Viggen Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Jestem świeżo po zakupie auta, chce wymienić olej, wcześniej był lany castrol 5w30 , przebieg 55k , co myślicie o zmianie na motula xcess 5w40 ? Jakiś konkretny filtr oleju jest zalecany? Btw ktoś poleci jakiś dobry serwis w Łodzi, który ogarnia te auta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 5w40 lepszy będzie X-Clean i pierwsze 3 wymiany co 2000-2500km niech wypłucze tego syfnego Castrola... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 23 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 tak wyglada moj 25 letni silnik ktory ma pewnie grubo ponad 500tys i wiekszosc swojego zywota przejezdzil na castrolu 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomtom77 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 (edytowane) Witam Pomimo że olej wymieniony 2k km temu, planuję wymienić na coś lepszego. Millers xf 5w50 już był opisany pozytywnie. Miał ktoś do czynienia z tym olejem? http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/oleje-silnikowe/cfs-5w40-nt/ Lub z tym? Tu na plus dystrybutor pod nosem.. http://www.penrite.pl/produkty/pl/home/110-10-tenths-premium-5w50.html Edytowane 29 Stycznia 2018 przez Tomtom77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Witam Pomimo że olej wymieniony 2k km temu, planuję wymienić na coś lepszego. Millers xf 5w50 już był opisany pozytywnie. Miał ktoś do czynienia z tym olejem? http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/oleje-silnikowe/cfs-5w40-nt/ Lub z tym? Tu na plus dystrybutor pod nosem.. http://www.penrite.pl/produkty/pl/home/110-10-tenths-premium-5w50.html Polecam przed wymianą zajrzeć na fora USA ,gdzie tych samochodów jest trochę więcej ,są ludzie którzy zawodowo zajmują się tematem, szczególnie godne polecenia są analizy chemiczne zużytego oleju Laboratorium BlackStone. Sądzę ,że zmienisz zdanie na temat sloganu " tłustej wody" i innych bzdur. http://www.the370z.com/diy-section-do-yourself/4705-diy-nissan-370z-oil-change-ak370z-way-pictures-inside.html http://www.the370z.com/engine-drivetrain/6632-recommended-motor-oil.html http://www.the370z.com/engine-drivetrain/13550-official-oil-thread-trying-clean-up-all-these-useless-oil-threads.html Miłej lektury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 W nowym Nismo 2017 po przebiegu 1213km zmmieniliśmy fabryczny pełen opiłków olej na Penrite 5w50 - za 2000km go spuścimy i dam znać co tam w nim pływa. Jedno jest pewne temperatura oleju przy dynamicznej jeździe spadła o 17-20 stopni bez dokładania jakiej kolwiek chłodnicy a jedynie przejście na olej Penrite 5w50 + niemal dwu krotnie dłuższy filtr oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hudy_Edd Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Ten filtr oleju to jaki dokladnie jest? Bo bede wymienial za chwile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 610/3 Man Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hudy_Edd Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Kupilem k&n 1010 do gtra, mysle, ze tez bedzie spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark 23 Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 a ja zmieniłem olej po fabryce na Motul 5w40 / filtr Knecht i f..ck mam teraz problem. Na wolnych obrotach przy rozgrzanym oleju 90C słuchać stuki Może ktoś mądry pomoże? czy to problem filtra który ogranicza ciśnienie czy też mam wrócić do 5w30:) ? Dodam że Motul jest originalny sprawdzony z importerem jutro zmieniam filtr oleju na fabryczny Nissan..moze pomoże pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 nie pomoze. Nagraj film jak stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Panew stuka za dlugo silnik pracowal na 5w30, niestety wymiana gwarancyjna Cię czeka - ok. 4 miesiace bez auta ze wszystkimi procedurami ASO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
