Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ustawianie zbieżności w Terrano2


Zolwik_Tuptus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Po wymianie sworzni dolnych moje Terrano stało się mocno rozbieżne (konieczna regulacja)

 

Teraz seria pytań:

1. Czy to normalne, że po wymianie sworzni (posiadały spore luzy) zbieżność jest do regulacji?

2. Czy w podniesionym o około 2 cm (tylko skręcenie na drążkach) aucie zastosowanie podkładek pod górny sworzeń wydłuży życie sworzni?

3. Czy wystarczy regulacja zbieżności czy ruszać też kąty pochylenia kół (jeżeli tak to jak)

 

Z góry dzięki za pomoc i sugestie. Żółw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to były 2 rodzaje dolnych sworzni w T2. Jedne były krótsze a drugie dłuższe. Możliwe, że założyłeś nie te co trzeba i stąd ta "mocna" rozbierzność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde - a czym się one różnią? bo w katalogach nie ma rozróżnienia :/

 

Druga sprawa - kąty pochylenia kół są prawidłowe (nie na oko, tylko sprawdzone podczas ustawiania zbieżności)

 

Zgłupiałem - jak te sworznie dalej zbadać?

Edytowane przez Zolwik_Tuptus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sworznie różnią się długością "ramion" z otworami na śruby, które przykręcasz do wahacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównałem te które wyjąłem (a raczej to co z nich zostało) z tym co mam w aucie i maja taką samą długość tego ramienia (tzn odległość od punktów mocowania wahacza do środka stożka sworznia)

 

Czy założenie przekładni z anglika zamiast wąsa może dać taki efekt?

Tzn spowodować zmianę zbierznosci?

Edytowane przez Zolwik_Tuptus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładki pod g. sworznie pomagają uzyskać nominalne pochylenie kół po lifcie i zwiększają zakres skoku zawieszenia

Aaaa... poczekamy na Huberta

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc za radami kol. Huberta pogrzebałem w manualach ze strony, poobliczałem (nie wiem, czy przyjąłem dobre założenie, bo pochylenie koła liczyłem na feldze 16 cali a nie na całym kole - inna średnica) ale pochylenie koła wyszło mi + 21 minut. - czyli w normie (+/- 30 min) 

 

Z obu stron jest tak samo, opony nie piszczą a auto jak na kiosk z gniazdem na kółkach prowadzi się dobrze, więc zostawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Po wymianie sworzni dolnych moje Terrano stało się mocno rozbieżne (konieczna regulacja)

 

Patrzac na ta wypowiedz, wszystko wskazywalo na zle sworznie. Ale skoro wszystko jest ok to jezdzij._.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enzo - zobaczymy jeszcze :) wszystko mierzyłem sam przy pomocy własnej konstrukcji przyrządów.

 

Jestem umówiony do zakładu, któremu się chce żeby to sprawdzili (wszystko a nie tylko zbieżność) i mam nadzieję, że to potwierdzą.

 

Jeżeli nie, to będę musiał wymienić znowu sworznie (bo na tych chyba nie da się wyregulować poprawnie kątów pochylenia kół)

 

W każdym razie dzięki za info o różnych rodzajach sworzni - w razie czego wiem gdzie jest przyczyna ( no i rozkminiłem pełną regulację zawiasu :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiam geometrie przy pomocy sznurków i poziomicy. Bo juz zaden warsztat niechce sie za to brac. W teren i na nie dlugie asfaltowe trasy wystarcza.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie da się dobrze zrobić. ja to ustawiłem kiedyś sam na najnowszym sprzęcie jaki wtedy wyszedł. okolo 10 lat temu. i dobrze wiem że jak to ustawisz idealnie, to po 10 minutach jazdy po asfalcie znowu zrobisz pomiary i wszystko będzie na czerwono hehehe ten typ tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po zrobieniu liftu pojechałem do 5 okolicznych stacji na ustawianie geometrii i tylko w jednej podjęli rękawicę ale ustawili tylko zbieżność. Powiedzieli żebym załatwił sobie podkładki między wahacz a ramę i wtedy mogą spróbować coś zrobić ale i tak nie mają danych do terrano w kompie. Cena za usługę 300+ bez gwarancji że się uda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, a ja miałem taki przypadek:

wymiana ramy, zachowany lift, koła i wahacze bez zmian, sworznie te same

jedynie zewn. końcówki drążków były wymieniane ale zachowane te same wymiary

nie montowałem wspornika ani żadnych ulepszaczy

... i cała geometria w piiiii...du :D

 

rama ramie nierówna

baaa ... strona stronie

Tak jak Enzo, ustawiłem na sznurek i poziomicę ... i hula, nic nie drze

minimalnie ściąga ale bez przesady

Trzeba brać poprawkę że ten klocek ma chory układ wahaczy, 4 sworznie, 6 końcówek kierowniczych, 1 piep... ny wspornik i przede wszystkim Panharda którego nikt przy lifcie nie przedłuża

To to musi ściągać ... trza być czujnym za sterem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jak u mnie będzie po remoncie z ustawieniem. Przód ma taką samą konstrukcję co Terrano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo wyszło tak jak pisał Enzo - sznurek, poziomica, miarka i parę prostych profili ameliniowych i dwie godziny pierdolenia.

 

Najważniejsze, że jedna strona równa drugiej :)

Prowadzi się dobrze, a przy większej ilości jeżdżenia w terenie - po prostu do tematu trzeba będzie raz w roku wrócić. (Zresztą niech mi ktoś pokaże terenówkę, która raz zrobiona jeździ lata bez dotykania palcem, no i hodowania trupa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o drążkach reakcyjnych d. wahaczy ... Te to dopiero potrafią namieszać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak na poziomicy lekko nie wychodzi to krece drazkami. :devil:

Hehehe czego sie nie robi zeby opon nie zdzieralo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pytam czy w pajero II drazki kierownicze sa duzo solidniejsze niz w terrano ? Oplacalo bybsie przerabiac? A moze od jakiegos innego auta ? Dodge ram ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NOmaro - nie wiem, czy jest sens.

 

Ceny części do Terrano są śmieszne (drążki + sworznie g/d = ~400 zł) zatem ja przyjąłem zasadę, że raz na rok - 2 lata po prostu wymienię wszystko.

I tak trzeba tam zajżeć co pół roku i przesmarować.ę 

Nie wiem, czy dobrze kombinuję, ale terenówka nigdy nie będzie dla mnie autem bezobsługowym. Tam zawsze trzeba będzie grzebać. A nie chcę dokładać dodatkowej rzeźby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem jak u ciebie ale u mnie miesiac nowe koncowki wytrzymaly i juz luz sie pokazal u kolegi w t I to samo. Z ta żeźba to masz racje

Edytowane przez NOmaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdże rok, a poprzedni właściciel też nic nie ywmieniał - czyli mają conajmniej dwa lata.

 

Może masz luzy gdzie indziej, albo zrąbaną zbierzność i to powoduje szybkie zużycie końcówek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...