Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drżenie silnika na wolnych obrotach - P0300


murano_lukasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu morduje się z problemem w moim Murano 2005.

Silnik na wolnych obrotach zaczyna bujać/drżeć/telepać, na wysokich jest wszystko ok, przyśpieszenie bardzo dobre, skrzynia pracuje idealnie ( na P,N,D,R - taka sama sytuacja).

 

Zostały sprawdzone i wymieniona jedna sonda lambda, zrobiona adaptacja przepustnicy, cewki sprawdzone, świece wymienione, kompresja na wszystkich cylindrach od 11,4 do 12,3.

Posiadam instalację gazową - na gazie i na benzynie jest to samo.

 

Ktoś z Was ma pomysł co można jeszcze sprawdzić, gdzie szukać itp itd?

Bardzo proszę i z góry dziękuje za pomoc - wybieram się w długą podróż i mocno mnie to niepokoi.

 

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz coś więcej napisać, je można regulować bez zdjęcia głowicy ? ew może ktoś polecić kogoś w Warszawie lub okolicach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprawdzić luzy można bez zdejmowania głowicy bo niby po co ją zwalać, co najwyżej jak się okaże, że coś nie tak to trzeba wałki zwalić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0300 to misfire error na rożnych cylindrach.

 

Kuchenki gazowe tego nie mają.. ale samochody już tak ;) ... przepraszam jesli kogoś uraziłem... ale jestem nowy i nie wiem jaki tu jest stosunek do lpg...

Edytowane przez OsobaNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnoszę i to dużo... to nie jest sinik wilopaliwowy... wiec odpowiedz nasuwa się sama... trzeba tylko uważnie czytać :)

 

Procedura diagnostyczna ma 18 pkt...jesli ktoś jest zainteresowany to mogę opisac w wolnej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zaczne od początku ( streszcze się bo laboraty to robie w innym celu ).. mówimy o starym Murano Z50 .. dla Z51 jest trochę inaczej.

Procedura dla silnika zasilanego benzyną ... przy instalacji gazowej może być inaczej i producent nie daje gwarancji na takie "modyfikacje" ( w sensie ,że uszkodzenie jest nie związanae z produktem ).

DTC powinno być zczytane z CONSULT'a .. jeśli jest to nie autoryzowane urządzenie to błąd może być inny i /lub występować  z innymi. Jeśli DTC zczytano z inego urządzenia to informacje poniżej nie mają zastosowania gdyż twierdzę ,że odczyt błedu jest nie prawidłowy i nie prowadzi do przczyny problemu.

 

Winny może być tutaj czujnik położenia wału korbowego. Sygnał do ECM jest nie prawidłowy. i ECM daje wynik misfire 

Logika bładu misfire :

1. Przypadek pierwszy - etap początkowy
W pierwszej kolejności, w której występuje misfire który może uszkodzić katalizator  z powodu przegrzania,
MIL zacznie migać.
Jeśli wystąpi misfire, moduł ECM monitoruje sygnał czujnika poł. wału co 200 obrotów silnika
dla kontroli
Kiedy misfire spadnie  do poziomu, który nie uszkodzi kata to MIL sie  wyłączy.
Jeśli wystąpi misfire, który może uszkodzić kata podczas drugiego obiegu to  MIL się zapali
Kiedy misfire spadnie do poziomu, który nie uszkodzi kata, MIL będzie włączone.
Jeśli wystąpi inny misfire, który może uszkodzić kata. MIL zacznie migać ponownie.
2. Drugi przypadek gdy wystąpi pogorszenie stanu wydechu ogolnie mówiąc
W przypadku misfire  nie uszkodzą kata.,ale będzie miało wpływ na emisję ( w rzeszy nie przejdzie przegladu )i MIL będzie się świecić gdy wykrytyje misfire. Podczas tego stanu ECM monitoruje czujnik poł wału w sekwencji 
co 1000 obrotów silnika.
Tak wygląda logika systemu.Jaśniej nie potrafie tego wytłumaczyć.
 
Co może paść poza czyjnikiem położenia wału, świece i okolica elektryczna ale dodatkowy błąd powinnien byc wygenerowany. zła kompresja, złe ciśnienie paliwa, wtryski, lewe powietrze, przepływka, lambda. Co do kontroli tych elementów to już chyba nie trzeba pisać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...