Natalka56764 Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Witam wszystkich, Poszukuje opon zimowych + felgi do Juka. Nie chce zakładać zimówek na obecne felgi, ponieważ trochę mi ich szkoda. Możecie polecić coś ciekawego w dobrej cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamer Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 Ja wychodzę z założenie, że na polskie dziurawe drogi zimą lepiej nadają się felgi stalowe. I tak też zrobiłem - kupiłem 4 stalowe 16-ki i do tego ładne kołpaki. Można trafić w bardzo dobrej cenie używane stalówki! Pamiętaj, że trzeba też kupić nakrętki do nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoti74 Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 Kalkulowałem to. Trochę drogo wychodzi. Felgi, kołpaki, opony, czujniki. Z kompletem ciężko zmieścić się w 3 000,- Ja się zastanawiam nad zakupem całorocznych. Odpadają przekładki i związane z tym koszty, ryzyko uszkodzenia czujników, konieczność przechowywania 2 kompletu opon, umawiania się do wulkanuzatora, itd... Jeżdżę mało, w zimie głównie w mieście, więc zawsze jest odśnieżone, problemem jest raczej błoto pośniegowe niż sam śnieg. Decyzji jeszcze nie podjąłem, ale jest blisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamer Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 W moim przypadku nie było problemu czujników (Juke przed liftem). Całość zamknęła się zdaje się w połowie ceny, którą podałeś. Sam rozważam teraz całoroczne do samochodu jednego z pracowników. Rozważam Uniroyal AllSeasonExpert i z tego co czytam to zima im nie straszna. Gorzej wypadają na suchym asfalcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Kalkulowałem to. Trochę drogo wychodzi. Felgi, kołpaki, opony, czujniki. Z kompletem ciężko zmieścić się w 3 000,- Ja się zastanawiam nad zakupem całorocznych. Z tego co kojarzę, to zamówiłeś Juke z felgami 18". Za komplet sensownych opon całorocznych w rozmiarze 225x45R18 trzeba liczyć od 3500 zł w górę - więc pytanie, czy to jest alternatywa cenowa. Jeśli mało sie jeździ, to na pewno jest wygodniej niż z przekładaniem kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamer Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 (edytowane) W takiej sytuacji jednak zakup 2-go kompletu (stal lub alu) może być lepszym wyjściem. Bo przecież na tych 18-kach są fabrycznie nowe opony letnie. Więc co? Za miesiąc pójdą do śmietnika i w to miejsce pojawią się całoroczne? Komplet czujników - 500zł Stalowe felgi - 400zł Opony zimowe - od 1000zł. Kołpaki - 100zł Można zamknąć się w 2kzł. Można też pokombinować taniej - używane czujniki, okazyjnie kupione felgi. Edytowane 19 Września 2017 przez lamer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoti74 Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 (edytowane) Znalazłem test ADACu, co prawda sprzed roku, ale myślę że nie zdezaktualizował się aż tak bardzo. Drugie w teście Vredestein Quatrac 5 na oponeo można kupić za 691,- i to chyba jest najbardziej optymalny wybór, są jeszcze Nokian Weatherproof 30,- taniej http://www.motofakty.pl/artykul/adac-wykonalo-zimowy-test-opon-calorocznych-co-wykazal.html Myślałem też o takim rozwiązaniu: https://www.oponeo.pl/felga-stalowa/alcar-kfz-hybridrad-130403#19430184 Felga (w moim przypadku pewnie czarna by lepiej wyglądała - kosztuje 314,-), do tego nie potrzeba już kołpaków, czujniki (ok 180,-) i opony (??) ale to też się zrobi 3 000,- Felg za 400,- nie kupisz, najtańsze nowe na oponeo stoją po 189,-/sztuka, czujników za 500,- też nie znalazłem, ładne kołpaki pewnie też będą droższe. Opony, które będą na aucie mogę sprzedać, są nówki więc nawet jakbym wziął za nie 500,- to i tak poprawia kalkulację. Edytowane 19 Września 2017 przez scoti74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Znalazłem test ADACu, co prawda sprzed roku, ale myślę że