Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

napęd 4x4


bernard88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i w czym to niby przeszkadza?

Przeciez w "Auto" tak to wlasnie dziala i w "lock" zreszta podobnie. Ktores kolo kreci sie szybciej to moc przekazywana jest na pozostale a to hamowywane jest

Chyba, ze czegos nie rozumiem :o

 

Przegrzanie nastepuje nie od razu, trzeba na to "zapracowac" a samo skrecanie kol nie przegrzeje ukladu chyba ze w parze ze zbyt silnym i dlugotrwalym obciazeniem

Nie robcie z "X'a" takiej dziewuszki nietykalskiej. Popatrzecie na filmiki to zobaczycie ile moze zniesc to auto a nie wjazd w as itp. Nie siejmy fermentu z ta delikatnoscia, poza tym uklad przegrzany sam sie wylaczy -to chyba bylo i w starszych generacjach?

W instrukcji napisane zeby odczekac az wystygnie a nie od razu do serwisu jechac ;)

Edytowane przez juras2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie skąd samochód wie ,że olej w skrzynce rozdzielczej się przegrzał bo faktycznie instrukcja od t30 mówi ,że wtedy błyska szybko kontrolka  4wd. 

 

Jak w trybie LOCK zawracałem na podwórku to stukało coś więc staram się nie używać przy skręconych kołach ( a zwłaszcza na wstecznym ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez się wydaje ze chodzi bardziej o sprząglo niż olej -choć może i temp. oleju sprawdza

Ja skręcałem na "lock'u" i nic się nie dzieje zlego

 

Wydaje mi sie, ze jesli przod jest bardziej obciazony np. przy skrecie kol to auto zmienia proporcje rozdzialu z 50:50 na inne, dopasowane do warunkow

PMysle, ze to nie jest stale spięcie 50:50 tylko nadal automat tyle, ze ze wskazaniem proporcji a nie jej zablokowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się żeby chodziło o olej w skrzynce rozdzielczej, bardziej sygnalizowane jest przegrzanie sprzęgła elektromagnetycznego dołączającego tył.

 

Monitorowana jest temperatura sprzęgła głównego i gdy sprzęgło się niebezpiecznie przegrzewa to odłączany jest tylny napęd, aby zmniejszyć obciążenie sprzęgła głównego.

Do tylnego dyferencjału dochodzi tylko sygnał z jaką mocą (uslizgiem) ma załączać sprzęgło elektromagnetyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się spierał ale tak sobie gdybam, że jednak chodzi o sprzęgło elektromagnetyczne a pomiar temperatury odbywa się poprzez śledzenie prądu (I2t podobnie jak w silnikach indukcyjnych). Co nie zmienia faktu że nissan przemyślał działanie tego napędu i w prosty sposób nie da się go uszkodzić (np skręcając w trybie Lock).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy istnieje do xa zrobienie modu w stylu założenia blokady mostu tzn jak np ma Vitara? Reduktor, blokada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się spierał ale tak sobie gdybam, że jednak chodzi o sprzęgło elektromagnetyczne a pomiar temperatury odbywa się poprzez śledzenie prądu (I2t podobnie jak w silnikach indukcyjnych). Co nie zmienia faktu że nissan przemyślał działanie tego napędu i w prosty sposób nie da się go uszkodzić (np skręcając w trybie Lock).

 

W tylnym dyferencjale złącze ma chyba tylko dwa piny i właśnie wartością prądu steruje się uślizgiem sprzęgła.

A konkretnie to po podłączeniu CONSULT'a-II na ekranie urządzenia powinny się wyświetlić takie wartości jak poniżej w zależności od trybu pokrętła rodzaju napędu przy obrotach silnika rzędu 3000 rpm

2WD - 0.000A

AUTO - 0.000 - 1.500A (wartości zależą od otwarcia przepustnicy i prędkości obrotowej silnika)

LOCK - 2.800A

 

Niestety dokumentacja nie podaje co to są za wartości. Domniemam, że chodzi o jednostkę natężenia prądu (Amper). Dokumentacja nie wspomina, że pomiaru można dokonać za pomocą amperomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się da jak masz worek pieniędzy. Dedykowane zestawy samej blokady do aut terenowych kosztują na tyle dużo ,że jest to nieopłacalne do x-a . Czy do x-a robią nie wiem i wątpię ale jak już wspomniałem , jeśli robią to jest to nieopłacalne a jeśli nie robią to jeszcze droższe. 

 

Jeśli chcesz do tego reduktor to zostaje rzeźba , dorabianie flanszy , kombinowanie jak to upchać pod autem. 

