Łukasz83 Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Czy ktoś z Was przerabial temat? U mnie pewnie będzie to kolejny zakup więc powoli zbieram informacje i robię przegląd ofert. Zaczynam od zacisków - wchodzą w grę te z nissana gtr, audi r8, ewentualnie jakiegoś porsche choć ostatnio coraz bardziej się skłaniam na te z ferrari 599. Pytanie tylko czy to wejdzie do zetki? Jakie parametry brać pod uwagę? I jakie tarcze do tego? Bo zaciski chce kupić używane a tarcze nowe i zastanawia mnie koszt tarcz do takiego ustrojstwa. Skąd wziąć info jakie tarcze do jakich zaciskow i czy w ogóle będzie to pasować? Bo klocki to juz chyba nie będzie duzy koszt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Znajac Ciebie to zapytam i przy okazji sprostuje pewnie dla czytajacych: chodzi ci o najlepsza efektywnosc hamowania czy wyglad? Zakladam ze wyglad, bo masz show car-a i te ktore wypisales beda fajnie wygladac ... ale tak zeby to jakos hamowalo te turbo moce! Hmmm, ciekawy temat i ja tez sie zastanawiam co zrobic na przyszly sezon ale tylko i wylacznie patrzac na optymalne i wydajne hamowanie na torze. Znajomy z UK poleca Alcony na tor! Kumpel w M3 E46 ma swapa z Porsze i plywajace tarcze i mu to auto zatrzymuje sie w miejscu! Batman ostatnio Akebono zalozyl i po Poznaniu smigal... dawajcie opinie i sugestie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 9 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Chodzi mi o jedno i drugie. Gdyby chodziło tylko o hamowanie pewnie starczyloby akebono ale jak zauważyłeś ma też to wyglądać a te ż ferrari podobają mi się najbardziej po przejrzeniu ofert i zakładam że hamują jak żyleta tylko czy pasuja i jakie tarcze pod to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Ja bym uderzył w złote, 6-cio tłoczkowe zaciski Brembo z GTR zestaw przedliftowy ze średnicą tarcz 380mm coby bez stresu upchnąć to w twoją felgę, jakby okazało się że się nie zmieści to mam fajne sprawdzone nawiercane tarcze 370mm do łatwego przystosowania pochodzące z Audi TTRS / RS3 w dodatku warzą 12kg sztuka. A na tył bym wsadził przednie zaciski Brembo z 350Z, kolorystycznie by to pasowało no i większe tarczoszki 350mm z 370Z. A do swojej nowej zabawki planuje wrzucić cały przód z TTRS / RS3 a na tył przeszczepić całość z 370Z - ekonomicznie i niemal równie skutecznie. Na torze bardzo dobrze mi się sprawdzają i dość wolno wyeksplatowuja Zaciski przednie z Audi TTRS / RS3 - lżejsze, z większymi klockami jak te z 370Z i do tego ultra lekkie pływające, nawiercane 360mm tarcze z BMW M3 E90, o warze 10kg sztuka. Zabawy w tym wypadku jest sporo z przystoswaniem tego, łącznie z tym że trzeba dystans zrobić między piastę a tarczę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 9 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Te z gtr też są fajne ale trzeba by je pomalować bo chce czerwone. Coobcio a ile by kosztowały tarcze pod takie zaciski z gtr? Jak się dowiedzieć czy te z gtr lub ferrari wejdą na moja felge zanim je kupię? Te zaciski z ferrari są wieksze od tych z gtr? Na aukcjach zaciskow nigdzie nie ma żadnych opisów poza tym z jakiego auta pochodza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Z racji twojego stylu jazdy jak i przebiegów jakie robisz, takie męskie heble będą u ciebie w zasadzie wieczne, bo już chciałem zniechęcić co do cen tarcz i klocków jakby trzeba było je wymieniać w przyszłości... Fajne też są jeszcze zaciski z Mercedesów 6-cio tloczkowe albo 8-mio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 9 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 A pod takie zaciski z ferrari trzeba walić tarcze ceramiczne? Bo to widziałem że koszty kilkudziesięciu tysi :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Po co ci stary takie tarcze!? Kup zwykle plywajace nawiercane tak jak Kuba pisza. Przemek w jego M3 e46 tez ma takie. Tysiak za tarcze z tego co mowil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 9 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 No właśnie piszę że nie chce tarczy za kilkadziesiąt tysi bo to "trochę" przegięcie ale pytam czy pod te zaciski z ferrari można wstawić zwykłe nawiercane tarcze i jakie