Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obrócony pasek klinowy (na lewą stronę)


strus251
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Koledzy piszę z taką sprawą.

Dwa tygodnie temu podczas powrotu z weekendu pękł mi pasek klinowy (od alternatora).

 

Naprawa była wykonana przez warsztat znaleziony w google bo byl w stanie wziąć auto na plac w niedzielę wieczorem (byłem jeszcze daleko od domu).

 

Naprawili w poniedziałek rano, w sensie założyli nowy pasek.

 

Ponieważ odbierałem wieczorem, na zamknięcie, nie sprawdzałem co i jak (w końcu to prosta czynność).

 

Wczoraj sprawdzalem stan oleju i nie wierzę, pasek od alternatora jest na lewą stronę. Jest to pasek wewnętrzny na kole wału i ten jest źle a drugi od wspomagania jest ok.

Dzwoniłem i powiedziałem co i jak, poprosili o zdjęcie bo sami nie wierzą że ich mechanik tak założył (mają 9 stanowisk i 14 mechaników). Zastanawiają się co z tym jest nie tak.

 

Mam dwa pytania:

1. Czy pasek mógł się sam obrócić? Nie spadł, ładowanie jest, po prostu jest odwrotnie.

 

2. Czy można go jeszcze raz użyć czy jak pracował odwotnie to już jest szmelc i nowy zakładać.

 

Że muszę go obrócić przed urlopem to wiem ;). W przyszłym tygodniu dam do swojego mechanika jak wróci z urlopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie widać na pasku śladów przetarć ( A nie powinno być skoro chodził i nie ślizgał się )to można zakładać.  Trzeba być asem żeby źle założyć pasek. Jest niewielka możliwość ,że  na jednym kole się pasek źle ustawi i po naciągu jak się odpali auto to przekręci cały pasek na drugą stronę ale przy takim krótkim pasku jak w x-trailu to jest sztuka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Pasek wyglada bardzo ładnie więc tylko go przełożę.

W załaczeniu daję fotkę aby nie bylo że źle widzę ;). Tylko jakość słaba bo telefonem.

Widok na koło pasowe od alternatora (od góry silnika).

post-101330-1499287661,4812_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość się popisał :D Pasek z ząbkami, więc chyba nie popękał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrzostwo świata w wykonaniu tego mechanika. Pewnie będzie pracownikiem miesiąca, ba nawet dekady, chyba. Pasek powinien być dobry, więc możesz go odwrócić i założyć ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no dobra, pasek musi iść nowy (w sensie dziś zostanie założony bo od jutra urlop na Mazurach :) ).

Ten co się obrócił nie nadaje się do założenia, Bok/klin z jednej strony już nie występuje, jest wytarty na prosto.


Koledzy, kolejne dwa paski obrócone :(. Zakładał mój mechanik i pierwszy raz cos takiego widział.

Winna okazała się pompa wody. Była jeszcze fabryczna a przelot to 270kkm. Delikatnie wibrowało koło pasowe i po jakimś czasie obracało pasek.

Założona nowa pompa wody (w chwili wyjazdu, czyli wyjazd zamiast o 7:00 był o 14:00), przejechane z cepką na mazury i trochę już się tu pokręcilem i wszystko gra.
Na pompie był wyczówalny bardzo delikatny luz na kole ale pasek "pływał" coraz mocniej.

Piszę dla potomnych jak to się mówi bo różnie może być.
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A my wieszaliśmy psy na mechu :D

Powiem szczerze, pierwszy raz się spotkałem z czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak żyje, a jest tego trochę, jeszcze o czymś takim nie słyszałem. Zwracam honor mechanikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

O tym samym pomyślałem. Też mechanik dostał w myślach ode mnie parę "ciepłych pozdrowień" a tu proszę.

Jeszcze jedno pytanko co do paska.

Zna ktoś ori rozmiar/oznaczenie tego paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym samym pomyślałem. Też mechanik dostał w myślach ode mnie parę "ciepłych pozdrowień" a tu proszę.

Jeszcze jedno pytanko co do paska.

Zna ktoś ori rozmiar/oznaczenie tego paska?

 

Tu masz namiary:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62276-t30-x-trail-22-dci-2004-problem-z-paskiem/?view=findpost&p=1018005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Poczytalem tam też że jak pasek nie "ori" to będzie popiskiwał :(, to samo trafilem na forum mazdy. No zobaczymy.

 

Generalnie na alle widzę paski jakieś paski "Bando" że to niby pierwszy montaż itd ale cena zabija :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie musi popiskiwać. Ale ważne by miał odpowiednią długość. Miałem w swoim NOTKU przypadek, że zakupiłem dedykowany, niby, jeden z pasków, ale po pewnym czasie zaczął piszczeć. Sam usiłowałem poprawić, bo niby to prosta czynność, ale okazało się że nie dałem rady. Mechanik, w zaprzyjaźnionym zakładzie po 2 godzinach rozłożył ręce i powiedział że nie wie co jest grane. Zaproponował kupno nowego paska. poszedłem więc zamówić i okazało się że przywarsztatowy sklep zaproponował mi pasek o prawie centymetr krótszy twierdząc że ten co mam nie powinien, choć występował w specyfikacji, zakładany w moim aucie. Po dwóch godzinach miałem nowy pasek i problem zniknął jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Poprzedni pasek wymagał naprężenia na dłuższym dystansie co sprawiało że rolka napinająca skosiła się deczko w wyniku czego zaczęła popiskiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby ma być 13x975 dla alternatora i 13x900 dla wspomagania.

Tak by wynikało z linka z postu #11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrót paska to popularny proces. W lagunach było to standardem. Nawet na Nzone jest o tym wątek https://www.google.pl/search?q=http%3A%2F%2Fnissanzone.pl%2Fviewtopic.php%3Ft%3D19663&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=R0GAWajjE7Lc8AfBsojgCw

Mam z tym do czynienia co tydzień w traktorku do koszenia. Wycwaniłem się i mam założony pasek owalny ergo dwustronny.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie jest ok. przejechane od wymiany pompy 1500km w 2 tygodnie z cepką na haku i nic, wszystko gra. :)

 

P.S.

Linka nie mogę otworzyć, podaje że strona niedostępna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie jest ok. przejechane od wymiany pompy 1500km w 2 tygodnie z cepką na haku i nic, wszystko gra. :)

 

P.S.

Linka nie mogę otworzyć, podaje że strona niedostępna :(

poprawiony link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...