sebastiw Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 hej, używam od dawna LEDów Philips Daylight9, ale zauważyłem ostatnio, że samoczynnie mrugają. Wg instrukcji w takiej sytuacji muszę je podpiąć wg innego schematu, różni się to tym, że jeden z kabelków (niebieski) zamiast do "-" akumulatora muszę podpiąć do skrzynki bezpieczników ACC pole + lub KL15 tu schemat: W skrzynce bezp. w komorze silnika nie mogę znaleźć bezpiecznika z takim oznaczeniem :-/ Jedyne ACC widzę w skrzynce pod kierownicą, a tam musiałbym b. długi kabel dorabiać... do skrzynki w komorze silnika spokojnie wystarcza kabel z zestawu ledów. Pomożecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Elektryk ci to podepnie za 50 zł. Ja jeżdżę na tych ledach juz od 2012 r. Najlepsze na swiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Po co mam wydawać kasę jak przypięcie tego kabelka to kilka sekund roboty? Wolę sam zrobić, tylko nie nie wiem do którego bezp go podpiąć. Ja je mam od 2 lat Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) ACC to accessory, czyli pozycja 2 kluczyka (ta przed zapłonem). Można by się podpiąć pod coś, co już jest podpięte pod ACC czyli np radio, ew gniazdko zapalniczki (uruchamia się po przełączeniu kluczyka). To już łatwiej znaleźć Edytowane 11 Sierpnia 2017 przez clavikord Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Bezpiecznik oznaczony audio widzę w tej skrzynce, sprawdzę temat, dzięki Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 https://allegro.pl/listing?string=dodatkowy%20bezpiecznik%20bypass&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-hc-aut-1-4-0803 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 A nie mogę być po prostu kabelka wsunąć razem z nóżką bezpiecznika? Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Bez obrazy, ale to druciarstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 I to domowe! Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Dla sprawdzenia podłącz, ale mam wrażenie, że nie to jest przyczyną, chociaż ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Tak piszą w instrukcji, że jak mruga podczas jazdy to zmienić na ten schemat... Co innego może być przyczyną? Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Najpierw sprawdź, zmieniając zasilanie z 30 na 15 (ACC). Później, gdy to nie wypali, trzeba zastanowić się nad wersją opisaną w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2800461.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Nie rozumiem co mam sprawdzić, jak zmieniać zasilanie? Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Jak dla mnie nie ma to sensu przełączanie minusa z aku do plusa ACC - nie logiczne. Też mam ledy Phillipsa i też czasami mi mrygają (jak włączę kierunkowskaz, albo wrzuce wsteczny) ale ja tu stawiam, że (u mnie przynajmniej) jakies małe zwarcie sie robi i gdzieś musze poprawić łączenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) Sebastiw, "30" to jest umowne oznaczenie zasilania pobieranego bezpośrednio z "+" akumulatora (tak jak masz teraz), natomiast 15 (inaczej ACC) jest to zasilanie 12V z akumulatora poprzez stacyjkę i najczęściej przekaźnik - (pojawia się z chwilą przełączenia stacyjki w pozycję ACC - pierwsza pozycja od stanu spoczynkowego kluczyka) - zasila akcesoria m.in. radio, zapalniczkę, itp. Zaleta: m.in. nie obciąża instalacji innymi obwodami, np podczas postoju z wyłączonym silnikiem, a chcesz posłuchać radia. Clavicord, ma sens bo pod ACC masz przekaźnik (eliminuje stany nieustalone, o których w linku wyżej). Ale jaki minus , i tu i tu masz plus, tylko inaczej podłączany. Edytowane 11 Sierpnia 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) Spoko, sprawdzę to, aczkolwiek dzisiaj w ogóle nie mrugało... może pomogło trochę to, że odpinałem kable i spinałem wszystko ponownie (może coś nie łączyło), albo też sprawa jest losowa.. nic, testy jutro. a tu fajny opis jak znaleźć ACC http://www.instructables.com/id/LED-Daytime-Running-Lights-Installation/ Edytowane 11 Sierpnia 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Wątpię, czy to przyniesie efekt. Problem tkwi w sterowaniu od pozycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 dziś rano nie zdążyłem zamontować kabelka do bezp. audio, więc pojechałem "po staremu" i nie bardzo miałem okazję sprawdzać, czy mruga. Dziś wieczorem przestawię to połączenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 (edytowane) Nie znając schematu wewnątrz układu, nie przełączałbym zbyt pochopnie kabla niebieskiego (nawet jeśli to sugerują w instrukcji - pismo obrazkowe może mylić). Masz określone, że blue ma być podłączony do ACC lub KL15 (jest to zamienne określenie + "po stacyjce"). Tym bardziej jeśli chodzi o zmianę polaryzacji z (+) na (-). Moje sugestie dotyczyły zmianę czerwonego kabla zasilającego (red) z bezpośredniego (+), na poz. "po stacyjce" czyli 15 (ACC) - nie doczytałem Twego pierwszego postu). Sądzę, że ta propozycja niewiele zmieni - problem jest w zakłóceniach w układzie sterowania ze świateł postojowych (orange). Wprowadza je sygnał kontroli stanu żarówek, ale można to obejść. Edytowane 12 Sierpnia 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Chyba, żer alternator już szwankuje i nie daje stabilnego napięcia? jest w aucie od nowości, czyli 10 lat i 445 kkm i nigdy go nie naprawiałem... a miganie - z tego, co mi si wydaje, pojawia się głównie gdy stoję w korku przy ostatnich upałach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 (edytowane) No to zmierz napięcie ładowania na akumulatorze (przy wyłączonym silniku i na jałowych) oraz jak zachowuje się bez obciążenia i z obciążeniem (dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, światła) i będziesz wiedział jaka jest kondycja układu ładowania (regulatora napięcia alternatora i akumulatora). Edytowane 13 Sierpnia 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 (edytowane) Niestety na wszystkich bezpiecznikach skrzynki w komorze silnika jest napięcie nawet przy wyjętym kluczyku... Doradźcie proszę jak, którędy - możliwie bezproblemowo - przecisnąć cienki kabelek z komory silnika do skrzynki bezp. pod kierownicą? Edytowane 2 Października 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 a patrzyłeś zasilania cewek przekaźników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 (edytowane) a patrzyłeś zasilania cewek przekaźników?Nie rozumiem, czyli gdzie szukać? Edytowane 2 Października 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Przy prawej lampie zdaje się jest skrzynka z przekaźnikami, popatrz czy tam nie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.