nie zdezaktualizował się aż tak bardzo. Drugie w teście Vredestein Quatrac 5 na oponeo można kupić za 691,- i to chyba jest najbardziej optymalny wybór, Nie, to nie jest optymalny wybór. Równie dobrze można kupić komplet przyzwoitych zimówek i jeździć na nich cąły rok - efekty będą z grubsza podobne ("pływanie" na zakrętach jest w zasadzie identyczne jak na zimówkach latem), a cena jednak niższa. Tak na prawdę w tym rozmiarze wybór opon całorocznych jest słaby po prostu - ostatanio w tym rozmiarze pojawiły się Michelin CrossClimate+, i to jest ciekawa propozycja, bo np. jeszcze rok temu w takim rozmiarze ich nie było. Moim zdaniem przy oponach całorocznych lepiej pomysleć o felgach 17" - większe wybór i lepsze ceny. Przy 18" bez budżetu rzędu 3.5 kzł nie ma sensu podchodzić do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamer Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Felg za 400,- nie kupisz, najtańsze nowe na oponeo stoją po 189,-/sztuka, czujników za 500,- też nie znalazłem, ładne kołpaki pewnie też będą droższe. Opony, które będą na aucie mogę sprzedać, są nówki więc nawet jakbym wziął za nie 500,- to i tak poprawia kalkulację. Zerknij na "znany portal aukcyjny". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoti74 Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Nie, to nie jest optymalny wybór. Równie dobrze można kupić komplet przyzwoitych zimówek i jeździć na nich cąły rok - efekty będą z grubsza podobne ("pływanie" na zakrętach jest w zasadzie identyczne jak na zimówkach latem), a cena jednak niższa. Tak na prawdę w tym rozmiarze wybór opon całorocznych jest słaby po prostu - ostatanio w tym rozmiarze pojawiły się Michelin CrossClimate+, i to jest ciekawa propozycja, bo np. jeszcze rok temu w takim rozmiarze ich nie było. Moim zdaniem przy oponach całorocznych lepiej pomysleć o felgach 17" - większe wybór i lepsze ceny. Przy 18" bez budżetu rzędu 3.5 kzł nie ma sensu podchodzić do tematu. No nie można temu odmówić racji. Na szczęście auto odbieram za jakiś miesiąc, więc mam jeszcze czas pomyśleć, przekalkulować. Może faktycznie kupię te felgi hybrydowe 16", komplet czujników i wtedy wybór opon jest duży, aż za duży. ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 No nie można temu odmówić racji. Na szczęście auto odbieram za jakiś miesiąc, więc mam jeszcze czas pomyśleć, przekalkulować. Może faktycznie kupię te felgi hybrydowe 16", komplet czujników i wtedy wybór opon jest duży, aż za duży. ;-) Jeśli przekładanie kół nie jest problemem, to chyba bym się trzymał tego pomysłu. Sam mam opony całoroczne (Pirelli P7 Cinturato All Season run flat) wyłącznie z jednego powodu: więcej jeżdżę innymi samochodami a Juke u mnie więcej stoi niż jeździ (np. ostatni raz jeździł 1 września ) więc zwyczajnie mi się nie chce przekładać kół i trzymać gdzieś dodatkowego kompletu. Jeśli zamówiłeś auto na felgach 18" to w fabrycznej kompletacji dostaniesz najprawdopodobniej opony Continental ContiSportContact 5 - to są całkiem dobre opony, latem na pewno lepsze od każdych całorocznych, więc trochę szkoda z nich rezygnować, jeśli nie musisz. Czujniki ciśnienia faktycznie podnoszą trochę koszt drugiego kompletu kół, ale mocno bym się zastanowił nad rezygnacją z nich - po prostu na desce będzie świecić ta głupia kontrolka. Akurat w Juke poza tą kontrolką, która świeci w sposób ciągły lub miga, nie ma żadnych dodatkowych informacji (w przypadku spadku ciśnienia nie ma np. tak podstawowego wskazania jak to, którego z kół problem dotyczy, więc nawet jesli masz czujniki, to i tak musisz sprawdzić ciśnienie w kazdym z kół). Jeżeli nie posiadasz zewnętrznego skanera TPMS to brak czujników nie będzie wielką stratą moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emti Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Jeśli przekładanie kół nie jest problemem, to