War3z Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Mam u siebie zalany oryginalne 5w40 czy warto przechodzić na 5w50 i czy 5l opakowanie wystarczy ? Oczywiście filtr też będzie zmieniany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Croom skąd Ty się tutaj urwales z takimi radami ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 W dniu 26.08.2018 o 22:39, War3z napisał: Mam u siebie zalany oryginalne 5w40 czy warto przechodzić na 5w50 i czy 5l opakowanie wystarczy ? Oczywiście filtr też będzie zmieniany. Zależy od stulu jazdy, jak jazda normalna sporadyczn korzystanie z mocy na autrostradzie jazda do powiedzmy 180km/h to 5w40 w wystarczający sposób zabezpeiczy silnik, a jak zamierzasz dynamiczniej śmigać to 5w50 mocno wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQ35 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 W dniu 5.04.2018 o 01:40, Coobcio napisał: Panew stuka za dlugo silnik pracowal na 5w30, niestety wymiana gwarancyjna Cię czeka - ok. 4 miesiace bez auta ze wszystkimi procedurami ASO... Jak to mozliwe ze silnik pada po pierwszej wymianie oleju jeszcze na gwarancji? Ja mam ponad 100 tys na blacie na 5w30 i wszystko chodzi idealnie zadnego poboru oleju, wyciekow czy dziwnych odglosow, mowie o 15 letnim VQ35de ponad 100tys teoretycznie przejechane, a moze i wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Zależy od stylu jazdy, przy bardzo dynamicznej jeździe albo przy sprawdzeniu V-maxa silnik z rodziny VQ35 po 10 minutach jazdy wyzionie ducha z powodu zatarcia będąc zalany olejem 5w30.... Zalanie oleju klasy 10w60 uchroniło by go przed tym ale z racji wyższych oporów spalanie mogło by wzrosnąć nawet od 0,2 nawet do 2% w przypadku jazdy na niedogrzanym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banita78 Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 (edytowane) Panowie jakie macie zdanie o oleju Eneos premium hyper 5w40 ? Zastanawiam się też nad tym filtrem oleju https://www.iparts.pl/czesc/filtr-oleju-kn-filters-hp1008,0-305-hp1008-979221.html#100259 Edytowane 3 Lutego 2019 przez Banita78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxx370 Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 (edytowane) On 8/30/2017 at 1:54 PM, MGQ700 said: Zatankowany Millersem 5w50 i wydaje mi się że temperatura oleju przy normalnej jeździe jest okolicy 100 a przy poganianiu dość szybko idzie w górę. Z tego co pamiętam przed wymianą było ok 90 na 5w30 żelu z ASO... normalne? U mnie po zalaniu Amsoilem Signature 5w50 wystapił ten sam efekt , "toczenie sie" 90 C normalna jazda 100 C dynamiczna 110 ( do wyższej na razie nie dopuściłem) zaraz po zakupie samochodu (prawdopodobnie na oleju z aso 5w30) było 80 90 100 Nie ukrywam ze temat mnie zainteresował zatem skontaktowałem się z działem technicznym Amsoila w usa . Zapytanie dotyczyło optymalnych temperatur pracy oleju , maksymalnej temperatury pracy ciagłej , temperatury w której następuje degradacja termiczna dla Amsoil Signature 5w50 oraz 0w40 . Otrzymałem odpowiedź która wprawiła mnie w zdumienie , dlatego zamieszczam oryginalny tekst z dopisanymi wartościami w C: "Thank you for contacting AMSOIL with your question. The temperatures at which oil works the best is anywhere from 220F (104 C) to 260F (126 C). This allows any moisture to burn off safely from the oil. Once you start getting up to 285F (140 C)and higher, this is typically where the oxidation process would begin which can lead to varnish. Continuous use at these temps will shorten the life of the oil. If you start seeing temperatures above 300F (149 C), this will significantly shorten the life of the oil if run for extended periods. The oils themselves can handle the heat so you shouldn't be seeing viscosity loss but you do not want to run for extended periods at those high of temperatures. " Zatem poprosiłem o doprecyzowanie którego oleju dotyczą te temperatury: "The temperature range of 220F – 260F would be for any viscosity. As far as your second question, when using a good oil, you should not have any issues with viscosity loss at 260F. With our oils, you should not have any viscosity loss even at 300F. " "Kozacko" ? Edytowane 2 Października 2019 przez Maxx370 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 (edytowane) Tak ale ważne jest to, że oni napisali, że nie powinieneś mieć utrat właściwości (zmian chemicznych oleju) a nie