Janas90 Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Witam wszystkich forumowiczów, Piszę w sprawie K12 rocznik 2005 benzyniak 1.2 80KM przebieg 157 000 km. Ostatnio sprawdzając poziom oleju doznałem szoku, bo bagnet pokazał poziom znacznie poniżej minimalnego (końcówka bagnetu była w oleju). Pomiar wykonywałem na powierzchni poziomej i na zimnym silniku. Sprawa jest zagadkowa, poniżej wypiszę moje obserwacje: 1) Lampka poziomu ciśnienia oleju działa jednak nie świeciła się podczas jazdy autem. Czy to możliwe, że przy tak niskim poziomie ciśnienie jest odpowiednie? 2) Nie odczuwałem spadku mocy i nie było problemów z odpalaniem. 3) Temperatura pracy silnika była odpowiednia. 4) Nie zauważyłem wycieków 5) Olej ostatnio był uzupełniany 4 miesiące temu do poziomu maksymalnego (lekko przelałem) 6) Zdemontowałem kolektor i sprawdziłem jedną świecę - która była w stanie dobrym - nie było śladu oleju 7) Auto nie kopciło, wiec nie spala oleju. 8) W płynie chłodniczym nie ma śladu oleju. W związku z powyższym mam problem, ponieważ sygnały są sprzeczne. Dlatego proszę o sugestie, co może być powodem ubytku 3 litrów oleju w 4 miesiące. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanfran Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Poziom oleju według instrukcji i dobrze przyjętych zasad powinoo się sprawdzać raz na tydzień. Nawet elektroniczne wskaźniki poziomu oleju warto skontrolować. 1) Lampka poziomu ciśnienia oleju działa jednak nie świeciła się podczas jazdy autem. Czy to możliwe, że przy tak niskim poziomie ciśnienie jest odpowiednie? Tak długo jak smok olejowy jest zanurzony w oleju cisnienie będzie prawidłowe. Moga być braki ciśnienia podczas hamowania lub ostrych skrętów. 2) Nie odczuwałem spadku mocy i nie było problemów z odpalaniem. Nieistotne. Spadek mocy wiąże się ze stanem szczelności komory splania 3) Temperatura pracy silnika była odpowiednia. A czy K12 ma wskażnik temperatury? 4) Nie zauważyłem wycieków Miska sucha? Łaczenie silnika ze skrzynią także? 5) Olej ostatnio był uzupełniany 4 miesiące temu do poziomu maksymalnego (lekko przelałem) Dolej, sprawdzaj co tydzień. Jaki dystans przejechałeś w te cztery miesiące? 6) Zdemontowałem kolektor i sprawdziłem jedną świecę - która była w stanie dobrym - nie było śladu oleju Jaki kolektor? 7) Auto nie kopciło, wiec nie spala oleju. Gdy auto kopci to spala dużo oleju. Małe ilości mogą byc niezauważane. 8) W płynie chłodniczym nie ma śladu oleju. Czyli uszczelka OK. Trzeba by może zerknąc na prowadnice zaworów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janas90 Opublikowano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Na początku dzięki za szybką odpowiedź. Zielonym kolorem dałem moje wyjaśnienia dla kolejnych punktów. 3) Temperatura pracy silnika była odpowiednia. A czy K12 ma wskażnik temperatury? Nie ma, ale wnioskowałem po niewłączającym się wentylatorze. Możliwe że mylnie. 4) Nie zauważyłem wycieków Miska sucha? Łaczenie silnika ze skrzynią także? Miska i łączenie nie były suche jednak nie wyglądał to na poważne wycieki. Chyba, że źle interpretuje poważny wyciek. 5) Olej ostatnio był uzupełniany 4 miesiące temu do poziomu maksymalnego (lekko przelałem) Dolej, sprawdzaj co tydzień. Jaki dystans przejechałeś w te cztery miesiące? Miałem teraz wymienić olej oraz filtry bo przekroczyłem 15 tys km od ostatniej wymiany. Przez 4 miesiące zrobiłem 2 tys km 6) Zdemontowałem kolektor i sprawdziłem jedną świecę - która była w stanie dobrym - nie było śladu oleju Jaki kolektor? Chodził mi o element przekrywający świece połączony z kolektorem dolotowym i filtrem powietrza. W weekend zerknę na prowadnicę zaworów. Wtedy dam znać co zaobserwowałem. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.