rozmiary? I przede wszystkim czy te zaciski wejdą do mojej zetki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 (edytowane) No a kto tu to moze wiedziec? Prekursorem jestes! To jakie tarcze pod to podpytaj moze na forum Ferrari ale jak to pozniej zaadaptowac to juz Coobcio bedzie dzialac. PS. Jesli nie masz nic przeciwko to drugi watek o swapie na tor tu dodamy, zeby nie zakladac tematu nowego. Coobcio, czy uwazasz ze az tak duze tarcze jak 370mm sa potrzebne w Zetce na tor? Nie wystarcza takie 350mm i Akebono z tarczami lekkimi plywajacymi a tyl seria Brembo? Fakt ze te wasze hample (Twoje i Przemka) zatrzymuja te auta w miejscu prawie ale czy nie jest to za duzo niepotrzebnie? Jak bedzie roznica miedzy: a) Akebono 350mm + tarcze plywajace nawiercane b ) Zaciski z Audi takie jak masz + 370mm Edytowane 9 Września 2017 przez GodISmE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 9 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 np Coobcio może wiedzieć czy taki zacisk wejdzie pod felgę. Komuś będzie trzeba zaufać robiąc taki swap, bo trochę lipą byłoby kupić zaciski z ferrari za kilka tysi tylko po to by zobaczyć, że ni groma nie wchodzą pod felgę i wyrzucić je na półkę i szukać nowych. Kuba przerobił już trochę swapów z różnych aut to ma pojęcie czy wejdzie np zacisk z gtr czy r8 (ferrari może niekoniecznie, bo pewnie tu faktycznie byłbym prekursorem) Jeszcze pytanie - seryjne zaciski brembo do 350z i 370z są 4 tłoczkowe zarówno przód jak i tył? W GTR przód jest 6 tłoczkowy, a tył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BogdanROX Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 350z brembo przód - 4, tył - 2 tłoczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Ja zrobiłem swap na te 370Z, bo wchodzi w moje felgi 18", jest w miarę tani i wiadomo, że działa. Nawet gdybym miał 80 koni więcej to nie wydaje mi się, żebym potrzebował lepszych hebli, te co mam dawały radę całą sesję na Poznaniu. Oprócz tego czy zacisk wejdzie w felgę sprawdziłbym ceny klocków i zacisków do takiego zestawu, który Cię interesuje. W przypadku Ferrari może to być kilkadziesiąt tysi, choć przypuszczam, że to po prostu przemalowany zacisk brembo czy innej marki i idzie dobrać taniej części... ale to nie koniec problemów, musisz dobrać tarcze i te z Ferrari wcale nie muszą pasować, nie mówię tu o rozstawie otworów tylko np. o offsecie tarczy. Może się skończyć tym, że będzie Ci ktoś robił tarcze na zamówienie... tak samo trzeba wyrzeźbić specjalne adaptery pod zaciski, przewody hamulcowe muszą pasować itd. Więc jeśli nie chcesz utknąć w kilkumiesięcznym swapie hebli pójdź utartą ścieżką. Zrób swap 370Z/GT-R, będziesz miał dostęp do tarcz i klocków z różnego przedziału cenowego, wiadomo, że da się to zrobić i jak działa w GTRze to Tobie też wystarczy. Osobiście uważam, że jeśli nie masz zamiaru katować auta na Poznaniu czy Nurbie to ten z 370Z na tarczach (nawet nie pływających) i klockach stoptecha wystarczy Ci na zawody 1/4 mili i ganianie po autostradach. Zorientuj się też w cenie jakiegoś kitu sprowadzanego ze stanów, może się okazać, że jak dodasz sobie ceny tarczy, klocków, zacisków, malowania wcale nie wyjdzie Ci taka kolosalna różnica, a będziesz miał nowy i markowy produkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 9 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 A z GTR pasuje wszystko bez większej rzeźby? Zaciski z gtr na przód to koszt 5-6 tysi na tyl pewnie ok 4-5 tysi. Tarcze 380 mm dla gtr to ok 1600 zł za sztukę, klocki to różnie. Ale jest to sprawdzone że wchodzi czy muszę sprawdzić jeszcze coś? Pewnie jakieś parametry felgi do sprawdzenia czy zacisk wejdzie? A tarcze 380mm wchodzą bez problemu? Batman a o jakich gotowych kitach z usa mówisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 (edytowane) BBK takie jak Stoptech ST60, AP Racing, itp., np. https://www.z1motorsports.com/brakes/stillen/ap-racing-radical-350z-piston-front-brake-upgrade-kit-p-11130.html A tu masz sposob na sprawdzenie czy spasuje zacisk https://www.apracing.com/drawings/P16198.pdf Batman jakie masz tarcze i klocki do tego Akebono? Edytowane 10 Września 2017 przez