piotreek Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Na początku jako nowy forumowicz chciałem się ze wszystkimi przywitać .....a teraz do rzeczy.....kupiłem sobie primerę p12 z silnikiem diesla 2.2 126 KM, przebieg 180 kkm (sprawdzony, potwierdzony). Autko w naprawdę dobrym stanie, jednak ma jeden mankament. Mianowicie brakuje mu mocy. Usunąłem pierwsze możliwe usterki (dziurawy przewód IC, sprawdziłem na wszelki wypadek resztę przewodów i reszta jest ok), przepływomierz nowy orginalny, brak błędów na kompie. Silnik z dolnych obrotów słabo przyspiesza, dopiero od około 2700 obr/min zaczyna się zbierać, tak do 3700 obr/min, przy czym czuć delikatne przerywanie podczas tego przyspieszania i na pewno nie jest ono takie jak być powinno. Na 6 biegu praktycznie w ogóle brakuje mu siły, ale raz na jakiś czas jest dobrze i samochód ładnie jedzie. Może ma ktoś jakieś sugestie gdzie jeszcze zajrzeć i co sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 A filtr paliwa wymieniałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Właśnie kończę pić kawę i jadę do garażu wymieniać ten filtr paliwa. Olej niby wymieniany 8 tys km temu, ale filtr powietrza wyglądał jak by ze trzy wymiany oleju przelatał, to możliwe że i filtr paliwa dawno nie był ruszany. Wymienię wszystkie filtry i olej i dam znać, ale jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać gdyby to nie był jednak filtr paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Zmień co masz zmienić i zobaczymy co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 (edytowane) Filtry wymienione.....niestety nie ma zmian. Mierzylem przyspieszenie 0-100 wyniosło około 19 sekund :-/ Primera nie dymi, silnik chodzi równo ale nie przyspiesza. Mam wrażenie ze turbina chodzi między 2800 a 3400 obrotów, to chyba zbyt mały zakres? Edytowane 2 Lipca 2017 przez piotreek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 auto kopci przy przyspieszaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Nie. Dopiero przy 4500 obr puści dymek ale to taki mały. Według mnie nic po za normą. Może ma ktoś namiary na mechanika w Warszawie lub okolicach który by to ogarnął? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 witam kolege miłem ten sam problem po kupnie primery auto dopiero zaczelo jechac po ok 3000/obr ale wiedzialem co jest przyczyna wiec jeszcze troche grosza zbilem proponuje koledze albo wyczyścić egr albo zaślepić z obu stron a egr zdemontować calkowicie ja wybralem druga opcje teraz auto bez przegazówki potrafi zapalić kontrolke esp jest moze troche roboty bo trzeba wycieraczki demontować takie dojście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 O egr też myślałem.... jakieś konkrety gdzie to jest i jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92437-egr-w-nissanach-umiejscowienie-demontaż-czyszczenie20-td-22-dci-22-di/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 4 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Jacek22 dzięki za informację. Byłem dziś u kolegi mojego kolegi który zajmuje się markami japońskim......podłączył pod komputer, posprawdzal wiele różnych parametrów i stwierdził tak jak jacek22 ze to egr bo wszystko inne działa jak należy. Więc czekam na kilka wolnych godzin i zabieram się do roboty. Na wstępie wyczyszcze i zobaczymy efekty. W ostateczności zaslepie według instrukcji z linku powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Pracę egr widać po wskazaniach przepływomierza. Jakie one były w różnych warunkach pracy? Bieg jałowy, zimny, cieply, 3,5 tys obr, przyspieszanie, hamowanie silnikiem. Moim zdaniem u ciebie nie domaga przepływomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 5 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Przepływomierz jest nowy a po jego odpieciu nie ma różnicy w pracy silnika. Ale że względu na to ze to nie ja to zmienialem tylko poprzedni właściciel, założę Stary bo to mam i porownam roznice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 5 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Możesz mieć dwie Nie sprawne przepływki. Podaj wartości jakie wskazuję. Wystatczy to tego najtańszy ELM327 i smartfon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 6 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Sprawdzę to i dam znać. No i sprawa wygląda tak......Przepływomierz pracuje, natomiast powinien on osiągać wartość maksymalna około 