raflas Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Witam wszystkich. Od lata poprzedniego roku jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu w full opcji - rocznik 2010. Mimo, że już parę dodatkowych PLN w niego musiałem włożyć to dalej jestem szczęśliwy. Samochód komfortowy, silnik dynamiczny ale ma też swoje wady - jak każdy zresztą. Do wad zaliczam: 1. Klekotanie przy nierozgrzanym silniku gdy temperatura na zewnątrz jest niska - im mroźniej tym bardziej klekocze na starcie. Latem silnik pracuje perfekcyjnie. Czy macie podobnie czy jest to jakaś usterka, którą należy zdiagnozować? Pierwszy raz mam diesla i może jest to normalny efekt w takich motorach. 2. Dziwne cykanie, które pojawia się od czasu do czasu zaraz po odpaleniu samochodu, a potem przechodzi w świszczenie i na koniec znika. Prawdopodobnie nie pochodzi z silnika ponieważ słychać je tylko wewnątrz samochodu. Widziałem, że ktoś tutaj opisywał podobny efekt. 3. Brak możliwości otwarcia tylnych drzwi bagażnika gdy są duże mrozy - zwyczajnie nie reagują na pilota i na przycisk na drzwiach. Pewnie to jakaś usterka ale nie jest na tyle upierdliwa żeby mi się chciało szukać powodu. 4. Mam wrażenie, że na wybojach przy większej prędkości zrzuca mi d*pę do środka drogi. Mam koła 20 cali. Mam w planach "odświeżenie" zawieszenia w samochodzie. Jakie części potrzebuję do pełnej renowacji zawieszenia? 5. Marne działanie połączenia iPhone-a z samochodem. W trakcie rozmowy coś strzela, słabo mnie słychać itp. 6. Zbyt wcześnie załącza się czujnik zmierzchowy. Często jest jeszcze dość jasno gdy samochód przełącza się w tryb nocny. ELM327 Chciałbym mieć możliwość wyciągnięcia z komputera samochodu więcej informacji na temat stanu silnika. Czytałem tutaj, że potrzebuję interfejs ELM327. Na Allegro widzę takie "bajery" po 25zł z opcją BT. Czy dam radę to spiąć z iPhonem przez BT? Jaka ewentualnie aplikacja mi to obsłuży(może być płatna)? Nie jestem specjalistą od samochodów więc wolałbym jakiś program, który jest przeznaczony dla laika. AKTUALIZACJA SOFTU Czy warto robić aktualizację softu w Murano? Gdzie ewentualnie zrobić to najtaniej? Czy jest polska wersja dla Murano? Nie zależy mi na mapach bo te Nissanowskie są do d*py chodzi mi o to czy nowy OS w samochodzie coś zmienia/usprawnia? DPF Ostatnio regularnie zapala mi się kontrolka DPF. Czy można to wyrzucić? Jakie są konsekwencje usunięcia DPF-a? Jaka jest cena wyrzucenia DPF-a dla Murano? WTRYSKI Po pewnych analizach stwierdzono, że przydało by się sprawdzić wtryski i samochód właśnie stoi u znajomego mechanika, który stwierdził, że: - pompa jest w idealnym stanie - "przepływki" czy jak to się zwie są w idealnym stanie - końcówki wtrysków do wymiany Z ciekawości chciałem zapytać jaka powinna być cena takiej usługi gdy mamy do wymiany tylko końcówki wtrysków i czyszczenie układu paliwowego? Na zaś dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Pomijając fakt ,że Nissan popełnił zbrodnie instalując YD25 w Murano to możesz liczyć na typowe usterki dla tego silnika. Należy pamiętac ,,żę wymiana jednostki napędowej od D40 np nie będzie pasować. Co do interfejsów diagnostycznych to jak zawsze dla mnie jest tylko Consult.. inne nie daja pełnych informacji. ECU TCU i BCM - aktualizacje są przydatne jak najbardziej. Firma wprowadza je nie dla zabawy. Proponuję wgrać najnowsze wersje. DPF - wycięcie jest nie legalne. Jak wejdą ( mam nadzieje,że szybko i z bardzo surowymi karami ) przepisy dotyczące kontroli to będziesz miał problem. Wycięcie DPF i blokada EGR wcale nie pomagaja a wręcz przeciwnie. Silnik został zaprojektowany do współpracy z tymi elementami. Wtryski - tu nie mam pojęcia jakie są ceny w PL więc się nie wypowiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkobierecki Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 1. Klekotania nie stwierdziłem u siebie w żadnych warunkach. 