Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Naciąg i napinanie paska wielorowkowego wspomagania


sebastiw

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Od jakiegoś czasu piszczał mi rano pasek od wspomagania (i pompy wody), więc przy okazji "serwisu" u mechanika zleciłem mu jego wymianę.

 

Nowy pasek nie piszczy po uruchomieniu auta, więc niby jest OK, ale podczas parkowania, czy jazdy po rondzie z maksymalnie skręconymi kołami słychać przeraźliwy pisk... więc podejrzewam, że pasek jest za słabo naciągnięty, mam rację?

 

Z tego, co widziałem to jego regulacja jest dość prosta, tzn. trzeba poluzować śrubę blokującą po boku śruby napinającej i tą drugą śrubą, którą nazwijmy napinającą - reguluje się naciąg, tak?

Czyli gdy kręcę nią zgodnie z ruchem wskazówek zegara to śruba się wkręca i zwiększa naciąg?

 

Chciałbym sam to wyregulować, bo wydaje mi się to dość proste i dostęp do śrub też jest w porządku, tylko boje się, żeby nie przesadzić z naciągiem.

 

Możecie mi doradzić, po pierwsze czy dobrze myślę jeżeli chodzi o sposób naciągania i po drugie jak wyczuć odpowiedni moment, siłę naciągu tego paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...