Mały Stanley Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 W dniu 23.09.2018 o 12:50, grzesiek_1986 napisał: Też jestem ciekaw. i mam jeszcze pytanie miałem remontowaną głowice docierane zawory, regulowane luzy itd. Kiedy po takim remoncie powinienem sprawdzić luzy zaworowe? Oczywiście jeżdżę na lpg. Ja bym zrobił po 1000 -2000 tyś. przelotu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 2 godziny temu, Mały Stanley napisał: Ja bym zrobił po 1000 -2000 tyś. przelotu . Ojjj to mnie zmartwiłeś, a nie zapomnoaleś przypadkiem o jednym 0? bo jak mam ewentualnie regulować zawory co wymianę oleju to mija się to z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 7 godzin temu, grzesiek_1986 napisał: Ojjj to mnie zmartwiłeś, a nie zapomnoaleś przypadkiem o jednym 0? bo jak mam ewentualnie regulować zawory co wymianę oleju to mija się to z celem. A co tu ma do rzeczy wymiana oleju ? Zapytałeś po jakim czasie przeregulować zawory po remoncie głowicy - tak ? A nie np. co ile ( czasu , kilometrów ) regulować zawory . przynajmniej ja tak zrozumiałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 No tak masz racje... Nie dokładnie to sprecyzowałem. Czyli rozumiem że pierwsze sprawdzenie po remoncie po przebiegu 1000-2000 a kolejne profilaktyczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Nie wiem czy zasada ale ja bym tak zrobił . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zx12cv Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 (edytowane) Witam. Grubo po czasie Piszę ten post ale może komuś się przyda. Użytkuje Nissana 2,5 benzyna t30. Automat. Elegance. Rok 2003 kupiony z Niemiec. przejechane 160 tysięcy bez gazu. Robię tygodniowo około 1000 km. (Tysiac). Auto używam do pracy i nie jest oszczędzane. Spalanie gazu 14 l. Prędkość od 100-120 km na godzinę. Mam dołożony tempomat przez Niemca. Silnik wytrzymał około 200 000km jazdy na gazie. Wypaliło gniazdo zaworowe. Kupiłem drugi silnik od anglika, przejechane 90tys mil. Ja na nim, na chwilę obecną przejechałem 50000 km. Wczoraj była mierzona kompresja i wychodzi 8,0 na każdym z cylindrów. Elementy jakie wymieniłem: łożyska w kołach, czujnik abs 2x, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, oba amortyzatory przednie, chłodnica, regeneracja startera, silnik nawiewu do kabiny, swiece zwykle ngk, regulacje lpg 3x, regulacje zaworow 2x (drobne korekty), obydwa termostaty, zawiasy maski z przodu, szyba przód 2x. Skrzynia od paru dni zaczęła pulsować jak jest D i stoję na hamulcu, na N i P nie pulsuje. Auto nie jest garażowane, dwa ślady korozji pod listwa progu. Spalanie oleju jest około litra na 2000-2,500km zależy od prędkości jakimi się poruszam. jeśli jeżdżę powyżej 140km/h zużycie oleju się zwiększa. Butla gazowa 80L (realnie wchodzi 65L) w kole zapasowym pasuje idealnie. Instalacja Stag bez OBD. Bez smarowania. I uważam że jest to najlepsze auto jakie kiedykolwiek miałem. jeśli mam kupować drugie, kupuje takie samo. Edytowane 22 Stycznia 2019 przez zx12cv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szagma Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 T30 z silnikiem 2,5 litra Kupiony z dużym ale oryginalnym przebiegiem (320k przy zakupie) po zakupie założony gaz, spalanie rzędu 11-12ltr na trasie (90-100km/h) i 15-16ltr w mieście. Po przejechaniu 25k km. zaczął pokazywać objawy przedmuchu na uszczelce. Jak zawiozłem głowicę do planowania to (zresztą to samo usłyszałem od mojego mechanika który ja demontował) to panowie w warsztacie powiedzieli od razu że w tych silnikach najczęściej konieczne jest też planowanie bloku. Po dowiezieniu bloku do warsztatu okazało się że żeby go doprowadzić do równego musieli zdjąć 12 setek (0,12mm). No i panowie powiedzieli, że skoro ma to jeździć na gazie to zawory muszą być zrobione na tip top. Opis wraz ze zdjęciami tego wrzucę niedługo, napiszę też o kosztach, bo wyszło że zrobiłem kompletny remont silnika wraz z wymianą sprzęgła i rozrządu - mam nadzieję że auto będzie służyło przez długie lata i tysiące km. P.S. Dorzucam najważniejszą fotkę bloku silnika, między środkowymi cylindrami widać wyraźnie miejsce przedmuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zx12cv Opublikowano 21 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 Wymieniales gniazda zaworowe na twardsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duch57 Opublikowano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2021 W dniu 14.09.2017 o 22:55, Radar napisał: Witam. Posiadam dokładnie taki model. Użytkuje go od roku i jakieś 15tys km.... Jeżeli mam mówić o minusach to szukam na siłę... Skrzynia 4 biegowa... Brakuje jej przy większych prędkościach ale autko i tak idzie ponad 200km/h tyle że to max i spalanie jest ogromne. Auto kupiłem bez gazu więc montowałem gaz w porządnym zakładzie i na gaz też nie narzekam. 0 problemów.... No spalanie jest tylko inne niż podaje producent, trzeba liczyć między 15-18l gazu na 100km mówię o normalnej jeździe (nie o kropelce) też zależy do czego ma służyć autko... Jeżeli interesują Cię jakieś inne informacje chętnie służę pomocą. Przez okres użytkowania wymieniłem łożysko prawy przód,wahacz, alternator, klocki i tarcze... Wydaje mi się że to normalne eksploatacyjne rzeczy. Pozdrawiam. Cześć posiadasz jeszcze tego x-traila? Mam taki sam model i mam problem z tylną łapą która trzyma skrzynie biegów. Zerwało śruby w skrzyni biegów bo są tylko dwie a uchwyt od poduchy ma cztery otwory. Potrzebuje zajrzeć do innego modelu czy jest na cztery czy na dwie w oryginale bo podejrzewam że mam założoną skrzynię od Altiwy był dokładnie ten sam silnik w tych Autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.