Gość tomasz.97 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Witam. Jestem tu nowy i myślałem że nie będę musiał pisać na forum jaki mam problem z Primera ale poproszę was o jakieś rady. Posiadam Primere p11 2001 r z silnikiem 2.0 140km SR20de z instalacją gazową. Problem twki w braku mocy tego auta. Może zaczne od początku. Kupiłem to auto w listopadzie 2014. Na początku nie zwracałem na to tak bardzo uwagi ale od samego początku były problemy w mocą, bardzo słaba reakcja na gaz. Auto zaczynało bardzo falowac na biegu jałowym i wyskoczył check engine. Po podłączeniu wyskoczył błąd sondy lambdy 1. Po wymianie problem nie zniknął. Okazało się że uszkodzony jest przepływomierz masowy. Wymieniłem go i auto przestało falowac na biegu jałowym. Lecz cały czas był,, mułowaty,,. Nie zawarcalem tak bardzo na to uwagi ponieważ myślałem że poprostu taki urok tego auta. W sierpniu 2016 r pękł mi łańcuch rozrządu przy przebiegu 190 tys. Było to trochę moje zaniedbanie ponieważ mechanik zwracał uwagę na to że słychać łancuch. Okazało się że łańcuch przy pęknięciu pokrzywil 4 zawory. Były wymieniane one. Po tej naprawie auto jeździło tak samo. Nie było żadnej poprawy z jego mocą. Z miesiąca na miesiąc było coraz gorzej, braki mocy są bardzo widoczne, przy wjeździe pod górkę trzeba natychmiast redukować na 2 bieg ponieważ auto nie da rady wjechać. Teraz mam wrażenie że auto lepiej jeździ na gazie niż na benzynie. Nie jest to bardzo widoczna różnica ale jednak, żeby się rozpędzić tym autem do 100 km/h to mija przysłowiowy tydzień. Auto nie ma żadnej reakcji na gaz, jest poprostu mułowate. Dziś odwiedziłem warsztat z tłumikami ponieważ jeden mechanik powodzial że wszystko wskazuje na zatkany katalizator, też tak myślałem, auto ma wszystkie objawy na zatkany katalizator. Tak jak by dusil się w swoich spalinach. Katalizator drugi czysty, katalizator który jest z kolektorem również, został wyczyszczony i wyjęty z niego wkład. Problem nie zniknął, cały czas jest ten sam problem. Podsumowując wymieniana była sonda, przepływomierz, remont silnika po pęknięciu łańcucha i pokrzywieniu zaworów oraz sprawdzenie tłumika, katalizatorow i jego szczelności. Proszę o jakieś rady i wskazówki w czym może być problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 sprawdz kolektor dolotowy czy niema nieszczelności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elantra Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Na temat biegu jałowego możesz przeczytac na https://teamtotal.pl/artykul/jakie-powinny-byc-obroty-silnika-na-biegu-jalowym Mysle, że ten artykuł rozwieje wszystkie twoje wątpliwości i odpowie na pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.