Gość Mateusz_23 Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Witam wszystkich Poszukuję opini na temat Nissana X trail`a z 2004 roku z Silnikiem 2.5 Automat. Czy warto kupić ten model ze skrzynią automatyczną ? Jakie są najczęstsze usterki w tym silniku i czy ta jednostka napędowa nadaje się do założenia instalacji lpg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radar Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Witam. Posiadam dokładnie taki model. Użytkuje go od roku i jakieś 15tys km.... Jeżeli mam mówić o minusach to szukam na siłę... Skrzynia 4 biegowa... Brakuje jej przy większych prędkościach ale autko i tak idzie ponad 200km/h tyle że to max i spalanie jest ogromne. Auto kupiłem bez gazu więc montowałem gaz w porządnym zakładzie i na gaz też nie narzekam. 0 problemów.... No spalanie jest tylko inne niż podaje producent, trzeba liczyć między 15-18l gazu na 100km mówię o normalnej jeździe (nie o kropelce) też zależy do czego ma służyć autko... Jeżeli interesują Cię jakieś inne informacje chętnie służę pomocą. Przez okres użytkowania wymieniłem łożysko prawy przód,wahacz, alternator, klocki i tarcze... Wydaje mi się że to normalne eksploatacyjne rzeczy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irith Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 Podobnie jak Radar, posiadam X-traila w identycznej konfiguracji. Od zakupu nabite 10k kilometrów, z czego połowa z instalacją LPG. Co mogę powiedzieć? Zakładając że użytkuję 13-letni samochód z przebiegiem ponad 250k km (obstawiam, że więcej niż 100k nie cofnięto) to nie stwarza on więcej problemów niż przecietne auto w tym wieku. No może poza tą regulacją zaworów co kilkanaście tysięcy kilometrów. Nawet biorąc pod uwagę zużycie gazu na poziomie tych 15 litrów, to kosztu uzytkowania nie sa jakieś kosmiczne, a mamy do dyspozycji przestronny i całkiem wygodny (jak na swój wiek) samochód. Zawieszenie, elektryka, przeniesienie napędu bez zarzutu, a zdarzyło się zaciągnąć X'a zdecydowanie dalej niz przewidzieli to konstruktorzy. Żeby nie było tak różowo, dopadła mnie chyba typowa przypadłość silnika qr25: zwiekszone zuzycie oleju. A że uszczelkę pod głowicą też szlag trafil, w poniedzialek zostawiam go na wymianę pierścieni plus kompletną obróbkę głowicy. 3k pln i mam nadzieję, ze kilka lat spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 (edytowane) Jest to typowa przypadłość LPG a nie 2.5. Niewiele w ogóle wiadomo o 2.5. Jednostka nie nadaje się zasadniczo do gazu. Wytrzymuje do 50 tysi. Potem remont, chyba, że ktoś wie jak serwisować, lubryfikować etc. Edytowane 16 Września 2017 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 Karibox, mam pod opieką takie T30, 2,5 benzyna/gaz ale manual. Ostatnio profilaktycznie sprawdzane były luzy. Po 150kkm na gazie, łączny przelot 250kkm i najmniejszy luz to było 0,2. Także dobrze dobrana i wystrojona instalacja (na korekty + afr) gwarantuje spokój ducha i portfela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 Napisałem, chyba, że ktoś wie jak serwisować...hello. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 No tak szczególnie o lubryfikatorze...który to jest przydatny jak umarłemu kadzidło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Jak kto sie uprze to gaz moze zalozyć do kazdego auta nawet i z silnikiem diesla. Nie zmienia to jednak faktów ,ze omawiany silnik wybitnie nie lubi gazu. Po jego założeniu -w przeważajacej wiekszości przypadkow -suma sumarum wychodzi skóra za wyprawke. Dziwnym trafem na rynku kiedy szuka sie takiego X-traila juz zagazowanego ,to najczesciej trafia sie na egzemplarze ,ktore najcześciej z instalacja gazowa jeździły bardzo nie wiele -parę miesiecy a nie lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 No spalanie jest tylko inne niż podaje producent, trzeba liczyć między 15-18l gazu na 100km mówię o normalnej jeździe ( Rzekłbym, że galancie... 