tomcio193 Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 Witam, z powodu błędnego wskazania poziomu paliwa w baku chciałbym go wymontować i zobaczyć o co chodzi. I tu pytanie, jak można dostać się do czujnika poziomu paliwa? Czy w T31 jest jeden czujnik czy dwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 Za wskazania ilości paliwa odpowiada jeden czujnik: FUEL LEVEL SENSOR https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwoAAUg0JTt1RV5DB1R_eDMGWA%24&vid=2835&cid=7&uid=104216&q= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 Za wskazanie poziomu paliwa podpowiadają DWA czujniki pod tylnymi fotelami. Bak jest dwukomorowy, w lewej komorze jest pływak ktory jest połączony wiązka i przewodem paliwowym z pływakiem w prawej komorze z którego z kolei już idzie wiązka do wskaźnika paliwa i przewody do pompy i powrotny. Pływaki mają podziałkę rezystancyjną i na tej podstawie następuje sumaryczny odczyt rezystancji na podstawie której wyskalowany jest wskaznik paliwa w baku. Wycierają się właśnie te ścieżki oporowe, a wczesne wersje czujników miały błędy konstrukcyjnie i pomaga jedynie wymiana na nowsze. Można próbować czyścić ścieżki oporowe, ale w moim przypadku to nie pomogło, musiałem wymienić na nowy model czujników... Sent from my LG-D855 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 W drugiej komorze jest pływak sterujący pompką przelewającą paliwo. Nie ma nic wspólnego ze wskazaniem na desce ===================EDIT==================== W pierwszej komorze patrząc od wlewu, jest pompa paliwa, w drugiej pływak. Pływak odpowiada za wskazania na desce i pracę pompy, konkretnie za wyrównanie poziomów w grodziach zbiornika. Wycierają się właśnie te ścieżki oporowe, a wczesne wersje czujników miały błędy konstrukcyjnie i pomaga jedynie wymiana na nowsze. Dokładnie tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 Kolego Thunder, tak się złożyło, że wymieniłem wczoraj własnoręcznie cała instalację obydwu czujników na nowszą rewizję i zapewniam Cię że wskazania obydwu pływaków są brane sumarycznie pod uwagę, inaczej tylko z jednej strony byłby pływak a nie z obydwu. Chodzi o dwukomorowość baku (winowajcą jest głównie wał kardana) i poprawny odczyt poziomu paliwa, gdyż w pierwszej kolejnosci jest ponierane paliwo z lewej komory a dopiero później z prawej. Pompy paliwa jest zintegrowana z prawym pływakiem tylko w benzynie. Info serwisowe: "The wiper arm resistance ranges from 80 ohms (EMPTY position) to 2.5 ohms [FULL position on main sender] and from 47 to 2.5ohms [sub sender]." Sent from my LG-D855 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 Wiem jak to działa. W T30 są dwa pływaki, to fakt. Natomiast w T31 wg schematu jest jeden w drugiej komorze. Skoro twierdzisz że jest inaczej, to w takim razie rysunek jest nieszczegółowy. Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.