 

 

Myślę ,że najtańszą opcją było by kombinować z założeniem LSD na tył ale w wersji z ESP jest to niepotrzebne bo ESP robi robotę 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, hmm ja nie mam ESP...ale masz rację, szkoda kasy a z drugiej strony szkoda że tego nie montowali ponieważ z podwyższeniem było by to fajne autko w teren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ,że najtańszą opcją było by kombinować z założeniem LSD na tył ale w wersji z ESP jest to niepotrzebne bo ESP robi robotę 

Tutaj się z Tobą nie zgodzę...

Najtańszą opcją i jednocześnie najbardziej efektywną będzie wymiana całego xtraila na auto terenowe. Sprzedajesz jedno i kupujesz drugie z reduktorem, blokadami, wyciągarką i czym tylko chcesz...

Chociaż LSD by nie zaszkodziło...

http://allegro.pl/szpera-do-peugeot-205-blokada-lsd-dyfer-zobacz-i7014882526.html

 

...szkoda że tego nie montowali ponieważ z podwyższeniem było by to fajne autko w teren

Czy widziałeś zawieszenie i napęd Xtraila z dołu? - to są patyczki - ja już się boję wjechać w trudniejszy teren Xem mimo że wiem ile potrafi i coraz bardziej rozważam opcję z cytatu powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monitorowana jest temperatura sprzęgła głównego i gdy sprzęgło się niebezpiecznie przegrzewa to odłączany jest tylny napęd, aby zmniejszyć obciążenie sprzęgła głównego.

Do tylnego dyferencjału dochodzi tylko sygnał z jaką mocą (uslizgiem) ma załączać sprzęgło elektromagnetyczne.

 

w sprzęgle brak jakichkolwiek czujników temperatury

 

w przekładni kątowej jest tylko zaślepka  

 

post-41813-0-74954800-1509319144_thumb.jpg

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprzęgle brak jakichkolwiek czujników temperatury

 

w przekładni kątowej jest tylko zaślepka  

 

 

OK, nie wnikałem jak to jest technicznie robione. Powołałem się na wpis w serwisówce (tr.pdf) o oryginalnej treści jak poniżej:

 

While Driving, 4WD Warning Lamp Flashes Rapidly (When Flashing in Approx.1 Minute and Then Turning OFF) 
NOTE:
Rapid flashing: 2 times/second
This symptom protects drivetrain parts when a heavy load is applied to the electric controlled coupling and multiple disc clutch temperature increases. It is not a malfunction.
When this symptom occurs, stop vehicle and allow it to idle for some times. Flashing will stop and system will be restored.
 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem serwisówkę i właśnie zastanawiało mnie ile w tym prawdy i jak to jest mierzone.   Nigdy nie zdarzyło mi się używać na tyle dużo napędów by zagrzać mechanizm bo jeżdżę raczej po drogach utwardzonych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra... pomiar pomiarem - a jak by się to zachowało, gdyby założyć jakieś wzmocnione sprzęgło i docisk (może nie spiek ale coś co przenosi do 300KM i 500Nm) ? Takie sprzęgło  znosi większe temp bez utraty właściwości 

Ciekawe czy szalała by elektronika...

 

Juras - koniecznie 2 auta są niezbędne. 

4x4 w mieście sprawdzi się równie dobrze co kompakt. Zeżre gazu tyle co byle jaki diesel (w przeliczeniu na złotówki). A czy pod pracę podjadę piękną nową limuzynką czy ubłoconym starym rzęchem to mnie akurat to owiewa... Teraz dobijam starego fokusa... 

Co innego użytkownik typu żona - to musi być coś ładnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dwa auta tj. jedno terenowe (prawdziwe 4x4) a drugie "szosowe" to rozumiem, ale tylko jedno auto typu "off-road" to jak dla mnie ekstrawagancja już.

Weź i takim wyjedz nad morze, na mazury etc. jeśli mieszkasz na Mazowszu, nie dość ze dojedziesz następnego dnia to jeszcze głowa pęka ;)

Nie sądzę żeby terenowe sprawdziło się w mieście tak samo dobrze jak kompakt ale z pewnością jakoś sobie poradzi - dostawczaki tez jakoś  jeżdżą po miastach

Nie bez znaczenia jest cala "elektronika" w nowych dużych samochodach, min. po to żeby łatwiej było poruszać się w mieście (kamery, czujniki cofania itp., itd)

Wiem, bo kiedyś mapa papierowa wystarczała, człowiek się nie spieszył, sam sobie auto mógł naprawić, nie dbało się tak o estetykę (sporo poobijanych jeździło) itd., itd., itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem serwisówkę i właśnie zastanawiało mnie ile w tym prawdy i jak to jest mierzone. Nigdy nie zdarzyło mi się używać na tyle dużo napędów by zagrzać mechanizm bo jeżdżę raczej po drogach utwardzonych.