chyba bym się trzymał tego pomysłu. Sam mam opony całoroczne (Pirelli P7 Cinturato All Season run flat) wyłącznie z jednego powodu: więcej jeżdżę innymi samochodami a Juke u mnie więcej stoi niż jeździ (np. ostatni raz jeździł 1 września ) więc zwyczajnie mi się nie chce przekładać kół i trzymać gdzieś dodatkowego kompletu. Jeśli zamówiłeś auto na felgach 18" to w fabrycznej kompletacji dostaniesz najprawdopodobniej opony Continental ContiSportContact 5 - to są całkiem dobre opony, latem na pewno lepsze od każdych całorocznych, więc trochę szkoda z nich rezygnować, jeśli nie musisz. Czujniki ciśnienia faktycznie podnoszą trochę koszt drugiego kompletu kół, ale mocno bym się zastanowił nad rezygnacją z nich - po prostu na desce będzie świecić ta głupia kontrolka. Akurat w Juke poza tą kontrolką, która świeci w sposób ciągły lub miga, nie ma żadnych dodatkowych informacji (w przypadku spadku ciśnienia nie ma np. tak podstawowego wskazania jak to, którego z kół problem dotyczy, więc nawet jesli masz czujniki, to i tak musisz sprawdzić ciśnienie w kazdym z kół). Jeżeli nie posiadasz zewnętrznego skanera TPMS to brak czujników nie będzie wielką stratą moim zdaniem. Jeśli nie przeszkadza Ci swiecaa kontrolka cisnienia kol - olej czujniki Ja mam w zimowyej wersji 16 cali stalowe na zimowych - bez czujnikow i jest ok. Czujniki pokazuja nie tyle cisnienie, co zmiane cisnienia od ustawienia na poczatku - i to zmiane w jednym kole, tzn jesli z kazdego bedzie rownomiernie uchodzic - czujniki nie zareagują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Czujniki pokazuja nie tyle cisnienie, co zmiane cisnienia od ustawienia na poczatku Same czujniki pozwalają odczytać wartość ciśnienia - mam skaner Autel TS401 i da się sprawdzić nie tylko ciśnienie, ale też temperaturę powietrza w poszczególnych kołach czy nawet stan baterii w każdym z czujników. Tyle, że w Juke te informacje nie są nigdzie dostępne do wglądu, jest ta pojedyncza kontrolka oraz przycisk do resetowania TPMS i tyle, dlatego rezygnując z czujników wiele się nie straci moim zdaniem. Qashqai pokazuje już zdecydowanie więcej informacji: Tu w razie zgłoszenia problemu przez TPMS wiadomo przynajmniej które koło należy sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andi_pl Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 ja na moje 18 nissmo chce zalozyc nowe opony debica frigo hp2 zimowe one maja fajny bieznik naciecia sa nie zabkowane ale proste jak opony wielosezonowe pirelli opony te maja bardzo dobra opinie w DE a jako nieliczne maja tzw bieznik uniwersalny na lato i zime i cena w rozmiarze 225/45/18 jest na dobrym poziomie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lorider Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Ja trochę w zimie jeżdżę, co prawda po odśnieżonych drogach ale zdarza mi się dojeżdżać do pracy z współpracownikami. Dlatego stawiam na bezpieczeństwo i trwałość, kupiłem niedawno Nokiany WR D4 215/55/R17. Nie są najtańsze ale przeczytajcie sobie ten test i zdecydujcie sami: http://wulkanista.pl/nokian-wr-d4/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Jeśli nie przeszkadza Ci swiecaa kontrolka cisnienia kol - olej czujnikiJasne, zapomniałeś dodać, że jesli nie przeszkadza koledze ew. zakwestinowania wypłaty odszkodowania z polisy,masz rację, niech oleje czujniki.Tylko rozumiem, że później zgłasza się do Ciebie i rozliczacie się gotówkowo?? Jeżeli auto fabrycznie jest w nie wyposażone, musi je mieć, niezależnie czy ma jeden, dwa czy pięć kompletów kół. W przypadku ew. dzwona, ubezpieczyciele szukają wszystkiego, co pozwoli zakwestionować im wypłatę lub wysokość odszkodowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Nikt nie będzie sprawdzał czy samochód był wyposażony w czujniki. To jest jeden z wielu powtarzanych mitów. Nie jest to element który w sposób bezpośredni wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Wszytkie wyłączenia w owu dotyczą rarzacych zaniedbań, które przyczyniły się do kolizji. Nikt jednak nie będzie odmawiał wypłaty odszkodowania za niesprawna jedną z żarówek, niedzialajace czujniki ciśnienia czy brak tych czujników. To samo tyczy się czujników parkowania itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Nie? Żebyś nie musiał się o tym przekonywać. Skoro łatwo można stwierdzić czy w aucie w czasie zdarzenia były włączone światła czy kierunki, a w konsekwencji wskazać winnego... A z czyjego OC wtedy to idzie? W sytuacji kiedy świeci się żółta kontrolka ostrzegawcza, znaczy, że coś nie do końca jest w porządku, a to już punkt zaczepienia. Każdy ubezpieczyciel wykorzysta to bezwzględnie. Gdzieś już o tym pisałem, w czerwcu odnawialem polisę dla xtraila, wszystko ogarnia mój znajomy od lat prowadzący agencję ubezpieczeniową, sam z siebie o tym wspomniał, a nie jest z tych co strzepią język byle czym czy powtarzają stereotypy. Nie jest to element który w sposób bezpośredni wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Wszytkie wyłączenia w owu dotyczą rarzacych zaniedbań, które przyczyniły się do kolizji. Nikt jednak nie będzie odmawiał wypłaty odszkodowania za niesprawna jedną z żarówek, niedzialajace czujniki ciśnienia czy brak tych czujników. To samo tyczy się czujników parkowania itd.Jeat to element systemu bezpieczeństwa i wyposażony fabrycznie samochód, musi go mieć, albo nie chcesz albo inaczej rozumiesz wspomniane warunki owu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natalka56764 Opublikowano 21 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Co do czujników ciśnienia. To czy czujniki można dokupić osobno i włożyć do każdej opony? Pytam, ponieważ już zakupiłam opony i felgi ale bez czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Tak, kupujesz komplet 4 szt. Nie wkładasz do opony, tylko na felgę. Czujnik to taki rozbudowany zawór albo potocznie zwany wentyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoti74 Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 (edytowane) Na co się zdecydowałaś? Jakie felgi? Jakie opony? Edytowane 22 Września 2017 przez scoti74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Herson mieszasz pojęcia. Mam wrażenie, że coś, gdzieś w internecie przeczytałeś i na tej podstawie formulujesz jakieś dziwne wnioski. Twoje opinie jednak nie mają odwziercierdlenia w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoti74 Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 No i skończyło się jednak na całorocznych. Kupiłem Michelin CROSSCLIMATE+ Mimo sporej ceny, ostatecznie wyjdą najkorzystniej cenowo. Poza tym nie mam problemu przekładki, przechowywania, czujników itp. Aktualnie mam do sprzedania Continentale (ContiSportContact 5 225/45 R18). Jakby ktoś refektował... Jakie jest zalecane ciśnienie w oponach 18"? W instrukcji i internecie znalazłem wartości tylko do 16" i 17". Jakie macie ciśnienie w swoich? Rozsądek podpowiada, że w większym rozmiarze ciśnienie powinno być wyższe, tylko jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Jakie jest zalecane ciśnienie w oponach 18"? W instrukcji i internecie znalazłem wartości tylko do 16" i 17". Jakie macie ciśnienie w swoich? Rozsądek podpowiada, że w większym rozmiarze ciśnienie powinno być wyższe, tylko jakie? A na naklejce na słupku B po stronie kierowcy (na dole przy progu) nie masz odpowiedniej informacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoti74 Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Dzięki za odpowiedź. U mnie są tylko 16" i 17". Przy czym 17" z tego co pamiętam mają takie wartości jak 18" z Twojej informacji. Chociaż tył chyba ma niższą wartość. Nie pamiętam dokładnie, muszę sprawdzić później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.