systemem S/S mają pomocniczą elektryczną pompę oleju**** Żeby nie było - to jest pompa używana w nissanach: http://slpt.com/brushless-electric-startstop-oil-pump/ Właśnie do samochodów z systemem S/S - w momencie gdy gaśnie silnik, pracę podejmuję mniejsza elektryczna pompa i wszystko jest dalej smarowane jak należy. *** - pewnie nie wszystkie, głowy nie dam że każdy samochód na rynku ma coś takiego No właśnie. O ile chłodzenie wodne turbosprężarek spotyka się dość często, to podtrzymywanie smarowania po wyłączeniu silnika jednak dość rzadko. Przynajmniej w tanich konstrukcjach, do jakich należy przecież kosiarka 1.2 DIG-T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.