4-4,5l tyle żrą... np. jeepy czy ml-e (430) Jeżeli mam mówić o minusach to szukam na siłę... to tak jak ja szukam zalet w dieslu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 (edytowane) Zawsze mnie śmieszy, że ludzie piszą, że dany silnik nie nadaje się do gazu. Każdy silnik benzynowy na pośrednim wtrysku nadaje się do gazu. Ale są takie silniki (zbudowane z gównolitu), które nawet na benzynie sprawiają problemy. Więc stwierdzenie jak dbasz tak masz idealnie tutaj pasuje. Trzeba być świadomym wad silnika który się użytkuje a będzie można jeździć w miarę bezawaryjnie. W tych silnikach zdarza się zwiększone zużycie oleju, problemy z katalizatorami, z czujnikiem wału/wałka. Luz zaworowy regulowany szklankami (drogie ale jest na to sposób ). Poza tym to wdzięczne auta i odpowiednio serwisowane przejadą naprawdę sporo kilometrów. Edytowane 17 Września 2017 przez ulisses Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro009 Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Mam nissana altima z tym silnikiem i z lpg. Przejechanie z lpg 160tys i brak problemow z autem. Instalację reguluję na AFR tak jak kolega wyżej napisał. Wszystko chodzi bez zarzutu. Tylko 5biegu w automacie mi brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Zawsze mnie śmieszy, że ludzie piszą, że dany silnik nie nadaje się do gazu. Każdy silnik benzynowy na pośrednim wtrysku nadaje się do gazu. Ale są takie silniki (zbudowane z gównolitu), które nawet na benzynie sprawiają problemy. Więc stwierdzenie jak dbasz tak masz idealnie tutaj pasuje. Trzeba być świadomym wad silnika który się użytkuje a będzie można jeździć w miarę bezawaryjnie. W tych silnikach zdarza się zwiększone zużycie oleju, problemy z katalizatorami, z czujnikiem wału/wałka. Luz zaworowy regulowany szklankami (drogie ale jest na to sposób ). Poza tym to wdzięczne auta i odpowiednio serwisowane przejadą naprawdę sporo kilometrów. Inżynierowie i technicy producentów gazowych (najlepszych w Europie) opublikowali listę takich silników, w tym kurde20. Napisz do nich, że Cię to śmieszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adix71 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Mam LPG w T30, silnik 2,5l aut., 2006, 130 tys.(realny z UK). Mam go 2 lata. Przejechałem 50 tys, po zalożeniu instalcji LPG. Niestety musiałem teraz zrobić remont silnika przez uszkodzenia zaworów. Planowana glowica, wymiana pierścieni i zawory oraz gniazda zaworowe regeneracja. Koszt 2,6 tys. Założyłem lublifikator do smarowania zaworów i czas pokaże, czy to coś zmieni dla przedłużenia ich życia... Tak więc zmieniłem zdanie, że każdy samochód można zagazować, bez wpływu na jego czas życia! Inne wymiany to tarcze, klocki wynikające z eksploatacji. Obecnie załącza mi się CheckEng z powodu katalizatora lub sondy Lambda. Ponoć można ją osłonić machanicznie i wtedy nie załącza błędu. Jak ktoś wie, czy lepiej wymienić katalizator to proszę o radę. Dodatkowo przy pewnej predkości wał napędowy ma luz i wpada w rezonans (nawet bez napędu tylnej osi). Do wymiany kowadełka mocujące z gumami z tyłu. Koszt wymiany około 600zł. Poza tym wrażenia z jazdy i kultura pracy silnika ok. Daje też radę na śniegu i błocie (4x4). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Mam LPG w T30, silnik 2,5l aut., 2006, 130 tys.(realny z UK). Mam go 2 lata. Przejechałem 50 tys, po zalożeniu instalcji LPG. Niestety musiałem teraz zrobić remont silnika przez uszkodzenia zaworów. Planowana glowica, wymiana pierścieni i zawory oraz gniazda zaworowe regeneracja. Koszt 2,6 tys. Założyłem lublifikator do smarowania zaworów i czas pokaże, czy to coś zmieni dla przedłużenia ich życia... Tak więc zmieniłem zdanie, że każdy samochód można zagazować, bez wpływu na jego czas życia! I Człowiek całe zycie uczy się. Szkoda tylko ,tak jak w Twoim przypadku ,ze tylko tak znacznym kosztem. Wiele razy i wielu miejscach były informacje ,ze te silniki (zarowno 2,0 i 2,5 pb) nie nadaja sie do gazu. Rzetelne warsztaty znaja temat i lojalnie o tym mowia ,jednoczesnie na ogól tez odmawiaja montazu gazu . Przegladajac oferty sprzedazy tych aut z zamontowanym juz gazem zawsze zwracal moją uwage fakt,bardzo krotki przewaznie okres od montazu gazu do sprzedazy auta. Ale co tam. Zawsze kiedy o tym ostrzega sie zawsze znajdzie sie ktos stwierdzi ,ze on ma gaz, przejechał 100-200 tys.km i nic sie nie stało. Ludzie to czytaja i potem błedne wnioski wyciagają.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adix71 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 xTrail, T30 z LPG, silnik 2,5l automat, rok 2006, 130 tys.