MGQ700 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Witam, po roku nieobecności wracam do Z-ki, tym razem 370z 2011r z salonu pl. Przebieg potwierdzony to 32tys. km. i następujące pytanie - jaki olej po fabrycznie zalewanym 5w30 NISSANA? Mam 3/4 stanu na bagnecie i 8000km przejechanych na tym oleju z ASO i zastanawiam się czy kupić 1l NISSANA i dobić do 10.000km czy zalać mu już coś na czym będę latał i być spokojnym o panewki podczas ostrej jazdy (ze 2 razy czasówki na tor łódź w miesiącu i często do odcinki podczas codziennego użytkowania). W 350z przy przebiegu 128tys zalewałem 5W50 Vavoline Racing. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick1989 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Amsoil Singnature Series podobno bardzo dobry. Ja wybrałem Millers 5W50. Myślę, że warto jesli auto ma polatać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2017 (edytowane) Tak jak patrick pisze wybierz dobry olej 5w50 jak upalasz i odcinasz. Millers Amsoil Xado(produkuja je w Holandii) Penrite ( tu chyba latwo trafic na stare sztuki bo to nie jest popularna marka) Ja osobiscie do mobila 1 mam jakis brak zaufani ale to niczym niepotwierdzona fanaberia (raczej ze wzgledu na podroby) Ty nie musisz sie martwic o dolewki wiec kazdy z tych bedzie super Edytowane 25 Sierpnia 2017 przez Cytrus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chudy23 Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Mam samochód już 3,5 roku i odkąd go serwisuje to tylko Mobil 5w50. Rocznie robię jakieś 10kkm i wymieniam co roku bez dolewek w międzyczasie. Jak kupujesz olej w pewnym źródle to nie bój się o podróby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MGQ700 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) Lałem VR1 Racing Vavoline'a 5w50, ale skoro twierdzicie że 370 nie pije jak jej poprzednik to do siódemki zaleję Millers'a XF 5w50 bo jest na półce w hurtowni obok pracy i jak coś litrówki też mają Swoją drogą, katalog pokazuje 4,9l że wchodzi, jakieś doświadczenia że potrzebne na wymianę więcej niż 5l bańka? Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez MGQ700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanteS Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 MILLERS MOTORSPORT CFS 5W40 NT Pięknie reguluje temperaturę silnika. Bańka 5 ltr wystarczy. Dolewki "zero" przez 3 lata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) do nowego silnika lej 5w40 milersa cfs albo 0w40 amsoila signature series. zmiany co 6-7k i predzej buda przerdzewieje niz silnik zacznie brac olej plus do tego olej na max lub nawet lekki nadstan tak ze 100ml Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Przede wszytkim mega gratki że udało się się tak daleko zajechać bez remontu/wymiany silnika na tłustej wodzie jaką jest 5w30 !! Polecam do tych silników 5w50 Millersa tego różowego, diametralnie spadnie temepratura oleju na nim i kolosalnie wydłuży się żywotność silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BogdanROX Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Przede wszytkim mega gratki że udało się się tak daleko zajechać bez remontu/wymiany silnika na tłustej wodzie jaką jest 5w30 !! Polecam do tych silników 5w50 Millersa tego różowego, diametralnie spadnie temepratura oleju na nim i kolosalnie wydłuży się żywotność silnika. Ten masz na myśli ? http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/millers-oils-xf-longlife-5w50/ Właśnie zbliża mi się pierwsza zmiana, zrobiłem 7tyś na Mobil 1 5w50 i planowałem zmienić olej na inny. Mobil cichaczem zmienił ten swój olej i mam wątpliwości czy przy nim zostać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MGQ700 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Ja właśnie tego Millersa XF'a mam pod ręką, a jakoś mam opory żeby