2. może sprężarka klimy kończy żywot, ja już swoją naprawiałem (800 PLN) 3. Zdarza się u mnie od nowości, zrzucam to na ogólną słabą jakość auta i nie walczę z tym. 4.Zarzucanie tyłem to norma w tym samochodzie, ja tak mam od nowości, samochód już był prześwietlany, mierzony laserami i "ten typ tak ma". No cóż- to po prostu dziadowski samochód, co widać w wielu miejscach. Wycięcie DPF z zaślepieniem EGR to 4700 PLN, do tego zaraz jeszcze sondy Lambda za 1400 zł. Z innych wydatków które Cię czekają: Przygotuj się na rozrząd, przy 180 tysiącach zaczyna padać. Niestety zamienniki na rynku nie pasują, musisz mieć oryginał. Zamienniki są do Navary, bo w katalogach oznaczenia silników są identyczne, co jest błędem. Navara ma 3 ogniwka mniej. Łańcuch rozrządu kosztuje 6000 PLN. Jak byś wymieniał hamulce to bierz ATE, są odporne na krzywienie w wysokich temperaturach, a w Murano hamulce są wiecznie przegrzane, bo tarcze są po prostu za małe jak na samochód o tej masie. Oryginalne tarcze potrafią być krzywe już po jednej wycieczce przez Polskę. Zwaliła się też skrzynia biegów, naprawa to 6400+700(przegląd)+700(przegląd) PLN. Faktycznie u mnie również czujnik zmierzchu jest trochę nadgorliwy. Mógł bym tutaj wypisać pokaźną litanię na temat usterkowości tego auta, ale mi się ni chce. Ogólnie: tylko i wyłącznie na naprawę usterek wydałem już 42 tysiące złotych, a samochód nie przekroczył jeszcze bariery 200.000 km. Ale na razie jeszcze turbiny i wtrysków nie robiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raflas Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Przygotuj się na rozrząd, przy 180 tysiącach zaczyna padać. Niestety zamienniki na rynku nie pasują, musisz mieć oryginał. Zamienniki są do Navary, bo w katalogach oznaczenia silników są identyczne, co jest błędem. Navara ma 3 ogniwka mniej. Łańcuch rozrządu kosztuje 6000 PLN. Jakie są objawy "kończącego się" rozrządu w tym samochodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkobierecki Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Samochód ma problemy z odpalaniem na zimno. Po odpaleniu trzeba trzymać gaz, bo na wolnych obrotach gaśnie. Potem powtarza się to na samochodzie "półzimnym" aż wreszcie dochodzisz do etapu, że strach zgasić auto. W sumie w automacie to jest problem, bo nie możesz zmienić biegu na "D" jednocześnie kręcąc silnik żeby nie zgasł. A w tym złomie dogrzewanie silnika to proces długotrwały. Jak by coś to nie wymieniaj tylko jednego łańcucha górnego, ale cały komplet. W pierwszej fazie wymieniłem tylko górny, bo dolny nie pasował (z Navary). Nie mogłem kupić oryginalnego, bo termin oczekiwania to był 3 miesiące z Japonii. Ale mechanik stwierdził, że dolny jest OK, i na jakimś tam badaniu wyszło, ze dół jest dobry więc na szczęście nie trzeba wymieniać. Nie minęło nawet pół roku jak walnął dolny. Oczywiście blady strach, bo forma Nissan części z Holandii sprowadza w 3 tygodnie (np. moje węże od intercoolera), a z Japonii 3 miesiące. Samochód stanął na serwisie na dłuższy czas i jakimś cudem można było kupić ten rozrząd oryginalny prawie od ręki jakimś cudem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.