sebastiw Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Hej, od jakiegoś czasu, relatywnie nowy pasek (ma pół roku) niemiłosiernie piszczy mi rano, po odpaleniu samochodu (nocny postój). Piszczy przez ok. 1-2 km jazdy i przestaje. Później cały dzień, nawet po wielogodzinnym postoju jest cisza.... jednak kolejnego dnia, po nocce zaczyna się znowu... Czy wymieniać pasek na nowy, czy szukać przyczyny np. w kołach pasowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Parkujesz zapewne pod chmurką temperatura w nocy spada i pojawia się w związku z tym zawilgocenie na wszystkich elementach pojazdu. Gdy obeschnie wraca do normy, spróbował bym podciągnąć troszkę pasek. Zapewne jest ciut za luźno i w połączeniu z wilgocią trochę się ślizga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Parkuję pod zadaszoną wiatą, więc deszcz nie kapie, ale temperatura jak najbardziej spada i pewnie zawilgocenie o którym piszesz występuje ;-) Faktycznie, jak w środę rano było w mojej okolicy +5 st. C rano to pasek piszczał wyraźnie dłużej. pasek jest dość mocno naciągnięty, boję się żeby nie przesadzić... jak był ciut luźniej to przy maksymalnym skręcaniu kół popiskiwał (to pasek od pomp wspomagania i wody). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Mam ten sam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Byle jakim sprayem go potraktuj,choćby tym do kokpitu,tylko jak silnik ciepły,gdy wilgoć wyparuje. W mojej starej Nexii (96r) jeszcze pasek oryginalny,ale takich już nie robią,więc wymiana na nowy nic nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 To nic nie da (ewent. doraźnie usunie skutek, ale nie przyczynę) - w czym innym jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 polo32 - właśnie, tylko w czym? dziś jeszcze ciut podciągnąłem pasek, ale nie chce za bardzo szaleć, bo on napędza również pompę wody... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 To nic nie da (ewent. doraźnie usunie skutek, ale nie przyczynę) - w czym innym jest problem. Problem w tym,że do produkcji pasków drogi kauczuk został zastąpiony tańszym plastykiem,który jest mało elastyczny i bardziej podatny na starzenie,zwłaszcza podczas poślizgu. Spray go może tylko zmiękczyć i uelastycznić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 (edytowane) Porter59, w pewnym sensie masz rację, można spróbować jaki efekt przyniesie (trzeba zacząć od tych niskobudżetowych), ale ja myślałem o czymś innym, tym bardziej, że pasek "nowy" i efekt piszczenia pojawia się rano przy wilgoci. Sebastiw, naciągniecie paska też ma swoje granice, zwiększając naciąg poza dopuszczalne granice obciążasz łożyska, np. alternatora czy klimy (masz?) i które paski piszczą? Edytowane 27 Sierpnia 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 klima i alternator jest na drugim pasku. No właśnie, tylko jak ocenić, czy naciąg jest już OK, czy już za mocny? :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 ja psiknąłem ad 40 i pomogło na 2 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 (edytowane) klima i alternator jest na drugim pasku. No właśnie, tylko jak ocenić, czy naciąg jest już OK, czy już za mocny? :-/ Na najdłuższym odcinku pomiędzy kołami pasowymi spróbuj obrócić go palcami o 90o. Jeśli nie uda się, jest OK. Co prawda jest przyrząd, ale ja nigdy nie używałem. Jesteś pewien, że to ten od pompy? Zwykle piszczy pasek od alternatora (zwłaszcza rano). Zrzuć rano pasek (od altka) z koła pasowego, będziesz miał pewność. Edytowane 27 Sierpnia 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Skręcić o 90st. jest ciężko, raczej się nie da. Raczej od pomp, bo jak go naciągnąłem wczoraj to dziś piszczał znacznie krócej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Nie spotkałem się jeszcze aby pasek od pompy wody i wspomagania piszczał i to tylko rano. Prędzej ich łożyska zaczną rzęcholić i to cały czas. Ponadto