Mierzone jest na podstawie prądu i bardziej chodzi tu o ochronę przed przegrzaniem cewki niż samych płytek sprzęgła. Im większe obciążenie sprzęgła tym wiekszy prąd i temperatura, można to troszkę porównać do pracującego silnika który zostanie zatrzymany mechanicznie (momentalnie grzanie i wzrost prądu). Jednocześnie chroniąc cewkę osiągnięto efekt ochrony samego sprzęgła poprzez rozłączenie.

No dobra... pomiar pomiarem - a jak by się to zachowało, gdyby założyć jakieś wzmocnione sprzęgło i docisk (może nie spiek ale coś co przenosi do 300KM i 500Nm) ? Takie sprzęgło znosi większe temp bez utraty właściwości

Ciekawe czy szalała by elektronika...

 

Myślę że jest to niewykonalne ponieważ płytki sprzęgła są częścią układu elektrycznego tzn są rdzeniem cewki.

Aczkolwiek schematy są dosyć szczątkowe żeby jasno to stwierdzić (widział ktoś to rozebrane?) więc może dałoby się dobrać płytki z jakiegoś lepszego materiału jednak wymiary i rodzaj (pewnie ferromagnetyk) musiałby pozostać taki sam. Wtedy elektronika raczej by się nie burzyła.

Edytowane przez nysska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło niedawno wymieniałem (licząc kilometry, nie czas wymiany) mimo to uważam, że oryginał nie jest zbyt dobry... wystarczy ruszyć kilka razy pod górkę w korku, czy wjechać na coś grząskiego i się pobujać - to trochę śmierdzi...

Odpukać (i nie chciałbym tego robić) ale jak padnie to chyba spróbuję zmienić na wzmacniane. No i tym razem pozbędę się dwumasy... chyba, że wcześniej sprzedam Xa... Co prawda nie pali mi się bo w rękach żony sprawdza się świetnie. Też lubi patrzeć z góry na innych uczestników drogi.

 

Nie bez znaczenia jest cala "elektronika" w nowych dużych samochodach, min. po to żeby łatwiej było poruszać się w mieście (kamery, czujniki cofania itp., itd)

to akurat szczegóły i groszowe sprawy... 200-300zł i można sobie to zamontować. 

Jeśli chodzi o prawdziwe 4x4 to czujniki parkowania można też zastosować mechaniczne, tak aby nic im się nie stało podczas przepraw przez wodę czy inne błoto. Np tego typu post-58419-0-94267400-1509445298_thumb.jpg

 

Wracając do tematu napędu tak sobie myślę, że zamiast blokad i reduktorów lepiej jest zainwestować właśnie w mocniejsze sprzęgło w Xtrailu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej 

A  u was też tak jest ,że jak na LOCKu cofacie na skręconych na maxa kołach to blokują  się jak gdyby hamowały i potem ruszając do przodu coś stuknie raz ? 

 

Dodam ,że na betonowym podłożu bo może na błocie czy trawie tak nie będzie 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej 

A  u was też tak jest ,że jak na LOCKu cofacie na skręconych na maxa kołach to blokują  się jak gdyby hamowały i potem ruszając do przodu coś stuknie raz ? 

Dodam ,że na betonowym podłożu bo może na błocie czy trawie tak nie będzie 

zastanawiam sie dlaczego uparles sie uzywac tego mechanizmu w sposob ekstremalny? 

pamietam, ze jeszcze chodzac do szkoly i przerabiajac temat z budowy mostow napedowych, podkreslano ze blokady nalezy uzywac jedynie do jazdy na wprost pod presja uszkodzenia tego mechanizmu

masz duza szanse na ukrecenie polosi a to stukniecie pewnie juz swiadczy o ich nadwyrezeniu i poczatkach dewastacji ukladu przeniesienia napedu

Wracając do tematu napędu tak sobie myślę, że zamiast blokad i reduktorów lepiej jest zainwestować właśnie w mocniejsze sprzęgło w Xtrailu...

czytajac o Twojej pasji do off roadu mysle ze inwestowanie w X-Traila jest bez sensu, Tobie po prostu potrzebne jest inne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...