Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

esp i abs wariują


carbomer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie co może być przyczyną błędów abs i esp oraz wariowania prędkościomierza, podejrzewam zwarcie tylko gdzie? Czujniki abs wykluczam bo 4ws nie wyrzuca błędu. Link do nagrania: Abs i esp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być banalny powód np.bezpiecznik ,przerwa w układzie elektrycznym ale również sygnał poważnej awarii skrzyni rozdzielczej 4x4.

W X3 kiedy zapalały się trzy kontrolki jednocześnie-hamulec,abs ,esp to w 90% była to awaria właśnie skrzynki rozdzielczej.

Uszkodzony czujnik kąta skrętu w kierownicy też podobnie objawy sygnalizuje.

 Trzeba  podłączyć pod komputer u fachowca co ma pojęcie we właściwej  interpretacji  błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie co może być (...)

Carbomer, film jest prywatny. Jak mamy go oglądać to zmień ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki thunder już powinno być ok.

Edytowane przez carbomer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mandacik się należy. :whistle:

Na sześdziesiątce trochę za szybko - od 36 sekundy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mandacik się należy. :whistle:

Na sześdziesiątce trochę za szybko - od 36 sekundy. :D

Przecież napisałem, że prędkościomierz wariował :D Edytowane przez carbomer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w poprzednim aucie jak zerwał mi się przewód do czujnika abs-u też wyskoczyły mi wszystkie kontrolki ESP ABS hamulce i ręczny... Dziwny jest ten prędkościomierz ale to pewnie dlatego że to od czujnika który jest odpowiedzialny za czytanie prędkości. Więc ja bym stawiał na czujnik abs-u przy kole.

 

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W T31 mialem podobnie: skoki predkosciomierza + kontrolki, chociaz u mnie pokazywal tez awarie 4x4.

U mnie to był czujnik ABS lewy przedni, wiec moze jednak nie wykluczaj od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W T31 mialem podobnie: skoki predkosciomierza + kontrolki, chociaz u mnie pokazywal tez awarie 4x4.

U mnie to był czujnik ABS lewy przedni, wiec moze jednak nie wykluczaj od razu.

Pokazywało u ciebie 4ws a u mnie nie. Do poprawnego działania napędu są potrzebne sygnały z czujników ale już np pompa abs tylko do abs i esp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wtyczki, poprzekładałem bezpieczniki i nic nie zauważyłem. Na razie nie pojawia się już choinka na desce. Zazwyczaj działo się to przy dużej wilgotności zimą i zapalało się tylko esp. Teraz pierwszy raz w lecie i aż tyle na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nic nadzwyczajnego. Dzisiaj po nocnym deszczu kontrolki esp i abs dwa razy krótko mrugnęły tuż po ruszeniu, później spokój. Włączyłem 4wd, użyłem abs i esp, i wszystko normalnie działa. Już mnie to irytuje, nie ma nawet jak do aso na sczytanie błędu podjechać.

Usterka pojawia się nadal. Zauważyłem, że jakiś przekaźnik tyka pod deską rozdzielczą z lewej strony gdzieś pod maskownicą głośnika. Nie odnalazłem w manualu, w tym miejscu żadnych elementów abs/esp. Może ktoś coś wie?

 

Aktualizacja:

Kontrolki abs, esp i ręczny świecą się ciągle. Kontrolka 4wd nie zapala się wcale, prędkościomierz nie działa, licznik przebiegu nie działa . Jutro jadę do aso chyba, że ktoś zna jakiś serwis w Bydgoszczy z consultemII. Ponadto ecu błyska błąd jedno długie i dwa krótkie błyśnięcia, którego nie można wykasować.

Ps. Czujniki abs nie dają sygnału prędkości, jest czujnik na skrzyni rozdzielczej.

Edytowane przez carbomer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po burzy, z rana po błyskał kontrolkami i wszystko jest ok, dziala napęd, abs, esp i vcd. Ręce opadają. Pewnie dowiedział się, że chcę go zabrać do aso i w trosce o moją kieszeń sam się naprawił się ;)

Zastanawiają mnie jeszcze cyknięcia przekaźnika za maskownicą głośnika, nie zauważyłem żadnej zależności w częstotliwości tych cyknięć, też tak macie w swoich x?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za maskownicą głośnika, za schowkiem bardziej (od kierowcy), jest przekaźnik od awaryjnych, chyba... Grzebałem tam kiedyś swego czasu. Natomiast to cyknięcie, nieco niżej, też u mnie występuje od zawsze i przełącza/wyłącza się w okolicy 2000obr/min. A co to jest...? Nie szukam wyjaśnień, choć łaziło mi kiedyś coś po głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna znaleziona, z pomocą przyszedł mechanik fachowiec z gdańskiego aso, pan z biura również bardzo pomocny, generalnie mogę polecić - fachowi i bez rozboju ;)

Wracając do tematu, przyczyną problemów z abs, esp, 4wd i vcd jest przerwana - utleniona wiązka elektryczna przechodząca przy chłodnicy pod osuszaczem. Na oko 10 przerwanych kabli. Szybkie skręcenie przerwanych kabli załatwiło temat. W sobotę zderzak w dół lutownica w rękę i rzeźbimy. Jutro pstryknę jakieś fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, utleniły się i zamieniły w zielony proszek, w środku dobrze zawiniętego peszla. Ni moze kilka obcierało o podstawę chłodnicy. Śniadanie i do boju.

 

Aktualizacja:

 

Zrobione. Ile kabli naprawiłem, nie liczyłem. Systemy działają ale pali się ładowanie, pomimo tego, że akumulator jest ładowany napięciem 14.4-15.4 V. Dziwne ale to dam już elektrykowi do roboty.

Lampka ładowania zgasła po wymianie bezpiecznika klaksonu, hehe nie pomyślał bym. Bitwa wygrana. Na desce czysto, zero błędów a i x śmiga jakoś szybciej ;)

post-64260-0-23968800-1501957088_thumb.jpg

post-64260-0-63555000-1501957111_thumb.jpg

post-64260-0-64689400-1501957131_thumb.jpg

Edytowane przez carbomer
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, mnie tez dopadło zło, zapaliły się kontrolki od esp , hamulca ręcznego i nie zapiętych pasach kierowcy przy pustym fotelu. Czy tez mam ściągać zderzak i robić tak jak carbomer?pozdro


 I się naprawiło samo, pewnikiem coś z instalacja się dzieje.


Znów się zapaliło.  Zapala się przy skręcie w lewo :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem umówiony na komputer ale mechanik stwierdził, ze jak zapala się i gaśnie to prawdopodobnie wina instalacji i on nic nie pomoże. Zacznę od czujników przy kolach następnie popukam kijem po peszelu przy chłodnicy a następnie zobaczę te kostkę do komputera za schowkiem pasażera (była wypinana przy zmianie silniczka od dmuchawy) dzięki za odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem umówiony na komputer ale mechanik stwierdził, ze jak zapala się i gaśnie to prawdopodobnie wina instalacji i on nic nie pomoże. Zacznę od czujników przy kolach następnie popukam kijem po peszelu przy chłodnicy a następnie zobaczę te kostkę do komputera za schowkiem pasażera (była wypinana przy zmianie silniczka od dmuchawy) dzięki za odzew.

Zmień mechanika.

Na prawdę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...