KondiX Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Witam. Znajomy chce mi sprzedać Nissana 350Z roadstera z 2005 roku (silnik DE, wersja EU) z instalacją LPG. W samochodzie jest następujący problem: nie ma pełnej mocy, powyżej 4tys obr dymi na biało (bardziej z jednej rury), jak silnik pracuje to czuć zapach benzyny. Silnik ogólnie jest zamulony, długo wkręca się na obroty i pali ogromne ilości paliwa (ponad 20l / 100km). Check engine ciągle świeci. Na komputerze jest błąd wypadanie zapłonów. Kompresja na wszystkich cylindrach waha się miedzy 10 a 12 bar. Próba olejowa wyszła okej. Nowe świece. Po odpięciu wtyczek od cewek na jednej z głowic brak reakcji (na drugiej głowicy po odpięciu wtyczki od cewki zaczyna szarpać itp). Iskra jest na wszystkich cylindrach. Płynu chłodniczego nie ubywa. Test na UPG był robiony raz i wyszedł pozytywnie (czyli jakby uszczelka pod głowicą padnięta), ale mechanicy mówią, że nie ma sensu rozbierać silnika, bo wg nich to nie jest uszczelka pod głowicą, tylko coś ze sterownikiem silnika. Dziś auto przestało wgl odpalać (kręci, ale nie odpala). Na gazie nie chodzi wcale, gaz jest odpięty z powodu pękniętego reduktora. Co to może być? Czy warto kupić i zrobić taki samochód? Ile realnie można za niego dać? Czy jest potem problem z sprzedażą takiego auta na rynku wtórnym? Mając na względzie, że reszta podzespołów jest okej. Z góry dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Ze sprzedazo potem nie ma problemow Napisz tylko w ogloszeniu Auto forumowe, jezdzila tylko kobieta w lato. Dojnwestowane, rok czasu szukales takiego rodzynka, ale niestety rodzina Ci sie powieksza i szukasz combi. Serwisowany tylko na oryginalnych czesciach. Olej 5w50 zmieniany co 5000km !!! Pieknie przyspiesza i hamuje i nie jest to dziadoska wersja USA, ale porzadana i wymarzona jedyna sluszna EU z Brembo. Jesli nie ma jakis sladow przebiegu zrob z nim tez porzadek. 2004 rok, max. 78tys km. No i cena 55tys na poczatek do lekkiej negocjacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kucharo Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 odpuść sobie ten temat, takie rodzynki to w większości przypadków studnia bez dna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 No chyba że będzie wyjątkowo po taniości, albo buda perfekt bo mechanike to sie ogarnię, najwyzej wyjdzie tylko co zakup auta ale będzie porzadnie zrobione z jakimiś bonusikami / ugradami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 (edytowane) piszesz że odpięcie wtyczek z cewek brak reakcji a zadaliście sobie trud sprawdzenia iskry na wszystkich cylindrach jeżeli jest iskra tylko na jednej glowicy a na drugiej niema na żadnej to najpewniej niema zasilania cewek lub wszystkie 3 sa uszkodzzone jeżeli jest iskra na wszystkich 6 cyl to następnie trzeba sprawdzić wtryskiwacze bęzynowe tak naprawde zdiagnozowanie tego nie powinno zająć więcej niż godzina zapewne masz zapieczone wtryskiwacze bęzynowe i leją cały czas bęzyne w cylindry (LPG) lub przewody sterujące wtryskiwaczami mają zwarcie z masą i wtryskiwacze są otwarte na stałe na wtyczke wtrysku jest podawane stałe napięcie 12v+ a drugi koniec to jest przewód sterujący który idzie do ecu a w przypadku lpg zostal gdzieś rozcięty i dolączono go do dodatkowego kompa od lpg najprościej sprawdzić to tak wypiać wtyczki z wtrysków w miejsce cewki wtrysku wpiąć żarówke 12v 1w i zakręcić start silnika żarówka ma wydawać bardzo kródkie błyski i tak ma być na 6u cyl jeżeli będzie po przekręceniu zapłonu i zastartowaniu świeci na stałe to jest nieprawidłowe i ten wtrysk leje wtedy paliwo na maxa w cylinder Edytowane 15 Września 2017 przez