zamawiać oliwę przez allegro Filtr kupiłem oryginał Nissana, po rabacie 22zł więc bez tragedii. Wymiana na dniach, a w niedziele OES Tor Łódź i będzie palnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Ten masz na myśli ? http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/millers-oils-xf-longlife-5w50/ Właśnie zbliża mi się pierwsza zmiana, zrobiłem 7tyś na Mobil 1 5w50 i planowałem zmienić olej na inny. Mobil cichaczem zmienił ten swój olej i mam wątpliwości czy przy nim zostać... Tak właśnie ten. Ps. Do GTR-ów w ASO leją 0w40 Mobila 1 - też dobry olej, pod warunkiem że się chłodnice oleju podokłada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MGQ700 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Zatankowany Millersem 5w50 i wydaje mi się że temperatura oleju przy normalnej jeździe jest okolicy 100 a przy poganianiu dość szybko idzie w górę. Z tego co pamiętam przed wymianą było ok 90 na 5w30 żelu z ASO... normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BogdanROX Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Fabryczna 370z ma czujnik temperatury oleju? Czy z ciśnieniem pomyliłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MGQ700 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Fabryczna 370z ma czujnik temperatury oleju? Czy z ciśnieniem pomyliłeś? Temperatura - też się zdziwiłem bo mam ją dopiero tydzień, a w 350z było ciśnienie w tym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blinkey Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 U mnie jak normalnie i spokojnie jadę to jest 90 stopni. Jak trochę mocniej pocisnę 100. A jak wciskam nogę w miskę olejową to dochodzi maksymalnie do 110. Olej jeszcze z fabryki. W 370 jest czujnik temperatury. Bardzo fajna rzecz. Woda już ciepła ale trzeba poczekać na temperaturę oleju żeby przycisnąć powyżej 4000 RPM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 zlej to zanim przytrzesz silnik i zmien dostawce oleju.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 U mnie jak normalnie i spokojnie jadę to jest 90 stopni. Jak trochę mocniej pocisnę 100. A jak wciskam nogę w miskę olejową to dochodzi maksymalnie do 110. Olej jeszcze z fabryki. W 370 jest czujnik temperatury. Bardzo fajna rzecz. Woda już ciepła ale trzeba poczekać na temperaturę oleju żeby przycisnąć powyżej 4000 RPM. I tak jest i tak powinno być zwłaszcza przy wysokich temperaturach zewnętrznych.Dopiero powyżej 140" , zaczyna być niebezpiecznie , mozliwe przełączenie przez sterownik w tryb awaryjny silnika. Olej odpowiedni do tego samochodu to jak fabryka przykazała 5-30.(dla normalnej jazdy) Radzę poszukać w necie na forach USA dla tego silnika analizy chemiczne zużytych olejów . I jeszcze więcej, najlepiej wypadał german CASTROL 5-30 (że w PL wiadomo jak jest z Castrolem to inna sprawa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blinkey Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 zlej to zanim przytrzesz silnik i zmien dostawce oleju.. Mam już Millersa 5W50 i czekam na wymianę w czwartek. Przy okazji wymieniam tłumik. Przyszedł nowy Remus, tylko jakoś uszczelek nie widzę w pakiecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Zatankowany Millersem 5w50 i wydaje mi się że temperatura oleju przy normalnej jeździe jest okolicy 100 a przy poganianiu dość szybko idzie w górę. Z tego co pamiętam przed wymianą było ok 90 na 5w30 żelu z ASO... normalne? chocidzlo mi o post mgq. Nie normalne. zlej to. Jak 5w50 moze miec wyzsze temperatury niz 5w30. Jesli jest tak jak napisales to trafiles na podrbe, olej rafinowany czyli poprostu olej przepracowany oczyszczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misio_de Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Zatankowany Millersem 5w50 i wydaje mi się że temperatura oleju przy normalnej jeździe