januszmonster Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Witam chcę zamontować sprzęgiełka - Ktoś coś ogarniał w tym temacie ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 A po co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
januszmonster Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 chciałem "odciążyć" most i wał napędowy - dużo jeżdżę w trasy a nie w terenie .... już raz wymieniałem krzyżak w praktycznie nie używanym przednim wale napędowym ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Wątpię aby ktokolwiek produkował sprzęgiełka do D40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klapek Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 .... już raz wymieniałem krzyżak w praktycznie nie używanym przednim wale napędowym ... Wymiana krzyżaka to odkręcenie 8 śrub i 30pln za nowy krzyżak - czy na pewno warto kombinować..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
januszmonster Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 wiem też robiłem po taniości, samemu - ale kombinowałem tak: po włączeniu 4L rozpiąć przód sprzęgiełkami i ma się dużo mocy przy ciągnięciu ciężkiej przyczepy co często mi się zdarza (a dodatkowo miałem założone większe opony i telepał silnik na jedynce przy ruszaniu , albo za słaby 1 bieg albo dwumasa) . Przy 4L jak wiadomo nie można manewrować na asfalcie a sprzęgiełka rozwiązały by mi ten problem .... To chyba jest jakiś błąd w przełożeniach że ta jedynka jest tak "słaba" - czasami włączałem 4L (na skrzyzowaniu pod górkę ze świateł przy ruszaniu) i w czasie jazdy przełączałem na napęd tylko tył ale wg instrukcji żeby to zrobić z 4L na 4H trzeba się zatrzymać - doczytałem później ... czy można tak robić i nic sie nie stanie - Macie takie "doświadczenia" ... czy moja Navara może jest wyjątkowo słaba ? Wątpię aby ktokolwiek produkował sprzęgiełka do D40 no właśnie ... wydaje mi się że w ogóle nie można nawet założyć - konstrukcja piasty to chyba uniemożliwia .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Masz dużo kasy żeby remontować skrzynię rozdzielczą?? Człowieku równia pochyła do całkowitego zabicia układu przeniesienia napędu. Reduktora używasz tylko w terenie na asfalcie jeździć z nie wolno. Ciężkiej przyczepy tzn jak ciężkiej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Można z tym że trzeba pamiętać że nie wolno przekraczać 40-60 km/h (w zależności od modelu - jak jest dla d40 nie wiem) - więc powiedzmy wjeżdżając na większą górę warto włączyć i nie męczyć sprzęgła i reszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
januszmonster Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) Masz dużo kasy żeby remontować skrzynię rozdzielczą?? Człowieku równia pochyła do całkowitego zabicia układu przeniesienia napędu. Reduktora używasz tylko w terenie na asfalcie jeździć z nie wolno. Ciężkiej przyczepy tzn jak ciężkiej?? SPOKOJNIE ;-) jeśli na asfalcie włączałem reduktor - to tylko z kołami na prosto (nigdy nie skręcałem) . Reduktor można używać na asfalcie ale tylko przy jeździe bez skręcania kołami - nic się nie stanie - można też jeździć na asfalcie w zimie jak jest ośnieżona nawierzchnia lub oblodzona . To czego nie wiem na 100% to czy można przełączać z 4L na 4H (bo jest że trzeba się zatrzymać) - raz tak zrobiłem bo miałem kłopot z ruszeniem - mocno pod górkę . przyczepa - tak jak w dowodzie 3T . ale są sytuacje że stoisz pod górkę na światłach , i ruszanie w takiej sytuacji (przynajmniej u mnie) powoduje że wibracje są takie jak by dwumasa była za słaba albo silnik nie dawał rady (duże wibracje) , a może ja się za bardzo przejmuję (ale tak jak pisałem to po założeniu kół o większej średnicy niż fabryczne o około 2cm (2cm średnicy). Można z tym że trzeba pamiętać że nie wolno przekraczać 40-60 km/h (w zależności od modelu - jak jest dla d40 nie wiem) - więc powiedzmy wjeżdżając na większą górę warto włączyć i nie męczyć sprzęgła i reszty Dzięki - tylko pozostaje sprawa przełączania z 4L na 4H ... piszą w instrukcji że trzeba się zatrzymać - brak synchronizacji ??? Fakt może za bardzo drążę temat ale nawet jak jest coś napisane że nie wolno tego robić to lubię wiedzieć dlaczego ... Edytowane 11 Sierpnia 2017 przez januszmonster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Z tego co mi wiadomo to trzeba się zatrzymać - ale znów wracam do tego że nie wiem jak jest w d40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.