sebastiw Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Czyli wymieniać ten pasek? No i dlaczego nie piszczy już w dzień, nawet po 10 godzinach postoju? Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 No i dlaczego nie piszczy już w dzień, nawet po 10 godzinach postoju? A jaką masz temp. w dzień a jaką w nocy? Dodam tylko ,że pasek w primerze zdaje się być naciągniętym prawidłowo ale to jest jeszcze za mało. Koszt niewielki. Olej w pompie wspomagania masz na odpowiednim poziomie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Płyny OK, pasek 20-30 zł więc luz tylko chciałbym najpierw znać przyczynę, żeby nie rzucać paskami bez potrzeby Czyli może jeszcze spróbować naciągnąć lekko...? Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Ja bym spóbował. Tak jak pisałem jak zobaczyłem w primerze naciąg oceniłem że jest ok. Jednak potrzeba była naciągnięcia-paski gorszej jakości jak pisali koledzy wczesniej.Od tego jeździ już dwa lata Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 To o czym pisze @fryc, też brałem pod uwagę, pisząc że w czym inna przyczyna. Zmyliłeś mnie, wspominając o pasku pompy - dlatego chciałem się upewnić, o który pasek chodzi, proponując zrzucenie paska alternatora. Otóż rano, podczas rozruchu i chwilę potem pobierany jest z akumulatora duży prąd na rozrusznik, dmuchawę (klima), światła, ogrzewanie szyby, lusterek itd. Z powodu słabej pojemności akumulatora, ubytek energii niweluje alternator, obciążając tym samym pasek napędu - stąd ten gwizd. Sprawdź, jakie masz napięcie na akumulatorze po nocy oraz ładowanie alternatora (na jałowych bez obciążenia i po włączeniu głównych odbiorników: dmuchawa, światła, ogrzewanie szyby). Kiedy wymieniałeś akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 No ukłąd elektryczny może zbytnio obciążać z różnych powodów ale skutek jest jeden.Może być kiepski Aku,nieprawidłowe ładowanie itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Hym... Pisałem ostatnio o mruganiu ledów i jak patrzę na nie rano to nic nie mruga, ale zaczyna np gdy stronę w korku, gdy auto jest rozgrzane i np mam włączoną klimę... Więc może faktycznie w alternatorze przyczyna... Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Z masami wtedy wszystko odświeżyłeś?swego czasu... I tylne lampy masz już przerobione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Masy OK, lampy w sedanie nie robiły problemówAkumulator wymieniałem tylko raz, mniej więcej 3 lata temu. W aucie siedzi Bosch. Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Dzisiejszy Bosch made in PRC, to już nie ten Bosch made in Germany trzydzieści lat temu - ekonomia i ekologia zrobiły swoje. Zresztą, nawet najlepszy akumulator szybko zmniejszy swoją pojemność przy ciągłym jego niedoładowaniu przez alternator. Dlatego też w #30 wspomniałem: "Sprawdź, jakie masz napięcie na akumulatorze po nocy oraz ładowanie alternatora (na jałowych bez obciążenia i po włączeniu głównych odbiorników: dmuchawa, światła, ogrzewanie szyby)". Na brak zajęcia w najbliższych dniach raczej uskarżać się nie będziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Hehhe, dzięki, dzięki! ;-) ładowanie na jałowym = 14,4V, po włączeniu wszystkiego - światła, grzanie szyby, klima, radio itp. spada na chwilę na 13,4 i rośnie do 14,2-3, więc nie ma tragedii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 A po nocy, przed odpaleniem ile masz na aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 12,55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Wygląda, ze jest OK z ładowaniem i akumulatorem. Ale to mierzyłeś teraz czy rano - bo długo Cię nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Hihi, rano, w sobotę, wtedy gdy już w tym kierunku szliśmy, ale jeszcze powtórzę badanie Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Nie masz potrzeby aku jest dobry.Jakby był zwalony to by ci szło dośc szybko w stronę np 12.2 12.1 a jeszcze wtedy by jeżdził,palił i świecił do pewnego pięknego dnia.... Zmień pasek a co do sprey to jest taki specjalnie tylko do pasów kiedyś był po 28 zl.... Chodzi to wszystko wtedy dużo głośniej przez pewien czas.Tzn szumi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 A pamiętasz gdzie w P12 jest regulacja naciągu paska alternatora, ten grubszy 6pk? Może go lekko naciągnę Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Już nie pamietam czym naciągało się w tym aucie ale popatrz która część jest uchylna. Jeszcze wspominałem o płynie wspomagania.Też warto to sprawdzić tzn naciąg paska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) Płyn wspomagania na max, po regeneracji maglownicy nie cieknie już nic hihi...OK, przed chwilą naciągnąłem pasek alternatora o ok. jeden obrót śruby regulacyjnej. Na czuja to pasek jest już mocno naciągnięty... przekręcić o 90 st. się nie da, kończy się możliwość mniej więcej na 70-80 stopniach... gdy naciskam na pasek to ugina się mniej więcej 5-7 mm - chociaż to w dużym przybliżeniu ... jeżeli pasek jest za mocno napięty to ryzykuję jego zerwaniem? czy będą jakieś objawy za mocnego naciągu przed ew. zerwaniem? Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 E tam mecyje.czekaj do rana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) Dużo w necie piszą, że za mocny naciąg jest bardzo niebezpieczny, stąd moje pytanie No i niestety nic to nie dało... Piszczenie dziś nadal było jakieś 20-30 sekund jazdy. Zauważyłem, że jak skręcałem koła to malało. Co pozostaje? Wymienić pasek wspomagania na nowy? Koszta małe, no i chyba sam dam radę Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) Wcześniej pisałeś że piszczy pare minut. Czasem może cię to mylić bo układ kompensuje obciążenie regulacją obrotów i dźwięk się zmienia przy kręceniu ale: Już nie pamietam czym naciągało się w tym aucie ale popatrz która część jest uchylna. Jeszcze wspominałem o płynie wspomagania.Też warto to sprawdzić tzn naciąg paska To wszystko tak na test bo jak masz napinacze na maxa to i tak paski pewnie sobie wymienisz Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Tak, piszczenie dziś było zdecydowanie krócej, a rano była mgła i 7 st. C Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 3 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 No i jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 3 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 (edytowane) Bez zmian, piszczy rano... kupiłem nowy pasek wspomagania, ale niestety chyba nie mam na tyle umiejętności, żeby go samemu wymienić :-( boję się odkręcać śrubę pompy ( B ), trudny dostęp tam jest i obawiam się, że nie będę w stanie manualnie zmienić paska, bo ciasno jak fiks :-/ Samo poluzowanie A i C nic nie daje niestety. Edytowane 3 Września 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.