pompa wspomagania ma największy wydatek (tym samym stawia większy opór) przy skręcie kół i dopiero wtedy może coś piszczeć. Zrób tak jak pisałem wyżej (Twoja wola) - inaczej wg mnie problemu nie rozwiążesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Nie spotkałem się jeszcze aby pasek od pompy wody i wspomagania piszczał i to tylko rano. Prędzej ich łożyska zaczną rzęcholić i to cały czas. Ponadto pompa wspomagania ma największy wydatek (tym samym stawia większy opór) przy skręcie kół i dopiero wtedy może coś piszczeć. Zrób tak jak pisałem wyżej (Twoja wola) - inaczej wg mnie problemu nie rozwiążesz. Guma przypalona,koła pasowe zimne po nocy,więc zrozumiałe że piszczy do czasu aż się rozgrzeje wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Gdyby tak było, to w dużej ilości przypadków dotyczyłoby to większości parkujących pod chmurką - a tak nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Gdyby tak było, to w dużej ilości przypadków dotyczyłoby to większości parkujących pod chmurką - a tak nie jest. racja. przychylam sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Nie spotkałem się jeszcze aby pasek od pompy wody i wspomagania piszczał i to tylko rano. Prędzej ich łożyska zaczną rzęcholić i to cały czas. Ponadto pompa wspomagania ma największy wydatek (tym samym stawia większy opór) przy skręcie kół i dopiero wtedy może coś piszczeć. Zrób tak jak pisałem wyżej (Twoja wola) - inaczej wg mnie problemu nie rozwiążesz. Jasna sprawa, tylko w tygodniu jeżdżę, więc dopiero w weekend wykonam ten test. Tylko tak sobie myślę, że chyba nie wiem jak się luzuje pasek alternatora... muszę poszukać gdzie tam są śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 sprawdzenie czy piszczy pasek czy łożyska to akurat dość prosta sprawa, wystarczy podczas pracy silnika (z rana kiedy wydobywa się te piszczenie) popsikać na roboczą część paska silikonem w sprayu, wnioski po tej operacji chyba są oczywiste i nie wymagają komentarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Wiadomo, nawet kropla wody wystarcza, aby przestało piszczeć, ale tak dzieje się już z drugim paskiem po kilku miesiącach jazdy... Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 W ostatnim okresie (od czasu pojawienia się problemu z paskiem) nie zrzucałeś koła pasowego wału korbowego (np. przy wymianie rozrządu)? Dopiero teraz zauważyłem rocznik samochodu (2007) - masz już najprawdopodobniej koło pasowe wału z tłumikiem drgań skrętnych (tak jak w 1,9dCi). Nie rozwarstwiła się Tobie guma na kole wału korbowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Hej, rozrządu nie wymieniałem, ale cały silnik jakieś 30 kkm temu i być może od tego czasu zaczęło częściej piszczeć... Koła pasowe, na oko, wyglądają w porządku, ale... Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) W tych silnikach występowały różne rodzaje głównych kół pasowych (zwykłe i z tłumikiem drgań). To by tłumaczyło szybkie zużywanie pasków osprzętu. Zobacz od czoła koła (tj.od strony śruby, bliżej jego zewnętrznego obwodu) czy nie widać pęknięć ewent. ubytków gumy, podrdzewień itp). Może to być nawet niewidoczne (początek usterki) ale z czasem pojawią się drgania. Dodatkowo, (zapewne kupiłeś goły silnik, bez osprzętu) sprawdź zgodność rodzajów pasków - rocznikowo mogą różnić się modułem czy ilością rowków - pomiędzy kołem głównym (wału) a kołami osprzętu. Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 jasne, dzięki za poradę, sprawdzę to, bo osprzęt swoje już wyjeździł... (445 kkm) Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Masz tylko subiektywne opinie Piszczy ci pasek od alternatora aż spadnie trochę prąd ładowania Żadna woda tu nie ma nic do tego ale wiadomo że na wilgoci będzie więcej ślizgał.Tylko nie jest to powodem ,że auto miało by być używane tylko w ciepłych i suchych krajach, Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.