murano_lukasz Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Witam, od dłuższego czasu morduje się z problemem w moim Murano 2005. Silnik na wolnych obrotach zaczyna bujać/drżeć/telepać, na wysokich jest wszystko ok, przyśpieszenie bardzo dobre, skrzynia pracuje idealnie ( na P,N,D,R - taka sama sytuacja). Zostały sprawdzone i wymieniona jedna sonda lambda, zrobiona adaptacja przepustnicy, cewki sprawdzone, świece wymienione, kompresja na wszystkich cylindrach od 11,4 do 12,3. Posiadam instalację gazową - na gazie i na benzynie jest to samo. Ktoś z Was ma pomysł co można jeszcze sprawdzić, gdzie szukać itp itd? Bardzo proszę i z góry dziękuje za pomoc - wybieram się w długą podróż i mocno mnie to niepokoi. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 luz zaworowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murano_lukasz Opublikowano 18 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 a możesz coś więcej napisać, je można regulować bez zdjęcia głowicy ? ew może ktoś polecić kogoś w Warszawie lub okolicach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 trzeba sprawdzić luzy można bez zdejmowania głowicy bo niby po co ją zwalać, co najwyżej jak się okaże, że coś nie tak to trzeba wałki zwalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murano_lukasz Opublikowano 18 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 rozumiem, że wtedy trzeba sciągnąć cały rozrząd tj w murano silnik wyciągać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 (edytowane) P0300 to misfire error na rożnych cylindrach. Kuchenki gazowe tego nie mają.. ale samochody już tak ... przepraszam jesli kogoś uraziłem... ale jestem nowy i nie wiem jaki tu jest stosunek do lpg... Edytowane 21 Lipca 2017 przez OsobaNN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murano_lukasz Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 nikogo nie urazileś ale nic nie wnosisz bo kod błędu to raczej każdy odczyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Wnoszę i to dużo... to nie jest sinik wilopaliwowy... wiec odpowiedz nasuwa się sama... trzeba tylko uważnie czytać Procedura diagnostyczna ma 18 pkt...jesli ktoś jest zainteresowany to mogę opisac w wolnej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murano_lukasz Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 ok więc jeżeli możesz opisać to będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 No to zaczne od początku ( streszcze się bo laboraty to robie w innym celu ).. mówimy o starym Murano Z50 .. dla Z51 jest trochę inaczej. Procedura dla silnika zasilanego benzyną ... przy instalacji gazowej może być inaczej i producent nie daje gwarancji na takie "modyfikacje" ( w sensie ,że uszkodzenie jest nie związanae z produktem ). DTC powinno być zczytane z CONSULT'a .. jeśli jest to nie autoryzowane urządzenie to błąd może być inny i /lub występować z innymi. Jeśli DTC zczytano z inego urządzenia to informacje poniżej nie mają zastosowania gdyż twierdzę ,że odczyt błedu jest nie prawidłowy i nie prowadzi do przczyny problemu. Winny może być tutaj czujnik położenia wału korbowego. Sygnał do ECM jest nie prawidłowy. i ECM daje wynik misfire Logika bładu misfire : 1. Przypadek pierwszy - etap początkowy W pierwszej kolejności, w której występuje misfire który może uszkodzić katalizator z powodu przegrzania, MIL zacznie migać. Jeśli wystąpi misfire, moduł ECM monitoruje sygnał czujnika poł. wału co 200 obrotów silnika dla kontroli Kiedy misfire spadnie do poziomu, który nie uszkodzi kata to MIL sie wyłączy. Jeśli wystąpi misfire, który może uszkodzić kata podczas drugiego obiegu to MIL się zapali Kiedy misfire spadnie do poziomu, który nie uszkodzi kata, MIL będzie włączone. Jeśli wystąpi inny misfire, który może uszkodzić kata. MIL zacznie migać ponownie. 2. Drugi przypadek gdy wystąpi pogorszenie stanu wydechu ogolnie mówiąc W przypadku misfire nie uszkodzą kata.,ale będzie miało wpływ na emisję ( w rzeszy nie przejdzie przegladu )i MIL będzie się świecić gdy wykrytyje misfire. Podczas tego stanu ECM monitoruje czujnik poł wału w sekwencji co 1000 obrotów silnika. Tak wygląda logika systemu.Jaśniej nie potrafie tego wytłumaczyć. Co może paść poza czyjnikiem położenia wału, świece i okolica elektryczna ale dodatkowy błąd powinnien byc wygenerowany. zła kompresja, złe ciśnienie paliwa, wtryski, lewe powietrze, przepływka, lambda. Co do kontroli tych elementów to już chyba nie trzeba pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.