Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

chip tuning primera p12 2.2 di 126km


mungo28
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tu nowy na forum, chciałbym się dowiedzieć czy może ktoś z was chipował primerkę p12 2.2 126km? Szukam kogoś kto sobie poradzi z tym tematem w okolicach rzeszowa, obdzwoniłem  zwiedziłem już kilka firm i niestety dowiedziałem się tyle że "mam za stary sterownik" i nie mają jak się podpiąć i do niego dobrać, czy to znaczy że w tym aucie nie da się tego zrobić czy zwyczajnie trafiłem na leni, dodam że auto jest z 2002 roku,  ma przejechane 320000km turbina zregenerowana wtryski także, na hamowni wyszło 134km ale nie zaszkodziło by dołożyć kilka kucyków więcej dla lepszej elastyczności silnika i troszkę lepszych osiągów, głównie chodzi o wyprzedzanie bez konieczności redukowania. Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc. PS.do dobrego mechanika który ogarnie temat mogę sobie zrobić wycieczkę i 300 kilometrów to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mów że masz 2.2di taki jak w almerach na pompie vp44 bo ja ciężko chipować tak mi tuner miejscowy powiedział ale udało mu się

mowił że te dci lepiej się programuje a w primerach jest dci ponoć z tych 126km wychodzi coś koło 150km

bardziej ciekawi mnie opcja czy przekładka turbiny z wersji 138km podejdzie bez rzeźby do 126km bo wizualnie za wiele się nie różni

Edytowane przez jacek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 przekładka turbiny z wersji 138km podejdzie bez rzeźby do 126km bo wizualnie za wiele się nie różni

Ktoś już to zrobił na tym forum, i mówił że bez rzeźby się obyło nawet lepiej od dołu się zbiera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki jest przebieg P12 ale pewnie nie mały ze względu na wiek .... tuning może być niebezpieczny. Aby chip tuning był skuteczny to jednostka napędowa musi być w perfekcyjnej formie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma się zapsuć to sie zepsuje sam silnik gdzieś czytałem na zagranicznym forum  to wytrzyma 200km na seryjnym sprzęgle tubina byla jakaś hybryda wtryski seria i tłumik przelot.

ale przy wiekszych modach jak sam program zajrzał bym do panewek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale za bardzo nie wiadomo o co Ci chodzi w poście powyżej... 200 km czy 200 tyś km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Z poślizgiem bo wiecznie w trasie i bez neta zazwyczaj. Więc tak żadne "cudowne boxy" nie wchodzą w grę bo to w 99% zwykłe oporniki które oszukują kompa a w zasadzie czujniki silnika i mówią mu że jest zimny cały czas więc dostaje paliwa jak na "ssaniu". Silnik u mnie jest DCI nie ma klasycznej pompy tylko pompowtryski, natomiast co do stanu mojego motorka to jest porobiony i gotowy na przyjęcie "wirusa", wtryski porobione, turbina zregenerowana,  tylko fachowców brak a raczej sprzętu kompatybilnego z moim sterownikiem,jedyne co udało mi się dowiedzieć to że mój "dziadkowóz" ma 134Ps więc o caaaałe 8 więcej niż dała fabryka, bo zwiedzając zakłady w jednym podjęto próbę programowania le niestety jedynie na hamowni się skończyło, natomiast byli na tyle OK że ta fatyga mnie nic nie kosztowała. Dostałem jeszcze jeden namiar na kogoś kto ponoć powinien dać sobie radę z tym sterownikiem ale to ogarnę temat jak zjadę do domu z trasy i wtey dam znać co udało mi się osiągnąć w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, w Dci pompowtrysków nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cóż takiego jest w dci kolego Thunder skoro nie pompowtryski??? Wracając do tematu chipowania znalazłem kolejny warsztat który podejmie próbę, mam nadzieję tym razem udaną, wgrania nowej mapy i odkręcenia co nieco mojego dziadkowoza :dribble:  jak będzie po wszystkim i uda się to im ogarnąć to dam znać gdzie to zrobiłem jaki przyrost udało się osiągnąć i jaka byłe cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trafiłem przez przypadek na temat, dawno mnie na forum nie było :D i jak dało radę tą mapę zrobić, bo ostatnio zaczął mnie temat interesować > 

Dla sprostowania jak masz 2.2 Di (126KM) masz wtryski elektromagnetyczne- układ Common Rail, pompowtrysk (PD) jest w grupie VAG to co innego jak kolega wyżej pisał. Pompa Boscha VP44 siedziała w 2.2 w Almera N16 i początkowo w X-Trailu.

Co do zmiany turbiny na tą z wersji 138KM, będzie lepiej wstawać z dołu, bo Primery 2.2 138KM miały turba z VNT i większe intercoolery.

A co o regeneracji wtrysków jak tego dokonałeś jak wtryski DENSO są podobnież nienaprawialne (brak zestawów naprawczych ), może tylko rozpylacze były czyszczone ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłem przez przypadek na temat, dawno mnie na forum nie było :D i jak dało radę tą mapę zrobić, bo ostatnio zaczął mnie temat interesować > 

 

Dla sprostowania jak masz 2.2 Di (126KM) masz wtryski elektromagnetyczne- układ Common Rail, pompowtrysk (PD) jest w grupie VAG to co innego jak kolega wyżej pisał. Pompa Boscha VP44 siedziała w 2.2 w Almera N16 i początkowo w X-Trailu.

 

Co do zmiany turbiny na tą z wersji 138KM, będzie lepiej wstawać z dołu, bo Primery 2.2 138KM miały turba z VNT i większe intercoolery.

 

A co o regeneracji wtrysków jak tego dokonałeś jak wtryski DENSO są podobnież nienaprawialne (brak zestawów naprawczych ), może tylko rozpylacze były czyszczone ;)

Wszystko się zgadza, tylko w X trail nie było VP44 tylko CR w słabszym wydaniu. Też zostałem kiedyś uświadomiony ;)

 

p12 126km turbo tez jest z VNT

I dlatego można pokombinować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do dzisiaj to już pewnie wszystko z 5 modli poskładane ;p także najlepiej wyjąć i wtedy wiadomo co się ma ;D 
Ja się dowiedziałem niedawno, że ta p12 co miałem to podobno w takim zestawieniu wyszło ich 1000sztuk xD mechanik kilka lat temu ściągał schematy elektryczne z serwisu nissana w UK i tak mi powiedział no nieźle, ciekawy jestem jak tam się dzisiaj trzyma i gdzie trafiła ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

204 tys km to malutko jak na kombi ;) auto idzie tak jak każdy nissan w dieslu 10 s do 100 km ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W licznik nie wierze bardziej auto ma 300 tys. Te 10 sekund do zbicia jeszcze jest a fabryka podaje ze kombi 11s ma do 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...