slowik909 Opublikowano 9 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 Witam. Jestem tu nowy, tak więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś źle zamieściłem ;-) Parę dni temu kupiłem Almerke. Kable do kostki silniczka wycieraczek przednich były skręcone ręcznie czyli taka prowizorka - nie działają. Pewnie ktoś źle podłączył. Jak je podłączyć tzn., tak na szybko jak skręcić kabelki (który kolor do którego?) żeby tylko sprawdzić czy silniczek pracuje? Mam z tym problem bo kabelki na wtyczce mają inne kolory. Dołączam zdjęcie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 9 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 Na początek sprawdź, czy dostajesz zasilanie (+12V) na zielonym przewodzie oraz masę na przewodzie zielono/czerwonym oraz zielono/białym (mierzysz miernikiem lub zwierasz poprzez żarówkę dwa przewody wpierw zielony-zielono/czerwony a następnie zielony- zielono/biały). Napięcie ma pojawić się po włączeniu zapłonu i przełączeniu manetki w poz. 2 (wolne) lub 3 (szybkie obr.). Jeśli brak napięcia - sprawdź bezpiecznik nr 25 (20A). Na szybko sprawdzisz silniczek podłączając (+12V) do pinu 5 oraz masę na pin 1 lub pin 2 (uważając żeby nie zewrzeć styków) albo użyj wtyczki którą masz, sprawdzając tylko pinologię silniczka (dwa skrajne). Podłączenie do silnika wycieraczki: zielony do pinu 5 - (+12V) po zapłonie, zielono/biały do pinu 1 - (wysokie obroty), zielono/czerwony do pinu 2 (niskie obroty), żółty (orange) do pinu 3 (styk roboczy przekaźnika silnika wycieraczek) czarno/biały do pinu 4 (ukł. czasowy) Oznaczenia pinów znajdziesz na wtyczce oraz na silniczku (sprawdź poprawność i zgodność podłączenia wg pinów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slowik909 Opublikowano 10 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Dziękuje Ci bardzo polo32:) Jutro będę z tym walczył. Pozdrawiam. Na początek sprawdź, czy dostajesz zasilanie (+12V) na zielonym przewodzie oraz masę na przewodzie zielono/czerwonym oraz zielono/białym (mierzysz miernikiem lub zwierasz poprzez żarówkę dwa przewody wpierw zielony-zielono/czerwony a następnie zielony- zielono/biały). Napięcie ma pojawić się po włączeniu zapłonu i przełączeniu manetki w poz. 2 (wolne) lub 3 (szybkie obr.). Jeśli brak napięcia - sprawdź bezpiecznik nr 25 (20A). Na szybko sprawdzisz silniczek podłączając (+12V) do pinu 5 oraz masę na pin 1 lub pin 2 (uważając żeby nie zewrzeć styków) albo użyj wtyczki którą masz, sprawdzając tylko pinologię silniczka (dwa skrajne). Podłączenie do silnika wycieraczki: zielony do pinu 5 - (+12V) po zapłonie, zielono/biały do pinu 1 - (wysokie obroty), zielono/czerwony do pinu 2 (niskie obroty), żółty (orange) do pinu 3 (styk roboczy przekaźnika silnika wycieraczek) czarno/biały do pinu 4 (ukł. czasowy) Oznaczenia pinów znajdziesz na wtyczce oraz na silniczku (sprawdź poprawność i zgodność podłączenia wg pinów). Zrobiłem tak jak opisałeś i wszystko dziala:) Wielki dzięki. Pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.