Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

czym smarować hamulce?


karibox1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czym smarować:

 

1. prowadnice wewnątrz (może niczym?)

1a. gumy wewnątrz

2. tłoczki wewnątrz

3. blaszki jarzma

4. tłoczek na styku z klockiem (jego wystającą z zacisku krawędź) - (może niczym?

5. czy na klocku musi być blacha, którą popycha tłoczek?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mike12345

Smarem do tloczkow i prowadnic, sa w motoryzacyjnych lub na allegro za pare zl tubki 5ml, mozna tez tym posmarowac gumy wewnatrz. Reszty raczej nie trzeba smarowac bo tylko brud bedzie sie kleil.

Edytowane przez mike12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. prowadnice wewnątrz (może niczym?) - dałem czerwony smar do prowadnic

1a. gumy wewnątrz - czerwony smar

2. tłoczki wewnątrz - ten tani od thundera

3. blaszki jarzma - miedziowy

4. tłoczek na styku z klockiem (jego wystającą z zacisku krawędź) - (może niczym?) - nic

5. czy na klocku musi być blacha, którą popycha tłoczek? - nie dałem

 

Czy dobrze?

Edytowane przez karibox1
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było wiele razy już mówione żeby nie używać miedziowego smaru ponieważ jest bardzo kiepski, twardnieje uniemożliwia ruch elementów. 

 

Co to jest czerwony smar ? 

 

A ru proszę instrukcja z strony Boscha  gdzie jak byk napisane jest aby nie stosować smarów zawierających miedź. 

 

http://aa-boschap-pl.resource.bosch.com/media/_pl/parts/service_parts__auto_parts/brakes__service_parts/foldery/bosch_tarcze_naprawa_folder_6.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerwony smar przychodzi w komplecie z prowadnicami. Ale nie ma marki i jest w małej saszetce noname.


a t30 ma automatyczne ustawianie tłoczków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czerwony smar = smar do zacisków hamulcowych  teraz jasne.

 

Nie , x-trail nie posiada "automatycznego ustawiania tłoczków"  , tłoczki takie się wkręca a nie wciska i dotyczy to tylnych tłoczków w systemach z ręcznym hamulcem oddziałującym na tłoczki. ( regulacja luzu ręcznego ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x-trail na tyle ma klocki nie szczęki i jestem pewien ,że nie są wkręcane. 

Wkręcane tłoczki stosuje się w układach gdzie zacisk pełni funkcję ręcznego. W x-trailu od ręcznego są szczęki wewanątrz tarczy więc nie ma mowy o automatycznym ustawianiu tłoczka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie tłoczka niewiele daje ponieważ wciskając go przez gumkę w zacisk i tak cały smar z niego schodzi ( gumowa uszczelka ciasno przylega i cały smar ściąga ( poza tym po drugiej stronie uszczelki tłoczek pracuje w płynie hamulcowym więc nie zardzewieje.Jeżeli już to warto smarować pod osłoną przeciwpyłową tłoczek ) 

 

Ale jak już trzeba wyciągnąć tłoczek to wyciągam go tak samo jak w przednich zaciskach ( gdzie NIGDY nie ma tłoczków wkręcanych w żadnym aucie )   czyli wypycham go używając pedału , a jak mam wykręcony zacisk to sprężonym powietrzem.

Ewentualnie przy ściągniętych osłonach można podważać śrubokrętami za rant tłoczka ( jak nie zastany to również wyjdzie) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie tłoczka niewiele daje ponieważ wciskając go przez gumkę w zacisk i tak cały smar z niego schodzi ( gumowa uszczelka ciasno przylega i cały smar ściąga ( poza tym po drugiej stronie uszczelki tłoczek pracuje w płynie hamulcowym więc nie zardzewieje.Jeżeli już to warto smarować pod osłoną przeciwpyłową tłoczek ) 

 

Ale jak już trzeba wyciągnąć tłoczek to wyciągam go tak samo jak w przednich zaciskach ( gdzie NIGDY nie ma tłoczków wkręcanych w żadnym aucie )   czyli wypycham go używając pedału , a jak mam wykręcony zacisk to sprężonym powietrzem.

Ewentualnie przy ściągniętych osłonach można podważać śrubokrętami za rant tłoczka ( jak nie zastany to również wyjdzie) 

 

Ja także mam takie zdanie jak kolega chudson odnośnie obsługi tłoczków.

 

A druga taka uwaga to te tłoczki maja jakąś tendencję do zapiekania/blokowania się. Przynajmniej w moim samochodzie. W innych samochodach nie poświęcałem tyle czasu i uwagi hamulcom co w T30 a ich obsługa była taka sama. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim są tendencje do zapiekania prowadnic :D same tłoczki jakoś dają radę.   

 

Powodem może być to ,że jak tłoczek ma wżery albo gumka puszcza  to już będzie się zapiekał i wymaga częstszego czyszczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno prowadnice są problemowe. Trzeba też czyścić gniazda wielokrotnie i z mozołem.

 

Pytanie: Ale jak wyjmę tłoczek to go już całego smaruję?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz całego , smar nie szkodzi płynowi hamulcowemu a nadmiar zostanie zgarnięty przez uszczelkę tłoczka i zostanie w miejscu gdzie być powinien czyli pod osłoną przeciwbrudową 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, smarować całego, ranty od dołu do samej osłony, ja to robiłem tak, że nasmarowałem całego czerwonym smarem, wręcz nie było prawie tłoczka widać tylko ładnie rozprowadzony smar, delikatnie go włożyłem w zacisk, następnie zacisk delikatnie skręciłem w imadle, tylko DELIKATNIE co by się nie ruszał i założyłem uszczelniacz od góry w 2 osoby, ja miałem w dłoniach w sumie 2 wkrętaki, a brat palcami i rozciągnęliśmy uszczelkę i ładnie wszystko weszło, tłoczek palcami wepchnięty do wewnątrz i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy ułatwia przeciśnięcie przez uszczelkę ( stara szkoła ) natomiast smar  tak jak pisałem dodatkowo zbiera się nad uszczelką dobrze konserwując najbardziej rdzewiejący element zacisku czyli miejsce pomiędzy uszczelką tłoczka a gumą przeciwpyłową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...