jest okolicy 100 a przy poganianiu dość szybko idzie w górę. Z tego co pamiętam przed wymianą było ok 90 na 5w30 żelu z ASO... normalne? Może tak być. Te silniki są bardzo ciasno składane o jak jest nowy, to wyższe opory wynikające z gęstszego oleju mogą wpływać na podwyższenie temperatury. W tych silnikach są dwa sposoby na w miarę 'chlodny' olej: 1. Chłodnica oleju 2. Większa misja olejowa, np. Greedy I można stosować obydwie metody na raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MGQ700 Opublikowano 1 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 Wczoraj poobserwowałem i może trochę jestem zbyt wrażliwy... normalna jazda do 3.500rpm jest po kilku km. +/- 90C, pełen palnik dochodzi do 110C i tyle. W niedziele tor więc może patrzę pod kontem tego żeby wszystko zagrało i nie być jedynym autem które nie przejedzie OES,u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Chyba za bardzo się przejmujesz, ciesz sie smochodem. Optymalna temperatura oleju dla tego samochodu to 95 -105*C Tak jak wcześniej pisałem , przy temp. 140* sterownik może przełączyć silnik w tryb awaryjny. Oleje syntetyczne są w stani wytrzymać temp.nawet do 150*C, Oczywiście lepiej nie przekraczać ok. 115*C Poniżej zdjęcia ze wskazań zegara temp. oleju z mojego samochodu po jeżdzie na dystansie ok 20 km. Faktycznie , przechodząc koło tego samochodu , zwłaszcza jak się wl. wiatrak chłodnicy "żar bucha" spod podłogi jak z piekła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chudy23 Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Chyba za bardzo się przejmujesz, ciesz sie smochodem. Optymalna temperatura oleju dla tego samochodu to 95 -105*C Tak jak wcześniej pisałem , przy temp. 140* sterownik może przełączyć silnik w tryb awaryjny. Oleje syntetyczne są w stani wytrzymać temp.nawet do 150*C, Oczywiście lepiej nie przekraczać ok. 115*C Poniżej zdjęcia ze wskazań zegara temp. oleju z mojego samochodu po jeżdzie na dystansie ok 20 km. Faktycznie , przechodząc koło tego samochodu , zwłaszcza jak się wl. wiatrak chłodnicy "żar bucha" spod podłogi jak z piekła. Powiem ci że masz dużo wyższą temperaturę oleju niż ja. Przy jeździe 80-120km/h przy temperaturze na zewnątrz ok 25*c ja mam niecałe 90*c olej. Ostatnio przy upałach i jeździe gaz hamulec temperatura doszła mi do 110*c przy trasie 200km. Jeżdżę cały czas na Mobilu 5w50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 Silnik VQ37VHR jest normalnie pasowany jak silniki z lat 70-80 panewki glowne na ok 4 setki a korbowodowe na 5 za to maja drobne waskie paneweczki, ktore dużo latwiej zatrzeć jak tr w starszych konstrukcjach... To co je odróżnia to bardzo wydajna pompa oleju taka sama jak w 350z HR. Jazda ostra na oleju 5w30 to jest samobojstwo dla tych silnikow. Jak sie sprawa zakonczy z pewnym Nismo z 2017 roku, w ktorym zatarl sie silnik po paru miesiącach jerzdzenia to zamieszcze zdjęcia wnętrzności z jego silnika. Nie wolno lać tlustej wody 5w30 do sportowego auta koniec i kropka !!! Jak ktoś na takowej jezdzi i chce potem sprzedac takie auto to nowego nabywce czeka obowiazlowa rewizja silnika żeby nie było zdziwienia że coś stuka w silnilu albo wyszła korba bokiem... W infiniti krasnobrodzka zmienili oleje na 5w40 i odsetek zgonów spadł kolosalnie do zera na ta chwile a na 5w30 5-6 sztuk w sezonie padało mowa o autach fabrycznie nowych a nie z nawalonymi przebiegami po 60 tys km i wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blinkey Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 Ja też dzisiaj zmieniłem na Millersa 5W50 i też mam wrażenie, że temperatura jest o ok. 5 stopni wyższa niż na oryginalnym. Sprawdzę jeszcze podczas szybkiej jazdy na autostradzie w Niemczech jaka jest maksymalna wartość. Wcześniej max było 110. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.