dario33 Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 (edytowane) Hej, - mam 2.4 benzyna z gazem 95rok Terrano, Olej Elf 5W40 , wcześniej 10W40 Mobli . Czasami po odpaleniu klekotał, w większości wypadków po nagrzaniu przestawał i chodził cichutko a czasami nie przestawał i klepał dalej. Podjechałem do mechanika by zajrzał co to może być.Pierwsza diagnoza - wymienił mi rozrząd (bo podobno elementy starego były już w misce olejowej), i 4 albo 6 (nie pamięta....) samoregulatorów zaworów, przeczyścił mi kanał oleju idący pod głowicą, który podobno był zapchany na zwężeniu. Jak się nietrudno domyślić samochód klekotał tak samo jak przed tą operacją. Następnie zauważył, że jeden zawór jest wyżej niż inne i postanowił zrobić regulację tego hydraulicznego popychacza manualną (na śrubkę). Też to nic nie dało i klepie dalej. Pomysłów mu już brakuje (ma jeszcze mi sprawdzić pompę oleju czy daje odpowiednie ciśnienie) a mi nerwów bo auto stoi od 2 miesięcy. Macie może jakieś rady? Edytowane 5 Września 2017 przez dario33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 z tego co wiem do tego silnika zaleca sie 10w40 jest to typowy dzwiek regulatorow? u mnie tez byl, 1szt sobie cykala wkurzylem sie zalalem wyciszacz od LM i po problemie. (tak, tak wiem jak cos sie dzieje to sie naprawia...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario33 Opublikowano 7 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 no właśnie czy typowy to chyba nie raczej głośne tykanie niż przypominający dzwięk diesla klekot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Tak mi się kojarzy że jeśli już zmieniamy kategorię oleju to raczej na bardziej gęsty, czyli z 5W na 10W ... z 10W na 15W ... ale nie na odwrót No chyba, że silnik był remontowany (uszczelniacze itd...), wtedy można powrócić do nominalnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Nie zgodzę się z tym... Kupiłem kiedyś Passata B3 z przebiegiem ponad 500tys. km i właściciel z racji przebiegu zalał 15W40. Wymieniłem na 10W40 i nie było żadnych problemów a praca silnika i rozruch zimą wyraźnie się poprawiły. Ewentualnie po takiej wymianie skróciłbym interwał do kolejnej aby spuścić ewentualny syf, który lepszy olej może wypłukać z silnika. Znam też kilka przypadków przejścia z oleju 10W na 5W i też problemów nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Łokej łokej Ja też w das Auto powracałem do kategorii "rzadszej" ... ale po remoncie Jeśli natomiast producent jako najrzadszy proponuje 10W to już bym tej granicy nie przekraczał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario33 Opublikowano 12 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 (edytowane) Dobra, sprobuje zalac go mineralnym Castrol GTX High Mileage, koszt niewielki wiec sprobuje. Jak nie pomoze to doleje tego Liqui Moly. _chudy to to? http://www.liquimoly.sklep.pl/mobile/pl/p/Wyciszacz-popychaczy/3 Edytowane 12 Września 2017 przez dario33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 tak to jest to.zalej 10w40 polsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Zobacz jak wyjdzie próba z pomiarem ciśnienia oleju aczkolwiek jak kontrolka się nie żarzy ani nie zapala to powinno być git i wymień popychacz chydrauliczny bo może się przytarł albo jakieś obce ciało go blokuje i niemorze się dobić.a regulacje zaworów chydraulicznych to lepiej se odpuść bo to nie takie proste a w tym przypadku nic nie pomorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario33 Opublikowano 27 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Auto wreszcie odebrałem, olej wymieniony na mineralny, dolany dodatek na wyciszenie zaworów, przejechane kilkaset km ale dalej klepie jak klepał. Po dobrym nagrzaniu w trasie przestaje, ale od razu po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znowu tykanie. Teraz co mówił mechanik - niby sprawdzał pompę i niby daje dobrze (mówił 5bar), kontrolka gaśnie od razu. Podobno na jednym zaworze tylko klepie ale po podmianie na nim popychacza hydraulicznego klepie dalej. Też mechanik wspominał o ciele obcym ale co i gdzie to już nie wie skoro po podmianie klepie dalej. Samochód ma moc chodzi normalnie ale strasznie tykoce, pytam ludzi i już w teoriach schodzą niżej na panewki i planowanie głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.