Zolwik_Tuptus Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Hej. Po wymianie sworzni dolnych moje Terrano stało się mocno rozbieżne (konieczna regulacja) Teraz seria pytań: 1. Czy to normalne, że po wymianie sworzni (posiadały spore luzy) zbieżność jest do regulacji? 2. Czy w podniesionym o około 2 cm (tylko skręcenie na drążkach) aucie zastosowanie podkładek pod górny sworzeń wydłuży życie sworzni? 3. Czy wystarczy regulacja zbieżności czy ruszać też kąty pochylenia kół (jeżeli tak to jak) Z góry dzięki za pomoc i sugestie. Żółw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Jeśli się nie mylę to były 2 rodzaje dolnych sworzni w T2. Jedne były krótsze a drugie dłuższe. Możliwe, że założyłeś nie te co trzeba i stąd ta "mocna" rozbierzność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 dokładnie zamontowaleś złe swożnie. są dwa rodzaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 (edytowane) Kurde - a czym się one różnią? bo w katalogach nie ma rozróżnienia :/ Druga sprawa - kąty pochylenia kół są prawidłowe (nie na oko, tylko sprawdzone podczas ustawiania zbieżności) Zgłupiałem - jak te sworznie dalej zbadać? Edytowane 13 Lipca 2017 przez Zolwik_Tuptus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 sworznie różnią się długością "ramion" z otworami na śruby, które przykręcasz do wahacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 (edytowane) Porównałem te które wyjąłem (a raczej to co z nich zostało) z tym co mam w aucie i maja taką samą długość tego ramienia (tzn odległość od punktów mocowania wahacza do środka stożka sworznia) Czy założenie przekładni z anglika zamiast wąsa może dać taki efekt? Tzn spowodować zmianę zbierznosci? Edytowane 13 Lipca 2017 przez Zolwik_Tuptus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Podkładki pod g. sworznie pomagają uzyskać nominalne pochylenie kół po lifcie i zwiększają zakres skoku zawieszenia Aaaa... poczekamy na Huberta Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Idąc za radami kol. Huberta pogrzebałem w manualach ze strony, poobliczałem (nie wiem, czy przyjąłem dobre założenie, bo pochylenie koła liczyłem na feldze 16 cali a nie na całym kole - inna średnica) ale pochylenie koła wyszło mi + 21 minut. - czyli w normie (+/- 30 min) Z obu stron jest tak samo, opony nie piszczą a auto jak na kiosk z gniazdem na kółkach prowadzi się dobrze, więc zostawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 14 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Hej. Po wymianie sworzni dolnych moje Terrano stało się mocno rozbieżne (konieczna regulacja) Patrzac na ta wypowiedz, wszystko wskazywalo na zle sworznie. Ale skoro wszystko jest ok to jezdzij._. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Enzo - zobaczymy jeszcze wszystko mierzyłem sam przy pomocy własnej konstrukcji przyrządów. Jestem umówiony do zakładu, któremu się chce żeby to sprawdzili (wszystko a nie tylko zbieżność) i mam nadzieję, że to potwierdzą. Jeżeli nie, to będę musiał wymienić znowu sworznie (bo na tych chyba nie da się wyregulować poprawnie kątów pochylenia kół) W każdym razie dzięki za info o różnych rodzajach sworzni - w razie czego wiem gdzie jest przyczyna ( no i rozkminiłem pełną regulację zawiasu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 15 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 Ja ustawiam geometrie przy pomocy sznurków i poziomicy. Bo juz zaden warsztat niechce sie za to brac. W teren i na nie dlugie asfaltowe trasy wystarcza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 15 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 A jak jakiś się bierze, to kosztuje to 2-3x tyle co w płaskim, a i tak idealnie tego nie zrobią. https://www.instagram.com/p/toAdmRlxCz/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 tego nie da się dobrze zrobić. ja to ustawiłem kiedyś sam na najnowszym sprzęcie jaki wtedy wyszedł. okolo 10 lat temu. i dobrze wiem że jak to ustawisz idealnie, to po 10 minutach jazdy po asfalcie znowu zrobisz pomiary i wszystko będzie na czerwono hehehe ten typ tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 ja po zrobieniu liftu pojechałem do 5 okolicznych stacji na ustawianie geometrii i tylko w jednej podjęli rękawicę ale ustawili tylko zbieżność. Powiedzieli żebym załatwił sobie podkładki między wahacz a ramę i wtedy mogą spróbować coś zrobić ale i tak nie mają danych do terrano w kompie. Cena za usługę 300+ bez gwarancji że się uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Hehe, a ja miałem taki przypadek: wymiana ramy, zachowany lift, koła i wahacze bez zmian, sworznie te same jedynie zewn. końcówki drążków były wymieniane ale zachowane te same wymiary nie montowałem wspornika ani żadnych ulepszaczy ... i cała geometria w piiiii...du rama ramie nierówna baaa ... strona stronie Tak jak Enzo, ustawiłem na sznurek i poziomicę ... i hula, nic nie drze minimalnie ściąga ale bez przesady Trzeba brać poprawkę że ten klocek ma chory układ wahaczy, 4 sworznie, 6 końcówek kierowniczych, 1 piep... ny wspornik i przede wszystkim Panharda którego nikt przy lifcie nie przedłuża To to musi ściągać ... trza być czujnym za sterem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Zastanawiam się jak u mnie będzie po remoncie z ustawieniem. Przód ma taką samą konstrukcję co Terrano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Zasadniczo wyszło tak jak pisał Enzo - sznurek, poziomica, miarka i parę prostych profili ameliniowych i dwie godziny pierdolenia. Najważniejsze, że jedna strona równa drugiej Prowadzi się dobrze, a przy większej ilości jeżdżenia w terenie - po prostu do tematu trzeba będzie raz w roku wrócić. (Zresztą niech mi ktoś pokaże terenówkę, która raz zrobiona jeździ lata bez dotykania palcem, no i hodowania trupa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Zapomniałem o drążkach reakcyjnych d. wahaczy ... Te to dopiero potrafią namieszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Ja jak na poziomicy lekko nie wychodzi to krece drazkami. Hehehe czego sie nie robi zeby opon nie zdzieralo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Trzeba po prostu mało po czarnym latać ;-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 "... no głos rozsądku" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 A ja pytam czy w pajero II drazki kierownicze sa duzo solidniejsze niz w terrano ? Oplacalo bybsie przerabiac? A moze od jakiegos innego auta ? Dodge ram ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 22 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2017 NOmaro - nie wiem, czy jest sens. Ceny części do Terrano są śmieszne (drążki + sworznie g/d = ~400 zł) zatem ja przyjąłem zasadę, że raz na rok - 2 lata po prostu wymienię wszystko. I tak trzeba tam zajżeć co pół roku i przesmarować.ę Nie wiem, czy dobrze kombinuję, ale terenówka nigdy nie będzie dla mnie autem bezobsługowym. Tam zawsze trzeba będzie grzebać. A nie chcę dokładać dodatkowej rzeźby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 22 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2017 (edytowane) Niewiem jak u ciebie ale u mnie miesiac nowe koncowki wytrzymaly i juz luz sie pokazal u kolegi w t I to samo. Z ta żeźba to masz racje Edytowane 22 Lipca 2017 przez NOmaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 22 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2017 Ja jeżdże rok, a poprzedni właściciel też nic nie ywmieniał - czyli mają conajmniej dwa lata. Może masz luzy gdzie indziej, albo zrąbaną zbierzność i to powoduje szybkie zużycie końcówek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.