Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gaszak oraz Zawór podciśnienia turbiny - czyszczenie


bronkzz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem w swoim p12 1.9 dci. Mianowicie, przy gaszeniu powstaje szarpnięcie silnikiem. Gdy gaszę go ręcznie poprzez gruchę idącą do klapy gaszącej, samochód gaśnie idealnie. Co może być przyczyną ? Czy ktoś to czyścił ? Kolejnym problemem jest rzekome przeładowywanie turbo, samochód ma muła i według mechanika turbo załącza się w innym momencie niż powinno tak jakby pracowało cały czas. Samochód szarpie co może być spowodowane zaworem egr, po odłączeniu wtyczki samochód nie szarpie. Komputer pokazywał mechanikowi błąd właśnie egr, po skasowaniu znów go wywalało. ( czyściłem go ale chyba cewka padła ;/ ). Czy zawór podciśnienia turbiny może mieć wpływ na przeładowanie turbo ? Jeśli tak, to  może ktoś ma jakąś instrukcję jak go rozebrać i wyczyścić, podobno jest tam jakiś filterek. Pod samochodem robi się mała plamka oleju, mechanik mówi że chyba jest gdzieś dziura przy dolocie do turbo ( ja podczas jazdy na wyższych obrotach przy obciążeniu słyszę świst jakby była dziura ale na biegu jałowym to nie występuje). Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innego tematu wnioskuję, że miałeś robioną uszczelkę pod głowicą, więc może mechanik coś źle poskładał. Przepustnica gasząca i turbina są sterowane podciśnieniowo więc może tu jest problem, albo są nieszczelne przewody, albo słaba pompa, albo coś źle po podłączał, chyba że przed naprawą było tak samo. Co do egr-u to przede wszystkim przydałby się kod błędu, ale może po prostu trzeba ją zaadoptować, gdzieś obiła mi się o oczy taka informacja że po rozłączeniu części mechanicznej i elektrycznej jest to konieczne, chociaż nie jestem w stanie potwierdzić tej informacji. W przypadku wycieku to raczej nie powinno być problemu, obmyć silnik, odpalić i patrzeć gdzie pojawia się olej, jak nie widać to przejechać się kawałek i znowu szukać.Masz Ty jakiegoś pecha z tym samochodem, albo pecha do mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod błedu ktory dzisiaj mi kolega sprawdził to P0638, nie można go skasować. Przerywanie wystepowalo przed wymiana uszczelki ale mechanik usunął powietrze z paliwa i myślałem, ze bedzie dobrze. Mam nadzieję, że to nie turbo jest winne. Masz rację, pech jakiś prześladuje

Mi sie wydawalo że olej cieknie z miski bo jak przetarłem ja szmatką to znów po niej ciekło ale mechanik mowi ze to nie to. Pompe vacum patrzył inny mechanik, ciśnienie było ok 0,5 bara, strasznie skakało, może to mieć wpływ na turbo ? Mam wrażenie, że jakoś teraz więcej pali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz widocznie dużo drobnych usterek w swoim samochodzie i naprawa jednej nie powoduje radykalnych zmian. Musisz niestety doprowadzić wszystko do porządku i samochód zacznie jeździć normalnie. Wracając do problemu, turbo jest terowane przez podciśnienie (nastawa łopatek) więc jeżeli jest słabe nierówne to tym samym turbo nie będzie wysterowane odpowiednio a co za tym idzie samochód nie będzie miał mocy, więc jak najbardziej może to mieć wpływ. Więc sprawdzenie tego i ewentualna naprawa ma sens, dopiero jak to będzie sprawne można zacząć czepiać się turbiny. Wycieku do puki nie obmyjesz całego silnika nie znajdziesz, bo olej spływając z góry zawsze będzie kończył swoją drogę na połączeniu misy z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, bede robił dalej

Panowie, czy uszkodzony egr ma wpływ na spalanie ? Auto zaczęło wiecej palic i ma ciezko wjezdzac pod górki na 6 biegu przy 110 km/h gaz do podłogi i bardzo bardzo powoli przyspiesza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest zacięty w pozycji otwartej to do komory spalania cały czas dostają się spaliny, a tym samym auto jest słabsze, co powoduje że więcej wciskasz gaz i wiecej spożywa paliwa.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...