Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Parę pytań


Anecia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczką Nissana 350z roadster,rok 2004 od pół roku.I mam problem z trakcją ponieważ na włączonej ciągle załącza kontrolka slip I auto nie wchodzi na obroty,więc jestem zmuszona cały czas jeżdzić z wyłączoną trakcją.Podobno w aucie jest zmieniony dyfer od 370z I założony niższy profil opony,więc czy to może być tego przyczyną?Drugie pytanie to zaczęło coś hałasować z tyłu,hałas dochodzi gdzieś z okolic tylnego prawego koła.Dodam że stało się to nagle,wracając z trasy gdzie przejechałam 600 kilometrów,mając z 80 kilometrów do domu zaczeło coś hałasować.Kolejne pytanie czy powinnam wymienić olej w dyfrze,i jaki olej powinnam wlać.Dyfer jest ze szperą,chodzi fajnie nie huczy ,choć teraz niewiem czy coś się tam nie urwało bo hałasuje z okolic tylnego prawego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z kontrolą trakcji wynikają z niskiego profilu opon, a raczej nieodpowiedniej różnicy pomiędzy przodem i tyłem (przód ma około 66cm, tył 68cm), jak założyłaś tył niższy to przód też musisz mieć niższy profil. Co tam Ci hałasuje w tylnym kole to musi sprawdzić jakiś mechanik, bo pewnie może to być wiele rzeczy, ale może po prostu klocki się skończyły? Olej w dyfrze warto wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świrujacej kontroli trakcji, koło musi być wielkości koła fabrycznego. Czyli, jak obniżamy profil, to trzeba dać większa felgę. Standardowo jest bodajże 245/45/18 na tyle, jeśli dobrze pamiętam.

Mam 255/35/19 i jest w porządku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świrujacej kontroli trakcji, koło musi być wielkości koła fabrycznego. Czyli, jak obniżamy profil, to trzeba dać większa felgę. Standardowo jest bodajże 245/45/18 na tyle, jeśli dobrze pamiętam.

Mam 255/35/19 i jest w porządku :)

Podstawowa zasada jest taka że tylne koła muszą mieć większy obwód niż te z przodu. W innym przypadku TC będzie świrować. Ja mam 19 i taki profil że zestaw jest mniejszy niż ori koła i wszystko działa wzorowo ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 koło musi być wielkości koła fabrycznego.

absolutnie nie, jedynie proporcje średnic przedniego koła do tylnego koła muszą zostać te same jak w fabryce. Np. 235/40/19 + 255/40/19 jest git malina.

Jak wsadzimy nagle mniejsze koło z tyłu a z przodu zostawimy takie same to tylne koła obracają się szybciej niż przednie. Nic dziwnego ze komputer traktuje jako uślizg. Pomijając kwestie komputera w ten sposób psujemy też rozkład masy auta, kąt pochylenia auta (przód idzie do góry) co za tym idzie aerodynamikę i przyczepność (nie są to wielkie wartości ale wciąż po co pogarszać osiągi auta :o )

Edytowane przez Szachi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.Co do opon to mam przód 235-40-18,a tył 245-40-18.To znaczy że powinnam kupić 265-40-18 na tył a te co mam na tyle 245-40-18

 

dać na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WPISZ SOBIE  w kalkulator  opon  wyliczy ci średnice koła   możesz zrobic taką  próbe 

dopompuj tylne koła po 3 bary    a przednie kola   upuść ciśnienie tak żeby zrobiły sie wyrażne flaki tak ok 1 bar   

 

wymiana dyfru nie wpływa w żaden sposób na kontrole trakcji a nawet nie wpływa na wskazanie prędkościomieża 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.Co do opon to mam przód 235-40-18,a tył 245-40-18.To znaczy że powinnam kupić 265-40-18 na tył a te co mam na tyle 245-40-18

 

dać na przód.

w tej chwili masz z przodu: 235/40/18 z przodu czyli -14,5mm (-2,25%) średnicy - w stosunku do serii (225/45/18)

z tyłu: 245/40/18 czyli - 24,5mm (-3,75%) - w stosunku do serii (245/45/18)

czyli przód auta obniżony o 7mm, a tył o 12mm w stosunku do serii

wyjściem z tej sytuacji jest kupno opon na tył 255/40/18 (co daje - 16,5mm i -2,5% co nie będzie powodować błędów kontroli trakcji)

jak dasz 245/40/18 na przód to na tył potrzebujesz 265/40/18 - w tym wypadku auto będzie obniżone w stosunku do serii o 3-4mm co ostatecznie jest najlepszym rozwiązaniem

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon - kalkulator doboru opon

 

Jak ktoś nie ma chęci na kalkulatory to z grubsza zasada: 2 profile szerokości więcej na tył niż na przód w 350z się sprawdza, czyli (225 przód -> 245 tył | 235 -> 255 | 245 -> 265 | itd)

w 370z sprawy mają się inaczej żeby nie było niejasności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Pomijając kwestie komputera w ten sposób psujemy też rozkład masy auta, kąt pochylenia auta (przód idzie do góry) co za tym idzie aerodynamikę i przyczepność (nie są to wielkie wartości ale wciąż po co pogarszać osiągi auta :o )

 

Jak zwykle odleciałeś w nieznajome nam śmiertelnikom obszary i snujesz teorie nie z tej ziemi. lol 

Ciekawe dlaczego najwięksi wymiatacze Zetek jezdza na tzw. "square set up" - czyli wszystkie 4 kola takie same, np. 10,5 cala.

