radii Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Witam, jestem posiadaczem P12 1.8 pb w kombi, po podłączeniu elm327 wyświetla mi te błędy, P0171 - uboga mieszanka (wartości na lambdzie podczas jazdy 0.000 -0,002 przy ostrym maltretowaniu pedału gazu raz chyba skoczyło do 0,7 na chwilę i później dalej 0,004. Podczas jazdy miejskiej 0,000. Wczoraj przy wduszeniu pedAlu do max oporu przy ok 100km/h autem zaczęło szarpać, dławił się (uboga mieszanka?). Ostatnio wymienilem przewod dolotowy powietrza - stary był jak sito(przed wymianą szarpało nawet na niższych obrotach i świecił check). Uwagę moja przykuło jeszcze położenie przepustnicy podczas postoju pokazuje 3,5% podczas jazdy miejskiej 5-7% gaz do dechy 4 bieg ok 100/h 60-70 pokazało, czy nie są to za niskie wartości? Bieg jałowy pokazuje ok 700-800obr auto nie gaśnie. P011 - błąd związany z czujnikiem walu ? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 (edytowane) Błąd P0011 - błąd zmian faz rozrządu. Poczytaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/107612-p12-20-benzyna-qr20de-zapala-i-ga%C5%9Bnie-brak-check-engine/ - post #17. Uboga mieszanka, tak na szybko oznacza nadmiar powietrza = nieszczelność w dolocie albo sonda miesza. Edytowane 24 Lipca 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radii Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Mechanik sugerował mi wymianę sondy,że niby od tego może wywalać p0011, ale czy to może być winna przepustnicy albo przepływomierza że sonda praktycznie daje zerowe wartości? Ok 4tys km temu wymieniłem filtry i olej Castrol 10/40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Sonda nie ma nic do zmiennych faz rozrządu. Mineralny mógł zakleić selenoid (zawór elektromechaniczny zmiennych faz rozrządu), stąd P0011 - zobacz czy pracuje (opis w podanym temacie). Właściwy olej do tego silnika to syntetyk 5W30 - proponowałbym płukankę Liqui Moly i wymienić na zalecany przez producenta.. Castrol i to w dodatku 10W40 przyspieszy tylko konieczność wymiany rozrządu (nie mówiąc o zwiększonym zużyciu oleju przez zapiekające się pierścienie). Sondę można podmienić z kimś i sprawdzić działanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radii Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 No właśnie nie mam z kim podmienić, kupić używkę bosha czy jakis zamiennik nowy? Ok pomyślę nad wymianą tego oleju i sprawdzę zfr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Na początek odpinać po kolei czujniki (najpierw przepływka - podpiąć, później to samo z sondą). i obserwować zachowanie silnika. Jeśli chcesz kupić sondę czy przepływomierz, to z dwojga złego, lepiej kupić używke oryginał niż nowy zamiennik. ELM-em duzo nie zmierzysz, podepnij się pod Consulta, sprawdzisz wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radii Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Wina była po stronie lambdy, brak błędów, auto mniej pali, jest zwawsze Po przejechaniu 300km, brak check engine, podpinam się pod elm327, a tu błąd p0011. Miałeś rację polo32, sonda nie miała nic do tego. Jednak nie wiem skąd ten błąd oczekujący auto ładnie śmiga. Gdzie mogę zlokalizować czujnik zfr? Olej wymienić na 5w40 czy 5w30?(nie będzie problemu po takim przeskoku? Z 10w40) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Wymiana sondy była OK (błędy sondy i zaworu zfr mogły się nałożyć w czasie), http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2003_5/type_23/engine_mechanical/cylinder_head_rocker_cover_camshaft_and_valve_mechanism/illustration_3/ Selenoid zfr (valve timing control) masz na rys. oznaczony jako SEC130. Pozostaje użycie płukanki Liqui Moly przed wymianą, wymyć selenoid oraz wymienić olej na dobry 5W30 (byle nie Castrol) wraz z filtrem (Mann lub Knecht) oraz skasować błąd. Sprawdź podczas wyciągania selenoidu, czy nie masz zaśniedziałych styków wtyczki selenoidu lub przetartych przewodów oraz samą cewkę (omomierzem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radii Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) Wypukalem silnik liqui molym, wymienilem olej na 5w30, filtr oleju knecht, wstawiłem nowy czujnik faz rozrządu, rezultat? Silnik ciszej pracuje, lepiej się zbiera, brak błędu. Dzięki wielkie polo32 za rady ;-) Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez radii 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Do usług Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.