jakości ochrony silnika co jest sednem ich wiadomości... Oni odnoszą się głownie do utleniania i zużywania oleju, w 350z/g35 masz bardzo małą misę olejową 4,7l z praktycznie brakiem chłodzenia co powoduję że olej 5w30 szybko osiąga temperatury pow tych według nich bezpiecznych 126... i jego lepkość jest zbyt niska żeby chronić silnik. Tak jak napisali normalnie to np 5w30 powinno mieć wystarczającą ochronę do max 126*C natomiast dla oleju w 350z i g35 to nie są wysokie temperatury trochę postoisz w korkach albo poupalasz i ta temperatura momentalnie będzie wyższa niestety to tylko się wydaje wysoka temperatura dla oleju a w rzeczywistości vq35 mają mało oleju i słabo się chłodzi więc tak jak słusznie zauważyli do 126 jakoś pożyjesz ale tą temp na pewno w Z przekroczysz nie raz : ) Teoria teorią a w praktyce wszystkie piece na 5w30 umierają na 5w50 żyją czego więcej chcieć w temacie właściwie oni nie odnieśli się nawet do wystarczającej "ochrony" a do samej utraty lepkości i odpowiedniej temperatury pracy Bardzo fajnie, że do nich napisałeś i dajesz znać mało kto by sobie głowę zawracał warto zawsze mieć więcej wiedzy i info niż mniej. Dzięki! BTW jeśli masz 100* gdy się toczysz to się nie martw na 5w50 to nawet pozytywnie : ) on wtedy i tak lepiej chroni. Nie daj sobie przypadkiem wmówić jakiegoś 5w30 bo ludzie strasznie idą w zaparte Coobcio już setki tych silników naprawia moi znajomi nie chcieli słuchać też musieli piece robić przez to ich książkowe serwisowanie ale każdy ma swój rozum. Edytowane 18 Października 2019 przez Cytrus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Ahhh uwielbiam te tematy o olejach, lepkosciach i temperaturach normalnie zawsze usmiech maluje mi się na twarzy Najlepsze są twierdzenia typu "a u mnie na 5w50 to..." albo zmiany ciśnienia przy zmianie z Mobil na Motul albo coś innego...inżynieria internetowa jest wspaniała im wiecej ludzi tym więcej teorii... Panie i panowie...VQ35 normalnie pracuje w temperaturze miedzy 95-100*C i to jest zakres temperatur płynu chłodzącego, który seryjnie reguluje wentylator. Mniej więcej znaczy to tyle, że po dostatecznie "długim" czasie cały układ osiąga taką równowagę i większość komponentów ma taką właśnie temperature...co byście nie robili, bez modyfikacji tak będzie czy wam się to podoba czy nie...olej "leżakujący" w misce olejowej po pewnym czasie też będzie miał taką temperaturę! Idzmy dalej...inżynierowie od temperatur oleju powinni wiedzieć, że w tym silniku oleju używa się m.in. do chlodzenia denka tłoka !!! Ciekawy jestem czy ktoś z Was wie jaka jest mniej więcej temperatura tłoka podczas normalnej pracy jak również po pałowaniu?? Ścianka cylindra jest również omywana olejem, a to główny węzeł gdzie olejem redukuje się tarcie...nie wnikając w liczby, temperatury o których tutaj mowie są dużo wyższe niż 100 czy nawet te 140*C i co? I nic Tak po prostu jest i dlatego olej traci właściwości i co ważniejsze...uwaga...się grzeje!!! Następnie ścieka do miski i cała zabawa powtarza się w nieskończoność. Zmiana oleju na inny niestety nic tutaj nie zmieni Dalej...który z inżynierów posiada tak szeroko rozwiniętą wiedzę teoretyczną jak również praktyczną, aby wypowiadać się nt optymalnej lepkości oleju?? Skąd znacie temperatury w węzłach cieplnych i wykazujecie wyższość jednego oleju nad drugim? Jeżeli ktoś taką wiedzę ma proszę o liczby...To, że olej w misce ma np 120* NIE znaczy, że na ściance cylindra ma taką samą...Jak tutaj oceniacie czy właściwie chronicie Wasze silniki przed zatarciem? Jedyne co możecie zrobić to używać oleje dobrej jakości, a prawie wszystkie są dobre - wystarczy popatrzeć na klasyfikacje jakościową, a nie tylko lepkościową! Możecie montować dodatkowe chłodnice oleju jeżeli boicie się aż tak bardzo...użytkować auto we właściwy sposób i mieć świadomość, że nic nie jest wieczne, a elementy eksploatacyjne się zużywają...tak samo jak klocki, tarcze, amortyzatory... Tak czy inaczej fajnie się to czyta Dzięki chłopaki! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxx370 Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 (edytowane) On 10/18/2019 at 10:35 AM, Cytrus said: dla oleju w 350z i g35 to nie są wysokie temperatury trochę postoisz w korkach albo poupalasz i ta temperatura momentalnie będzie wyższa BTW jeśli masz 100* gdy się toczysz to się nie martw na 5w50 to nawet pozytywnie : ) on wtedy i tak lepiej chroni. Nie daj sobie przypadkiem wmówić jakiegoś 5w30 bo ludzie strasznie idą w zaparte Coobcio już setki tych silników naprawia moi znajomi nie chcieli słuchać też musieli piece robić przez to ich książkowe serwisowanie ale każdy ma swój rozum. Z tymi temperaturami nie jest u mnie tak źle , na torze w Niepołomicach ( krótki i "techniczny" ) byłem w stanie utrzymać temperaturę 110 C - co prawda było to zapoznanie z zetką i nie cisnąłem na 100% . Zapewne przy kolejnej wizycie będzie zdecydowanie więcej. Zaraz po zakupie zetki wymieniłem na 5w50 + modyfikator tarcia i raczej nie widzę opcji przejścia na coś bardziej "wodnistego" . Trzymam się kilku zasad : ruszam po 2 minutach pracy silnika , poniżej 70 C oleju nie przekraczam 2500obr/min i zawsze trochę powłóczę się po okolicy by olej osiągnął minimum 90 C - w zetce to sama przyjemność Edytowane 19 Października 2019 przez Maxx370 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micha370zNismo Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Panowie, ale czy ten Millers 5w50 jest dobry do codziennej jazdy, ja mam do pracy 8 km, i nie codziennie wylatuję na autostrady. A mam prawie nową Zetkę 370, na zegarze 4000km. Czy wystarczy mi Millers 5w40 CFS +NT i Filtr MAN ??. To auto używam na co dzień, więc czasem krótkie odpalenie i zaraz zgaszenie bo cel osiągnięty. Czy lepiej zalać Millersa 5w40 CFS bez tego ( +NT) jest po między tymi olejami duża różnica ?? Z góry dziękuje za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxx370 Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 (edytowane) Co zauważyłem po zmianie na Amsoila Signature 5w50 ( gdy kupiłem zetke była zalana olejem z aso przebieg 33tys km) : -wiecej pali -temperatura oleju 100 C to norma , przy bardzo spokojnej jeździe 90 ( wcześniej było to 90 C oraz 80 C ) -przez pierwsze kilometry silnik jest nieco ociężały zanim olej się rozgrzeje , wcześniej był bardziej "nerwowy" . Zapalam czekam 2min nim rusze i nie przekraczam 2500rpm zanim olej nie osiągnie temperatury 70 C Zawsze staram się pojeździć nieco dłużej aby silnik pokonał kilka kilometrów w temperaturze oleju 90 C W przyszłym tygodniu mam przegląd i zmieniam olej na Amsoila Signature 0w40 + 200ml Archoil 9200v2 , to będzie coś pomiedzy Aso a zalecanym Millersem , czyli jednak coś bardziej wodnistego Olej o którym piszesz jest bardzo zblizony parametrami do AmS 0w40 https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3698-olej-silnikowy-millers-oils-cfs-5w40-nanodrive-5l-5024081795353 Gęstosci : 40 C ASO ok 60 AmS 0w40 84 Millers XF 5w50 112 AmS 5w50 119 100 C ASO ok 10 AmS 0w40 14.8 Millers XF 5w50 18.6 AmS 5w50 19.4 Amsoile to oleje o wysokim TBN 12.5 i mają fantastyczny pakiet dodatków czyszczących silnik . Po pierwszej wymianie w 4 dni olej zrobił sie czarnobrązowy , przejeżdziłem ok 1800km wymieniłem ponownie - zmiana barwy nastąpiła dopiero po 2 tygodniach niebawem napiszę jakie wrażenia po wymianie Edytowane 24 Maja 2020 przez Maxx370 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micha370zNismo Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Maxx370- dzięki za odpowiedź, Szczerze rano jak mam na piąta, to nie mam ochoty się bujać po mieście, by mi się olej zagrzał, jeszcze czasem jak mam 2 stopnie na dworze , teraz mam jeszcze na pewno zalaną fabryczną wodę 5w30 i w piątek jadę to zlać i pytanie dalej co wlać. Rano odpalając teraz zawsze sobie minute dwie stoję, to i tak nie łapie temperatury oleju, tylko woda na kropkę dalej skoczy to jadę, a gdy dojeżdżam do pracy nie ma olej 70 stopni, i trzeba już zgasić. Tak więc lipa, bo olej nie nabierze właściwej temperatury nigdy w dni robocze. Posiadam teraz 2 rodzaje, i mam teraz w garażu : Millersa 5w50 i Millers 5w40cfs +NT kupiłem bo czytałem i czytałem i oczopląsów już dostałem co z nich wlać by sobie nie zaszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.