jarek1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 Ale z tego co napisal wynika ze iskra jest na wysztkich cylindrach a na jednej glowicy brak reakcji po odpieciu cewek. Jesli to by byla wina wtryskiwaczy to auto kopcilo by na czarno a nie na bialo. Stawial bym na wode w cylindrach, ale skoro wody nie ubywa to nie wiem. Jak wyglada olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KondiX Opublikowano 22 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Kolejny etap zabawy z samochodem. Po sprawdzeniu elektryki - wszystko jest OK. Wtryski pracują jak należy, gaz został wyjęty z samochodu (została sama instalacja benzynowa) - dalej to samo. Auto przepala ogromne ilosci paliwa, po dodaniu gazu powyżej 3tys obr chmura dymu na bialo/ czarno. Olej po przejechaniu kilkudziesieciu km jest czarny jak z diesla po longlife, i ubywa go w bardzo szybkim tempie. Rozrzad zostal sprawdzony jeszcze raz, jest ustawiony poprawnie. Kompresja jest na kazdym cylindrze 10-12 bar. Iskra jest na kazdym cylindrze. Jedyny błąd na komputerze to wypadanie zapłonów, który po skasowaniu pojawia się ponownie jakieś 15sek po odpaleniu silnika. Co pozostaje? Kapitalka silnika czy szukać innego słupka? Bo tu już zostało sprawdzone wszystko co się dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Nie radze nawet odpalac silnika na takim oleju bo moze obrocic paneweke. Sprawdz czujnik spalania stukowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Cewki sa dobrze podlaczone nie zamienione kolejnoscia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KondiX Opublikowano 23 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 tak, cewki sa podlaczone w prawidlowej kolejnosci. Kazdy juz rozklada rece przed tym silnikiem Wie ktos moze, jaki jest koszt remontu silnika? Czy lepiej wyjdzie szukać nowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 23 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 powiedz mi jak sprawdzaliście kolejność zapłonu , który cylinder przyjełeś jako nr 1 w 350z łatwo pomylić wtyczki z cewek kolejność zapłonu jest 123456 piewszy cylinder to prawa głowica przedni cyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Sprawdz czujnik spalania stukowegoOn tylko robi korekty przy pedale wcisnietym co najmniej na 40% i w zakresie obrotow 2200 do 5200...No i jedynie za jego sprawa cofany jest zapłon, paliwa dolewać nie będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 (edytowane) On tylko robi korekty przy pedale wcisnietym co najmniej na 40% i w zakresie obrotow 2200 do 5200... No i jedynie za jego sprawa cofany jest zapłon, paliwa dolewać nie będzie... u mnie jak go odlaczalem to wlasnie strasznie zalewalo plus wypadaly zaplony Edytowane 25 Października 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KondiX Opublikowano 7 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 Po wlasnorecznym poprawieniu elektryki (bo mechanicy nie widzieli nic zlego) [m.in. zmiana kolejnosci wtyczek cewek] samochod wreszcie zaczal chodzic na wszystkie cylindry, odzyskal moc i chodzi równiej, więc był to jeden z powodow, ale niestety nadal dymi z niego na bialo jak ze starej lokomotywy szczegolnie przy wyzszych obrotach. pierścienie czy uszczelniacze zaworowe? i jaki koszt takiej zabawy? X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 tak, cewki sa podlaczone w prawidlowej kolejnosci. Kazdy juz rozklada rece przed tym silnikiem Wie ktos moze, jaki jest koszt remontu silnika? Czy lepiej wyjdzie szukać nowego? to teraz odepnij układ wydechowy i zobacz czy dalej dymi w tłumnikach masz cysterne nie spalonego paliwa a ono sie wypala bardzo długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.