min2 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Witam, Jest to mój pierwszy post na forum, chociaż od dłuższego czasu czytałem wątki tutaj, bo podobne przypadku już znajdowałem wraz z rozwiązaniami. Tym razem jednak muszę zainicjować temat. Otóż wczoraj, jak gdyby nigdy nic, fotel kierowcy zaczął się podgrzewać. Sprawdziłem przełącznik i był w stanie wyłączonym (pośrodku między lekkim a mocnym podgrzewaniem). Jako że mamy teraz dość spore upały, przejechanie z czymś takim nawet krótkiego dystansu jest bardzo kłopotliwe, nawet z klimatyzacją na maksa. Próbowałem usunąć bezpiecznik odpowiedzialny za grzanie foteli, ale bez efektu - fotel nadal się grzeje. Próbowałem także odpiąć losowy przewód pod fotelem, ale jedyne co osiągnąłem, to czerwona ikona na panelu kierowcy informująca że coś jest nie tak z poduszkami powietrznymi. Proszę pomóżcie. Wyjechałem na wakacje i mam wracać w niedziele, a żaden elektryk nie chciał mnie dzisiaj przyjąć na tej wsi na której wylądowałem. Min Dodam tylko jeszcze że posiadam Qashqai'a z 2009 z fabrycznie montowanymi podgrzewanymi fotelami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 moduł sterowania grzaniem trzeba znalezc? najlepiej ze schematu i wtedy pokombinowac z kostkami i złączami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
min2 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 A możesz coś więcej dla laika? Szukałem tego modułu w Google i jakoś średnio znajduje. Gdzie to może być? Jeśli to to padło, to wymienię już po przyjeździe do domu. Teraz zależy mi żeby tylko to wyłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 ja znalazłem to u siebie w hondzie legend pod siedzeniem , ale czy u Ciebie w nysce tam jest to niestety nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
min2 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Spoko, dzięki za trop. Będę szukał. Dam znać jak się to uda - może się komuś przyda w przyszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin3006 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) Cześć, jak dasz radę to zdejmij mały panel z przełacznikami od grzania foteli. Od każdego regulatora/przełącznika powinna odchodzić szesciopinowa kostka. Rozłącz obie, powinno tymczasowo pomóc ( na podstawie schematu elektrycznego w serwisówce). Ten sam schemat przedstawia bezpiecznik zasilający układ podgrzewania foteli jest to nr. 1, na samym dole, pierwszy od prawej (10A). W Nissanie nie występuje moduł sterowania podgrzewania foteli jak opisał to nismo, a jeśli już to jest to upakowane właśnie w przełączniki. P.S.: Daj znać czy udało się obejść tymczasowo ten problem i potem po zdiagnozowaniu usterki co było jej przyczyną. Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez marcin3006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
min2 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Czy to o Czym piszesz różni się jakoś od wyjęcia bezpiecznika? Bo dokładnie ten 10A w prawym dolnym rogu wyjąłem i efektu brak. Poza takim efektem że jak w panelu uruchamiam grzanie to nie zapala się dioda która mnie o tym informowała, co tylko potwierdza że to ten bezpiecznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin3006 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) W zasadzie zgodnie ze schematem elektrycznym nie powinno się wcale uruchamiać ogrzewanie foteli. To jest bezpiecznik pomiedzy stacyjka a przełącznikami od ogrzewania foteli. Maty podgrzewania mają złączki pod fotelem od strony zapieć pasów bezpieczeństwa. Możesz spróbować także i tam je odłączyć. Tak różni się bo przy innym źródłem zasilania jak przez ten bezpiecznik, robisz fizyczną przerwę w obwodzie zasilania maty. Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez marcin3006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
min2 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Wczoraj wieczorem odpiąłem właśnie te 2 przewody pod siedzeniem po stronie pasów. Będę jechał po południu autem to sprawdzę czy tylko to wystarczy czy muszę także odpinac przewody pod przelacznikami tak jak pisałeś. Dam oczywiście znać. Ps. Czy ten błąd związany z poduszkami powietrznymi da się usunąć samemu, czy trzeba jechać do warsztatu który wepnie się do komputera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yodato Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 (edytowane) Ps. Czy ten błąd związany z poduszkami powietrznymi da się usunąć samemu, czy trzeba jechać do warsztatu który wepnie się do komputera? Da sie. Sam u siebie kasowałem. Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie ) 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i 9. dajemy do przodu na ON i pat rzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśni Edytowane 19 Sierpnia 2017 przez yodato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
min2 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Nie pale papierosów ale jak Twoja instrukcja zadziała to jednego wypale Dzięki za instrukcje. Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc. Mogę jechać do domu bez niepotrzebnego grzania moich jajek Odpiąłem 2 przewody pod siedzeniem (te wyżej), a ten niższy wpiałem bo to były poduszki powietrzne. Udało mi się też usunąć błąd z poduszkami zgodnie z opisem yodato. Jeszcze raz dzięki! Jak wrócę od mechanika to jeszcze opiszę co to dokładnie było. Ps. Nie wiem czemu moja wypowiedź dodała się do poprzedniego postu bez informacji ze zostało edytowane, ale dodam ten "ps" żeby mieli tego świadomość inni czytający to w przyszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.