Jak poszperasz w internetach i znajdziesz to napisz tu plz dla potomnych i dla kolezanki ;)

Edytowane przez GodISmE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym drobnym szczegółem, że Ci najwięksi wymiatacze mają spoilery i splitery, gwint, żeby naprawić to co popsuli.

Ale popieram identyczne szerokości przód-tył, dopiero jak mam 265 p/t to auto mi jakoś skręca :D (tylko z tyłu mam wyższy profil)

Edytowane przez Batman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle odleciałeś w nieznajome nam śmiertelnikom obszary i snujesz teorie nie z tej ziemi. lol 

Ciekawe dlaczego najwięksi wymiatacze Zetek jezdza na tzw. "square set up" - czyli wszystkie 4 kola takie same, np. 10,5 cala.

 

 

czyli ci najwięksi wymiatacze jeżdżą na seryjnym zawieszeniu i amorach czy może jednak mają zmodyfikowaną wysokość auta... (podpowiem: nie na samych oponach).. lol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wszystko co znalazłeś w internetach - bo pisales o rozkladzie masy, kacie pochylenia auta, aerodynamice i przyczepnosci!?!

Ja mam zmienione przelozenie z 3.5 na 3.9, opony i fele daleeeeeko od serii ... i mimo ze mam killswitch zrobiony na TC/ESP, jezdze sobie po miescie czasami bez niego i zadnego bledu czy problemu nie mam. Kalkulatory w teorii moze cos tam znacza ale w praktyce sie nie sprawdzaja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj raz jeszcze co napisałem. Błąd ESP wyskoczy ci tylko jak tylne koła będą kręciły się z inną prędkością niż przednie (czyli jak zmienisz proporcje średnic przód - tył, PROPORCJE), w stosunku do serii. Przełożenie wału nie ma nic do tego, felgi nie mają nic do tego. Kalkulator służy do wyliczenia prawidłowego rozmiaru opon żeby zachować proporcje. Można śmiało zmienić profil kół na mniejsze, większe pod warunkiem że zachowamy takie proporcje jak są w serii ponieważ tylne koło w serii ma większą średnicę. Przekroczenie pewnej granicy, np w tym wypadku 1,25% różnic między osiami powoduje że kontrola trakcji szaleje. (ponieważ tylne koła kręcą się szybciej niż przednie w tym wypadku).

 

Oprócz błędu ESP obniżanie samego tyłu auta (na oponach) jest kiepskim pomysłem co wyżej opisałem więc nie będę sie powtarzał... pomyśl logicznie co się dzieje jak obniżysz auto tylko z jednej strony. Podpowiem że auto posiada 4 punkty podparcia w stosunku do ziemi i jak obniżysz sam tył to przód idzie do góry, zmienia się aerodynamika i rozkład masy. Są filmy z regulacji wysokości gwintu według rozkładu mas na każde koło, nie będę Ci teraz wszystkiego szukał bo nie możesz sobie wyobrazić najprostszej fizyki, wybacz :P

 

Standardowy problem w Zetce przy pochrzanieniu rozmiaru opon, wystarczy wpisać w google: 350z esp error. Logicznie bardzo proste do zrozumienia, co już drugi raz opisałem.. ale cóż, powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam a więc od niedawna (około 2miesięcy) jestem szczęśliwym posiadaczem 350z silnik DE 2004r. wersja EU. Mam parę pytań odnośnie tego samochodu odnośnie rzeczy które zdążyłem zauważyć przez ten okres. 

1.Zauważyłem że samochód jest trochę jakby słabszy  więc udałem się na hamownie po wymianie oleju (10w60 LIQUIarrow-10x10.png MOLY),wymiany piasty z łożyskiem i założeniem nowego łącznika elastycznego wydechu. Nie wymieniałem świec oraz filtra powietrza który wizualnie nie wygląda źle i był przedmuchany. Po hamowni czyszczona była przepustnica

2.Po ostrzejszej jeździe słychać dosyć głośno dziwny dźwięk z okolic silnika,na zimnym silniku jakby ciszej - (postaram się wrzucić filmik jak poprawi się u mnie pogoda) Zastanawiam się czy może to byc czujnik stuku albo koło dwumasowe. Pedał sprzegła chodzi dość ciężko - czy to normalne w zetkach ?

3.Ciśnienie oleju schodziło do około 15 na rozgrzanym silniku (olej był wcześniej chyba 5w30) teraz na 10w60 jest koło 29

4.Wydech jest oryginalny,posiada katalizatory, nie ma tłumika środkowego - raz mi wyskoczył błąd sondy lambda, mogą być katalizatory przytkane ?

 Dodam jeszcze że samochód jest użytkowany przeze mnie praktycznie codziennie a do Coobcia mam dość daleko :/

wo350z.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...