rafni Opublikowano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 Witam, Od kilku dni miga mi kontrolka poduszki powietrznej w moim QQ+2 1.6 (2009). Korzystając z tutoriala na YT skasowałem błąd, rozłączyłem kilkurotnie czujnik zderzeniowy koło zaczepu maski (myślałem że nabrał wody bo były paskudne kałuże ostatnio a ja ostro najechałem) ale błąd niestety wraca. Niestety nie udało mi się odczytać kodu błedu Airbag'a zwykłym interfejsem OBD2 (z softem OBD Car Doctor). Czy ktoś wie czym można w Kaszce odczytać kody błędów poduszki ? Ktoś się spotkał z tym problemem ? Pozdrawiam Rafał aaa, sprawdziłem (rozłączyłem i połączyłem ponownie) jeszcze złącza pod fotelem kierowcy - ale nie pomogło, nadal mryga... Ok, soft który potrafi porozumieć się z pokładowym kontrolerem AirBaga w Qashce to Nissan Data Scan III wersja pod WIN (Android z odpowiednim BT OBD2 - tylko 2 opjce IDLE Air learning i Clear Self Learn, bez funkcji CONSULTowych). SW jest obecnie w końcówce fazy pr-beta. Nawiązałem kontakt z Tomem z www.nissandatascan.com Co ciekawe SW korzysta z tego protokołu co skanery serwisowe ale z tej racji wymaga kabli typu VAG CAN. Tom napisał że raczej nie pójdzie na typowych USB ELM-327 i klonach ale mam nadzieję że może to kwestia układu pinów w złączu OBD. Na razie muszę zatroszczyć się o kabel i cierpliwie czekam na odp.od Toma ws pinów i kabla USB ELM, no i szans na wersję Beta ze wsparciem dla AirBag'a i innych systemów pokładowych :-) ! Na razie mam pierwsze konkretne wieści: za pomocą trybu diagnostycznego udało mi się odczytać kod błędu poduszek na podstawie liczby mrugnięć. Wejście do trybu diagnozy: - włączamy stacyjkę i czekamy do zaświecenia i zgaśnięcia kontrolki AIRBAG po czym natychmiast wyłączmy stacyjkę - czekamy 5 sekund - powtarzamy 3 razy Oczytany z kontrolki kod to: 1 długi 2 krótkie Zgodnie z danymi z załączonego fragmentu manuala to DRIVER AIRBAG W planie mam jeszcze dobranie się do kontrolera pokładowego AIRBAG'a Zgodnie z tym co wygooglałem dla wersji 1.6b powinno się dać to zrobić przez CAN ale Tom mówił że może się nie udać. Na tej samej stronie znalazłem że wersja +2 (ale z motorem MR20) używa protokołu ISO 9141-2 ****************************************************************************************************************************************************************************** No i w końcu udało mi się podłączyć do pokładowego kontrolera AiRbag'a z pomocą pożyczonego Delphi DS-150E. Niestety spotkał mnie przykry zawód: MIMO że miga kontrolka, soft NIE ZNALAZŁ żadnych błędów! Także kasowanie błędów AIRBAG'a nie powiodło się a system nie zauważył błedów ani też nie zgłosił problemów komunikacyjnych Pomijając (prawdopobną niedoróbę/niekompatybilność z moim QQ+2) ten sprytny divajs w starszej wersji bez BT można kupić na AliExpress już za $37! Nie da się go użyć z softem nowszym niż ten z 2015 ale i tak muszę przyznać po pierwszym dniu testów że jestem pod wrażeniem! Wprawdzie używałem softu z r.2013 w którym widać jeszcze wiele niedociągnięć ale oferowana funkcjonalność pod kątem diagnostyki była spora. Soft nie potrafi wprawdzie w wygodny sposób zassać danych LIVE i ich pokazać na wykresach (a szkoda) ale z drugiej strony odczytać i sprawdzić je można a wykresy można to wygodnie zrobić z BT OBD2. Można natomiast dobrać się wszystkich pokładowych modułów pojazdu co jest dla mnie super odkryciem, a są to: - ECU - AIRBAG - BODYCOMP - DASHBOARD (zegary) - KLIMA - KIEROWNICA WIELOFUNKCYJNA - ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE - ESP nawet!!! - moduły dodatkowe (w tym zintegrowany kontroler zasilania w komorze silnika i kontroler CAN) Dla każdego modułu są udostępnione przewidziane przez producenta testy uruchamiane z ręki (typu np. włącz/wyłącz dmuchawę silnika) oraz sporo parametrów specyficznych (jak np.czas wtrysku danego gara w [ms], niestety tenże tylko dla 1 cylindra (!sic) lub ogółem. Mimo że toolec fajny - niestety błąd nadal został **************************************************************************************** Z nowym rokiem (2018) nowym krokiem ! No i jest rozkmina ;-) Primo: doszedł mój Nissan Consult III z kraju środka ;-) Okazało się że mam najprawdopodobniej nawalony kabel spiralny (zwijacz) w kierownicy -> błąd B1054 Zwijacz już zamówiony. Leci do mnie (tradycyjnie z kraju środka ;-) ) po zajrzeniu pod oslonę kierownicy i w szparę kierownica-kolumna od spodu -> widac że jest to typ 2 przewodowy Dla zainteresowanych -> mogę pomóc w zakupie w PRC (Chiny) Pozdrawiam wszystkich!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bawarka1 Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 u mnie w Pathfinderze Delphi 150 też nic nie powiedział na mrugającą kontrolkę Airbag , znalazł inne błędy , ja pozbyłem się problemu wypinaniem i zapinaniem zapłonu jak już wcześniej pisano ( u mnie to zadziałało w 100%) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.