Conan1979 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Witam Czy ktoś może wymieniał sam olej w skrzyni biegów. Może jest jakaś instrukcja, jak to zrobić, oraz jakiego oleju użyć i w jakiej ilości?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Instrukcja? Proszę bardzo:odkręcasz korek pod skrzynią,spuszczasz olej,zakręcasz go i odkręcasz na skrzyni po stronie mechanizmu różnicowgo dużą plastikową śrubę,ma uszy pomocne przy od i dokręcaniu.Wlewasz olej według specyfikacji Nissana(patrz książka serwisowa) i po kłopocie.Olej wlewasz do czasu,aż będzie miał zamiar wypłynąć przez otwór wlewowy. Pomocne przy tej operacji jest odkręcenie lewego przedniego koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan1979 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 dzięki, rozumiem że nie trzeba nic specjalistycznego do tej operacji , a gdzie znajde oznaczenie skrzynie bo w instrukcji jest kilka ?? a do wyboru dwa oleje : SAE 75W-85 1,7l oraz SAE 75W80 2l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 No właśnie,tu jest problem bo z butelki ot tak sobie nie wlejesz oleju.Trzeba jakiś wężyk,lejek,tam nie ma dobrego dostępu.Dla tego pisałem o zdjęciu koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Ja gdy wymieniałem w poprzednich kupowałem w aptece największą strzykawkę jaką mieli oraz w najbliższym sklepie motoryzacyjnym kawałek wężyka do spryskiwacza (lub inny, który ciasno nachodził na wylot strzykawki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszara Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Ile macie przelatane że już myślicie o wymianie oleju w skrzyni biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagapiotrek Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 Ile macie przelatane że już myślicie o wymianie oleju w skrzyni biegu Podbijam pytanie! (lub kiedy trzeba myśleć o jego wymianie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 Olej to się wymienia w silniku a nie w skrzyni. Nie pamiętam bym kiedy wymieniał olej w skrzyni, chyba że macie automat to co innego. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 Dla zdrowotności skrzyni lepiej wymienić. Każdy olej się starzeje (i przepracowuje), ten w skrzyni też. Oczywiście możesz zaraz napisać, że producent nie przewiduje wymiany. To ja od razu odpowiem, że komu jak komu, ale producentowi to akurat najmniej zależy na tym, by wyprodukowany przez niego wehikuł cieszył się długo bezawaryjnością i zazwyczaj próbuje tak zaplanować jego trwałość, by popsuł się zaraz po okresie gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 I to jest prawda, wprawdzie smutna ale jest, wymiana nie zaszkodzi tylko nie ma potrzeby wymieniać co 10 tyś ale 50-60 to warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 Olej to się wymienia w silniku a nie w skrzyni. Nie pamiętam bym kiedy wymieniał olej w skrzyni, chyba że macie automat to co innego. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Oj to jesteś w bardzo dużym błędzie,! Oleje fabryczne z nazwy są olejami i mają zaprogramowany jakiś przebieg.Właściwe dobro płynie z wymiany na firmowe oleje.Odczułem to wyraźnie zmieniając w Note po 70 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Wbrew pozorom, jeśli wymieniać to zaraz po zakupie i przebiegu ok.5-10k, szczególnie w niektórych skrzyniach(np. opla) Ze względu na rodzaj łożysk podczas docierania syf się do nich dostaje i je niszczy. Mój znajomy (szef serwisu u "Kozłowskiego") opowiadał mi, że skrzynie bodajże M32 są bardzo kiepskie i taka wymiana po dotarciu chroni je, a potem można już sobie darować wymiany. To było jak się interesowałem zakupem nowej Astry, a na marginesie coś w tym jest, bo siostrzeńcowi w astrze IV generacji skrzynię naprawiano i wymieniano dwa razy w ciągu trzech lat. Edit: Dostałem też info by zalewać zawsze tym co przewidział producent i najlepiej samemu kupić, bo oni często leją z beki jeden dla różnych modeli. Ja u siebie nigdy nie zmieniałem, oprócz Almery n15 po 60kkm w/g instrukcji i to tylko w niej właśnie padło łożysko, żeby było śmieszniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Dobrze prawisz manixio. Skrzynie M32 montowane w Oplach oraz niektórych Fiatach mają kiepskie opinie. Niby te najnowsze są już poprawione, ale pewnie to tylko taka śpiewka producenta. Na razie na forum Astry V nikt nie pisał o awarii. Zobaczymy co przyniesie czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.