(realny z UK). Proszę o pomoc, bo nie mam książki serwisowej, czy należy wymieniać, w tym silniku olej w skrzyni automatycznej, bo słyszałem różne opinie. Proszę o rzetelną informację, lub przesłanie linku do książki serwisowej tego modelu. Proszę o pomoc i informację. Z góry dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 w instrukcji słowa o tym nie ma ale nie ma skrzyni w której producent nie zaleca wymiany okresowej (przeważnie co 50-60kkm). Oczywiście nie należy mylić wskazań producenta z informacjami z ASO bo tam każde ASO każdej marki mówi, że nie wymieniać. Nie mówią tylko, że szybciej będziesz naprawiał skrzynię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 (edytowane) Z tą wymiana oleju w skrzyni nie wyglada to wszystko na zero jedynkowe. W teorii świezy olej powinien lepiej chronic skrzynie i przedłuzyć jej zywotnośc. Ale znow poznalem opinie ludzi co robia skrzynie ,,ze częsciej do naprawy trafiaja skrzynie nie te co od nowości maja ten sam olej ale te gdzie uzytkownicy olej wymieniali. Przekładnie nie sa tak obciazone jak silniki ,dlatego mozna dłuzej jeździc na oleju. W obudowach skrzyń umieszczane są na dole silne magnezy ,ktore skutecznie wyłapują wszelkie czastki metaliczne. Przy wymianach oleju te osady sa ruszane i jeśli wymiana oleju sprowadzi sie do wypuszczenie oleju starego i zalania nowego ,bez dokladnego płukania ,częśc opiłkow ,osadów moze trafic w newralgiczne miejsca skrzyni powodując jakas niesprawnośc w przyszłości. Nawet wymiana dynamiczna w 100% nie gwarantuje calkowitego pozbycia osadów,opiłkow,itp Osobiście też poniekąd tego doświadczyłem. W Audi A6 C6 w skrzyni tiptronic dla "spokojności"przy przebiegu 260 tys.km postanowiłem zmienic dziewiczy olej na nowy-oryginał dedykowany po 220 zł/litr Wymiana była dynamiczna w zakladzie ,który tylko i wyłacznie serwisuje i naprawia wszelakie skrzyni biegów od lat. Do wymiany skrzynia pracowała jak szwajcarski zegarek ,bez zarzutu. Po wymianie oleju i to dośc szybko bo mniej wiecej po przejechaniu ok.5 tys.km zaczeły sie problemy.Potrafiła szarpnac ,czasem jakis bieg z opoźnieniem zapinał. Ewidentnie zmiana oleju na dobre nie wyszła-prawdopodobnie przy wymianie w zaworki sterujące wpadł jakis paproch ruszony przy wymianie.. Edytowane 12 Grudnia 2017 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Może i coś w tym być, tylko jak by taki olej wymieniać jak należy (np co 60kkm) to by tych opiłków nie było przy wymianie tyle ile po 260kkm . VAG, dobry przyklad. W VW mówią że nie wymieniamy a ZF (producent skrzyni biegów), że nie produkune skrzyni w której się oleju nie wymienia. Wiemy że taka AT spokojnie przejedzie te 100kkm i potem to już VW nie interesuje bo gwarancji nie ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 To ma sens kiedy auto ma sie od nowości. Ale kiedy kupuje sie uzywane i w dodatku jeszcze nie ma pewnosci co realnego przebiegu i zaczynanie od wymiany oleju w skrzyni biegow-szczegolnie jeszcze automatycznej ,kiedy działa bez zarzutu,to już nie jest tak jednoznaczne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Dla tego napisalem, coś może i w tym być. Nie mniej nie odradzam, wygoda na pewno, ja po prostu unikam automatów i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
płock1964 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Zawsze mnie śmieszy, że ludzie piszą, że dany silnik nie nadaje się do gazu. Każdy silnik benzynowy na pośrednim wtrysku nadaje się do gazu. Ale są takie silniki (zbudowane z gównolitu), które nawet na benzynie sprawiają problemy. Więc stwierdzenie jak dbasz tak masz idealnie tutaj pasuje. Trzeba być świadomym wad silnika który się użytkuje a będzie można jeździć w miarę bezawaryjnie. W tych silnikach zdarza się zwiększone zużycie oleju, problemy z katalizatorami, z czujnikiem wału/wałka. Luz zaworowy regulowany szklankami (drogie ale jest na to sposób ). Poza tym to wdzięczne auta i odpowiednio serwisowane przejadą naprawdę sporo kilometrów. Możesz wyjawić, jaki to sposób ? Muszę właśnie przeprowadzić regulację i wydanie 4 tyś. nie bardzo mi pasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=wasq=- Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 W dniu 17.09.2017 o 19:09, ulisses napisał: Luz zaworowy regulowany szklankami (drogie ale jest na to sposób ). Witam podpowiedz co to za sposób ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 23 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 20 godzin temu, -=wasq=- napisał: Witam podpowiedz co to za sposób ? Też jestem ciekaw. i mam jeszcze pytanie miałem remontowaną głowice docierane zawory, regulowane luzy itd. Kiedy po takim remoncie powinienem sprawdzić luzy zaworowe? Oczywiście jeżdżę na lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2018 co roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 W dniu 27.09.2018 o 11:38, karibox1 napisał: co roku Bardziej spodziewałem sie że bedzie mowa o jakimś przebiegu :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.