Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Almera N16, remont? - dylematy życia


Gość PitreC91

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PitreC91

Cześć Wszystkim Forumowiczom.

          Chciałbym się Was, Drodzy poradzić. Otóż moja lepsza połowa cieszy się, ale niestety niezupełnie z posiadania Nissana N16 z silnikiem QG18DE. Auto z 2004 roku, blacha w stanie dobrym, ale to jest mój najmniejszy problem. Nissan bierze ponad litr oleju na 1000km - są drobne wycieki, niestety to nie jest główna przyczyna takich ubytków. Auto nie robi plam na parkingach, czy podjeździe. Rura wydechowa jest pełna sadzy i oleju. Auto od niedawna na gazie, teoretyczny przebieg 185tys. km. Niestety, prawdopodobnie sama wymiana uszczelniaczy zaworów chyba nie wystarczy. Oto lista rzeczy, które chciałbym wykonać samodzielnie, wraz z uzasadnieniem:

 

-chcę zrobić silnikowi QG18DE próbę ciśnieniową (za darmo)

-wymiana uszczelniaczy zaworów (oczywiste uszczelnienie wycieku oleju)

-wymiana pierścieni tłokowych (po próbie ciśnieniowej) (firma Goetze) - tutaj jest dylemat, brać nominał czy na większą średnicę, głowicy nie zdejmowałem, więc nie jestem w stanie ocenić zużycia tulei (mam obiecany pomiar średnicówką zegarową - również za darmo) ewentualnego progu na tulejach - cena około 250PLN za 4 komplety

-wycięcie w cholerę obu katalizatorów, wstawienie jednego, nowego z normą EURO4, do silnika co najmniej dwulitrowego (dostępne wszystko na zamówienie) - cena ok. 500PLN

-przelotowy układ wydechowy (rura  o średnicy 60mm) - wiadomo, samodzielnie podejmę próbę - cena materiałów do 450PLN

-no i wisienka na torcie: kolektor wydechowy - w Polsce cena za wyspawanie to 2500 PLN (PLUS w 'gratisie wydech za 2500PLN), znalazłem na Ebayu, w USA gotowy za około 1400PLN z wysyłką http://www.ebay.com/itm/OBX-Exhaust-Header-Fit-for-00-05-NISSAN-SENTRA-1-8L-XE-GXE-SE-/152305830699?hash=item2376228b2b:m:myN7h89x6fsC88rriQrsklg&vxp=mtr

-wymiana łożysk w skrzyni biegów na nowe, firma SKF - cena 300 PLN - konieczna ze względu na objawy agonii łożysk przy mocniejszym przyspieszaniu

-prawdopodobnie łożysko sprężarki włącznie ze sprzęgłem do wymiany. Jeśli ktoś ma pojęcie, gdzie dostanę części do tego, jaka jest cena itd. Poproszę linki :)

-Ostatnio jeszcze pojawił się błąd "P0171 System Too Lean (Bank 1) " kasowałem, ale wraca - sonda lambda zdycha lub katalizator się pewnie zapchał... :-(

 

Mniej więcej, ze wszystkim wyjdzie z 3500-4000PLN bez robocizny. Na razie chyba tyle. Prosiłbym o porady :)

 

Pozdrawiam gorąco,

Piotrek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porada? Szkoda kasy i Twojego czasu. Ten silnik ma poważne wady konstrukcyjne, używając zamienników tak jak masz plan, ujawniają się one jeszcze szybciej niż na oryginalnych elementach. Bardzo optymistycznie zakładasz też, że rozrząd nadaje się do ponownego założenia, a prawdopodobnie tak nie będzie.

Przebieg jest wielce prawdopodobny lub jest większy a to już efekt "powtórki z rozrywki" po remoncie. Co do blachy to na 100% nie jest w dobrym stanie - skubnij tylko fabryczne zabezpieczenie to się przekonasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto warte 3 tysie chcesz wlożyć 4 tysie i jeżdzić? zaraz tylne hamulce bedziesz robił auto ma troche lat wiec zawsze będzie coś

podnoszenie mocy w tym silniku drogo wyjdzie. taniej chyba kupić rozbita primerke 2.0sr na przekladke i bez modzenia masz moc jaka w 1.8 można pomarzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...