Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hamulec ręczny - prawe koło słabo hamuje


sebastiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze starego nie rozebrałem, muszę wykombinować patent, żeby wykręcić tłoczek. Jak użyłem dużej siły to udało mi się wcisnąć z powrotem dźwignię śruby ręcznego, ale po powrocie dalej się blokuje, więc ewidentnie coś tam jest nie teges ;-)

 

Wielki plus z wymiany na inny jest taki,że nie miałem auta godzinę, a nie cały dzień.

 

Mechanik chciał zabrać stary zacisk, był mocno zawiedziony, gdy powiedziałem, że to ja go zabieram :-)

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę się bawić, ale może go wykręcę, tylko muszę jakiś patent opracować

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dam radę.

 

Ręczny chodzi super, ale muszę chyba ciut poluzować na regulacji pod dźwignią w kabinie, bo po dłuższej jeździe w korku słychać lekkie ocieranie. Naciśnięcie hamulca lub na chwilę podciągnięcie dźwigi ręcznego wycisza temat.

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dam radę.

 

Ręczny chodzi super, ale muszę chyba ciut poluzować na regulacji pod dźwignią w kabinie, bo po dłuższej jeździe w korku słychać lekkie ocieranie. Naciśnięcie hamulca lub na chwilę podciągnięcie dźwigi ręcznego wycisza temat.

Raczej zostawił bym poluzowanie linki a sprawdził bym jak zostało oczyszczone jarzmo i jak klocek w nim pracuje .

Czyścił mechanik przy mnie, wydawało mi się, że robił to dość skrupulatnie... No chyba, że na razie jeździć i zobaczyć, co będzie dalej? Koła się nie blokują, nie czuję żadnego ściągania, auto bez problemu mogę przepychać siłą rąk itp.

Chociaż mam wrażenie, że po trasie prawe, tylne koło jest ciut bardziej gorące niż lewe, ale to taki pomiar "na oko"

 

Zastanawiam się też czy to nie ociera osłona tarczy, bo słyszę szuranie gdy jadę w zakręcie...

 

 

Aktualizacja - 11-10-2017 r.

Hamulec działa OK, dźwignia ręcznego stawia opór, auto nie stacza się nawet z najwyższej górki - ani grama, ale... byłem przed chwilą u diagnosty. Maszyna pokazała, że oba koła hamują na ręcznym, każde z wystarczającą siłą, ale niestety różnica między lewym i prawym to 40%, czyli za duża :-( prawe koło hamuje słabiej niż lewe (tylko na ręcznym, bo nożny jest idealnie). Nie mam pomysłów :-/ co może być źle? czego mechanik nie zrobił, nie sprawdził przy wymianie zacisku?

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być , że nie ruszył tuleji pływających zacisku , które powinny chodzić luzno . Jak się zapieka lub jedną z nich to jest taki objaw i jeden z klocków szybciej się zużywa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz na myśli prowadnice to widziałem, że smarował, ale nie dawał dużo smaru, co trochę mnie zdziwiło... Jednak wtedy, gdyby się zapiekały, to hamowałby słabiej również nożny, tak?

 

 

 

No i lekka wtopa... Przed chwilą sprawdziłem, po trasie parędziesiąt km, zacisk mokry, na feldze od wewnątrz kropelki płynu... Do diaska, co to się wyprawia... Przy montażu nic nie ciekło, a dokładnie sprawdzali po odpowietrzaniu

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic masz pecha , pytanie czy cieknie uszczelnienie tloczka czy uszczelnienie ręcznego . Mówiłem kup nowy tłoczek i jego simering dokup i będzie po problemie , zacisk juz masz a nawet dwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic masz pecha , pytanie czy cieknie uszczelnienie tloczka czy uszczelnienie ręcznego . Mówiłem kup nowy tłoczek i jego simering dokup i będzie po problemie , zacisk juz masz a nawet dwa

Cieknie z tłoczka... Właśnie sprawdzałem z mechanikiem.

Mechanik ma jutro cały dzień na wymianę uszczelek i przy okazji sprawdzi czemu jedna strona słabiej hamuje. Słowem, czas na zmianę auta, bo dużo rzeczy mnie już wkurza w obecnym

 

 

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, na starym prawe koło z ręcznym prawie nie hamowało. Teraz hamuje git, ale słabiej niż lewe i diagnosta zasugerował, by sprawdzić, czy linka prawego nie jest za długa.

 

No nic, jutro regeneracja uszczelek (pewnie cały zestaw naprawczy), oby tylko nie trzeba było kupować drogich części.

 

 

 

Auto odebrane, zmienili uszczelki i tłoczek, podobno ma być już OK.

Przyczyna słabszego hamowania ręcznego na prawym kole to nierówne linki, ale nie będę ich wymieniał.

 

Portfel dużo chudszy, niestety ...

 

Czy sprzedawca używanego zacisku mógł wiedzieć, że wysyła mi nieszczelny? Wkurzyłem się na szrot w Wygnanowie, to już druga akcja, że część jest nie do końca sprawna...

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suchy był...

 

Ogólnie to już czas, P12 idzie na handel.

Orientujecie się jaka jest optymalna wartość tego auta? Chcę sprzedać w miarę szybko

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiechu raczej nie będzie, trochę km z tym autem przejechałem i nigdy nie stanęło bez ruchu, co w obecnych samochodach jest rzadkością... ale co 5-10 lat nadchodzi czas zmiany auta, nie ma wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ważne by w tylnych zaciskach dobrze wyczyścić prowadnice i wymienić gumy od prowadnicy a także kamien który który zbiera się pod gumami z prowadnic i dochodzi do tego że wszystko się samo zaciska nie chodzi przez co także ręczny przestaje działać

Przerabiałem u siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...