600 a maksymalnie osiąga troszkę ponad 200. Identycznie miałem w innym moim autku, tylko że to była benzyna, i tak ewidentnie przeplywka była winna i wymiana . Jednak czy w dieslu jest tak samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Możesz mieć dwie Nie sprawne przepływki. Podaj wartości jakie wskazuję. Wystatczy to tego najtańszy ELM327 i smartfon. Elmem w tym motorze nic nie sprawdzisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Sprawdzę to i dam znać. No i sprawa wygląda tak......Przepływomierz pracuje, natomiast powinien on osiągać wartość maksymalna około 600 a maksymalnie osiąga troszkę ponad 200. Identycznie miałem w innym moim autku, tylko że to była benzyna, i tak ewidentnie przeplywka była winna i wymiana . Jednak czy w dieslu jest tak samo? W jakich to jednostkach? ELM327 pokazuje w g/s I powinno być ok 7 na jałowym i ok 160 przy mocy max. Hamowanie silnikiem to redukcja przepływu prawie o 50% względem przyspieszania. Przy sprawnym egr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 6 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Sprawdzane to było na profesjonalnym sprzęcie. Jakie jednostki to nie powiem ale mechanik powiedział ze powinno być okolo600 A jest około 200 maksymalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Czyli nadal nic nie wiadomo. A sprawdzał na jałowym ile jest, a ile być powinno? Po odpaleniu na zimno egr jest zamknięty i pokazuje 16g/s. Gdy zdarzy się syt, jaką zakładasz u siebie, że egr zablokował się w poz otwartej, to na zimno przepływka musi pokazać mniejszy przepływ. U ciebie, albo puszcza egr, albo jest zabrudzone przepływka i po prostu nie jest w stanie zmierzyć rzeczywistego przepływu odcinkach przy tym dawkę paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Pomiary i których mówię były robione na postoju. Po prostu nie miał czasu na dokładniejsze sprawdzenie. Jutro wieczorem wyciagne egr i wyczyszcze i zobaczymy co wyjdzie z tego. Jeszcze jedno zauważyłem...czasem autko jest bardziej dynamiczne A czasem mniej. Na początku wydawało mi się ze to tylko złudzenie ale tak jest. Jednak nawet jak jest lepiej, to i tak nie jest jak powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 gdyby był padnięty przepływomierz to auto zbierało by sie do 2000 tys obrotow a pozniej lipa najlepij ześlep egr i bedziesz miał szybsza reakcje silnika po nacisnieciu gazu wyeliminujesz pozniesze usterki tego dobrodziejstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 Odpowiedz sobie na postawione pytanie dlaczego raz na jakiś czas autko jedzie dobrze . Sprawdź turbine , zdejmując przewod od filtra do turbiny , dotknij wirnika i sprawdź luzy na nim i czy wirnik ma jeszcze lopatki , przedmuchaj przewod przelewowy do zbiornika paliwa ( gdy jest zatkany w zbiorniku robi się podcisnienie , które hamuje dopływ paliwa ) . Dolej do paliwa jakiegoś środka czyszczącego układ paliwowy a przede wszystkim pozdejmuj po kolei wszystkie wtyczki i sprawdź czy styki są czyste czy któryś z przewodów dochodzacych do wtyczek nie jest urwany i przegrzany szczególnie przy wtryskach , bo mi to wygląda na brak styku w którejś wtyczce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Turbina sprawdzona, geometria działa jak należy. Przepływomierz ok. EGR czysty i sprawny. Okazuje się ze winny jest jakiś zawór na listwie cr. Szczegóły będę znał jak odbiore auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Okazuje się ze winny jest jakiś zawór na listwie cr. Może chodzi o SCV? Daj znać czy wymiana pomogła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 25 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Wymiana nie pomogła. Została wyjęta turbina i sprawdzona jeszcze raz....luz na turbinie wynosi około 0.5 cm......Tak więc mamy winnego....dziś jadę zawieźć ja do regeneracji. Turbina zregenerowana. Był duży luz poprzeczny.....Ale również pionowo chodził wirnik turbiny. W poniedziałek montaż turbiny, wymiana oleju i filtrów i mam nadzieję ze w końcu będzie można pojeździć tak jak trzeba :-) Turbina założona. Autko od razu inaczej śmiga. Ma moc i na 6 biegu nie zwalnia. Mechanik podpowiedział jeszcze wymianę przeplywki ze względu na to ze uszkodzona turbina puszczala dużo oleju i cała przyplywka była nim wysmarowaną. Wyczyscil ja ale mówi ze przez olej mogła się nadpalic i nie będzie w 100% prawidłowo działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.