Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

korki tylnego mostu


SieneK_68
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, przyszedł czas na wymianę oleju w tylnym moście i ...

... za cholerę nie mogę odkręcić ani korka wlewu, ani korka spustu oleju :(

Od trzech dni psikane odrdzewiaczem i nic.

Czy perswazja siłowa w postaci lolki 1m nie spowoduje uszkodzeń w gwincie, korku czy obudowie tylnego mostu?

Czy korki mają uszczelki lub są silikonowane/uszczelniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy odkręcaniu korka co prawda w skrzyni używałem przedłużki metrowej i nic się nie stało, podstawą jest dobre dopasowanie klucza żeby nie obrobiło korka. Ewentualnie możesz użyć jakiegoś palnika żeby ogrzać korek. Z tego co pamiętam to korki są stożkowe i nie mają uszczelek chociaż u mnie jeden był złożony na silikon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy odkręcaniu korka co prawda w skrzyni używałem przedłużki metrowej i nic się nie stało, podstawą jest dobre dopasowanie klucza żeby nie obrobiło korka. Ewentualnie możesz użyć jakiegoś palnika żeby ogrzać korek. Z tego co pamiętam to korki są stożkowe i nie mają uszczelek chociaż u mnie jeden był złożony na silikon

martwię się tylko, czy nie zrobi mi się to co koledze w mercedesie, nie pęknie obudowa dyfra, od korka na długości około 3cm :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstukać korek małym młotkiem i powinno pomóc. Jeśli nie to temperatura... ale odkręcać jak już będzie zimny. Rozgrzanie może nieco "poluzować" gwint wskutek rozszerzenia się korka. Można też próbować korek schłodzić jak most będzie nagrzany po dłuższej jeździe, może być czymkolwiek w spreju, niekoniecznie zamrażaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U siebie wczoraj odkręcałem i dramat :/ tylko w przednim moście poszło po ludzku.

Resztę musiałem z przedłużką, na której odkręcając wlewowy korek do skrzyni wisiały dwie osoby :/

 

Kurde, przecież to się dokręca ręką na suchy, czysty gwint :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odkrecalem wszystkie spusty i wlewy bez wiekszego problemu, starczala rurka okolo 70cm i po temacie.

a ruszane nie bylo kupe lat patrzac na olej a raczej syf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Camra - kup porządny klucz - kwadrat 13 mm, oczyść wnętrza korków (tam gdzie wchodzi klucz) i pójdzie.

 

Po prostu nie można tego później dociągać jak wariat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety po poprzednim właścicielu duże rzeczy do poprawy. :) W przyszłym tygodniu się za to wezmę auto i tak stoi bo blacharka jest robiona . Ale boję się co tam zastanę bo to co było w filtrze paliwa to porażka. No i pompa też do roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...