GodISmE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Zaciski z Ferrari mają nie symetryczne mocowania, także zdecydowanie bardziej zalecam te z GTR, do tego tarcze 370mm z Audi, będzie działać obłednie no i fajny wygląd będzie, choć tarcze z BMW ciekawiej wyglądają ale wymagajądystansu pod piastę no i pierścionków centrujących oraz zmiany rostawu śrub ale to nie problem wszystko Felgi masz mało pojemne jak widziałem pod takie duże zaciski może być tak że trzeba będzie dołożyć spore dystanse a nie wiadomo czy wtedy opony o nadkola trzeć nie będą... Ps. Ja lubie duże hamulce bo mniej siły przykładasz nogą a mocniej spowalniają jak mniejsze no i przede wszystkim dużo wolniej się zużywają no i fajnie wyglądają Odradzam kupowania sportowych hebli typu sportech, czy k-sport czy wilwood - nie mająuszczlnień i praktycznie każdorazowa wymiana klocków wymaga czyszczenia tłoczków hamulcowych, są po prostu bardzo nie trwałe w codziennej eksploatacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Batman jakie masz tarcze i klocki do tego Akebono? Tarcze przód mam dwuczęściowe od Kuby, jak dobrze pamiętam to tarcza dba + aluminiowy dzwon, reszta wszystko stoptech + rbf660. Jedyna uwaga jaką mam do tego hamulce nie łapią jak się lekko klepnie w pedał, tylko potrzebują wyraźnego naciśnięcia, fajnie na ulice, ale na tor wolałbym bardziej czuły pedał. Może to kwestia ponownego odpowietrzenia lub motula rbf660. Klocki mocno pylą i pył jest złośliwy - ciężko domyć felgi. Natomiast jak się kopnie w pedał przy 200km/h to ciężko się utrzymać w fotelu... no i jeśli chodzi o ciepło to też dają radę, choć przy mocniejszej jeździe tarcze nabierają ciekawych kolorów. Uważam, że równie ważne jak nie ważniejsze jest kupienie dobrych klocków i tarcz niż same wielkości i ilość tłoczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 (edytowane) Odpowietrz jeszcze raz po uruchomieniu ABS i bedzie lepiej. Moze to byc tez tzw. pad knockback. Dlatego ja mysle ze to Akebono i nawiercane dwuczesciowe tarcze plus klocki ds2.11 z moimi nawiewami mi wystarcza. Edytowane 10 Września 2017 przez GodISmE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 Ja bym ladowal coz bardziej efektownego wizualnie i skutecznego na Twoim miejscu lukasz szczegolnie ze zestawy od porsche sa na prawde w dobrych cenach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 12 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 Myślę też o porsche - od strony wizualnej chciałbym wielki fajnie wypełniający felge zacisk najlepiej czerwony ze złotym napisem i żeby był skuteczny. Jak masz jakieś ciekawe linki na takie zaciski to wklejaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Odpowietrz jeszcze raz po uruchomieniu ABS i bedzie lepiej. Moze to byc tez tzw. pad knockback. Dlatego ja mysle ze to Akebono i nawiercane dwuczesciowe tarcze plus klocki ds2.11 z moimi nawiewami mi wystarcza. Takie nawiewy strasznie mi się podobaja: http://turnermotorsport.typepad.com/.a/6a0105370140f1970b016301727136970d-pi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 13 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Faktycznie z porsche ładniejsze te zaciski i tańsze. Tylko z jakiego modelu porsche warto zrobić przeszczep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipm87 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Faktycznie z porsche ładniejsze te zaciski i tańsze. Tylko z jakiego modelu porsche warto zrobić przeszczep? Znajomi w VAG'ach z reguły montują te od panamery ze względu na przystępną cenę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 13 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Też o nich myślałem, ale czy będą wystarczająco skuteczne pod turbo? I ciekawe jak wielkość zacisku z panamery ma się np do tych z 911? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Ja najlepsze hamulce jakimi sie bawilem byly w sl55 amg : D kiedyś widziałem taki zestaw ale nie mial bym kasy na adaptacje do swojego G zreszta po co jak nawet nie mam w nim mocy takiej jak Ty. poszukam takich zestawów i popytam jaka cena adaptacji itd ale są godne najszybszych fur... no i rozmiar wygląd ekstra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.