chudson Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Cofanie na locku uważasz za ekstremum ? Moim zdaniem albo coś już mam zrąbane i dlatego tak się dzieje albo jest to niedopracowanie konstruktorów skoro trzeba pamiętać o wyłączaniu LOCK przy każdym zawracaniu gdy wystarczyło podpiąć wyłącznik do światłą cofania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Na filmach jest fajnie wyjaśniona zasada działania naszych napędów i "blokad" czytajac o Twojej pasji do off roadu mysle ze inwestowanie w X-Traila jest bez sensu, Tobie po prostu potrzebne jest inne auto Tak - masz rację. Pracuję w temacie zmiany floty. Co do pasji - to ogólnie lubię motosport. Kiedyś się ścigałem po płaskim a teraz na stare lata jak większość weteranów ciągnie mnie do offroadu.. Z wymianą aut też nie jest tak prosto, bo to musi być wymiana krzyżowa. suv (żony czyli ładny, wygodny) na (kombi - wygodne, ładne); moje kombi (stare, parchate) na 4x4 (stare, nieparchate, może być bez lakieru...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Cofanie na locku uważasz za ekstremum ? na skreconych, przednich kolach - tak (zdaje sie ze to Ty o tym pisales) Pracuję w temacie zmiany floty. Z wymianą aut też nie jest tak prosto, bo to musi być wymiana krzyżowa. suv (żony czyli ładny, wygodny) na (kombi - wygodne, ładne); moje kombi (stare, parchate) na 4x4 (stare, nieparchate, może być bez lakieru...) patrzac na ta koncepcje ; ) czeka Cie cos podobnego do starego, dobrego 'Sokobana', powodzenia : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Ej A u was też tak jest ,że jak na LOCKu cofacie na skręconych na maxa kołach to blokują się jak gdyby hamowały i potem ruszając do przodu coś stuknie raz ? Dodam ,że na betonowym podłożu bo może na błocie czy trawie tak nie będzie Z ciekawości i dla dobra nauki oraz potomnych spróbowałem. Faktycznie podczas cofania opór jest bardzo duży, ale jedzie do tyłu. Słychać buczenie z okolic sprzęgła wielkopłytowego, ale żadnych stuków ani podczas jazdy do tyłu, ani do przodu nie zaobserwowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 na skreconych, przednich kolach - tak (zdaje sie ze to Ty o tym pisales) patrzac na ta koncepcje ; ) czeka Cie cos podobnego do starego, dobrego 'Sokobana', powodzenia : ) Pisałem ,że to nie zdrowe i nie powinno się ale bez przesady ,że ekstremum. Dla mnie ekstremum to piłowanie auta na wstecznym do odcięcia zapłonu a powolne cofanie na skręconych kołach na LOCKU w celu sprawdzenia czy tak się da to jedynie lekkie nadwyrężanie konstrukcji. Z ciekawości i dla dobra nauki oraz potomnych spróbowałem. Faktycznie podczas cofania opór jest bardzo duży, ale jedzie do tyłu. Słychać buczenie z okolic sprzęgła wielkopłytowego, ale żadnych stuków ani podczas jazdy do tyłu, ani do przodu nie zaobserwowałem. Czyli powinno się unikać takich akcji i to nie tylko mój XT przy tym wymięka. Stuki w moim przypadku mogą być objawem zużycia większego siakiś elementów. Skoro przy cofaniu takie klocki się robią to śmiem twierdzić ,wcześniejsze twierdzenie za słuszne ,że jadąc do przodu również nie powinniśmy skręcać. Wszak obciążenie wtedy mniejsze bo i promień skrętu tylnych kół inny ale jednak. Ma to zresztą potwierdzenie w instrukcji ,gdzie napisane jest ,że na LOCKu nie powinniśmy jeździć na "nawierzchni twardej" ( nawet na wprost) Nie wiem jak rozumieć zdanie z instrukcji "Nie należy włączać trybów 4wd ( 2wd,auto,lock) podczas zjeżdzania z góry. Korzystać należy z hamowania silnikiem - czy znaczy ,że nie można się bawić przełącznikiem czy nie można jeżdzić na auto i lock po Tatrach ?? Osobiście oprócz testów jak to działa to chyba ani razu nie użyłem trybu LOCK podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Nie pamietam juz czy w T30 był na wyposażeniu hamulec zjazdowy ale w T31 jest i aby on zadziałał to należy go włączyć razem z trybem lock Inaczej nie zadziała. Napedy T30 i T31 konstrukcyjnie specjalnie nie róznią sie ,więc podejrzewam ,że jazda z górki w trybie lock nie bedzie miała destrukcyjnego wplywu na napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Pisałem kiedyś że się auto zatrzymało przy staczaniu na luzie ze skręconymi kołami Najlepszy jest ten filmik (wrzucony kiedys na forum) z porównania Xsa, Rav, LR i coś tam jeszcze, gdzie testujący przełącza sobie z auto na lock i odwrotnie przy pełnym gazie na asfalcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Pisałem kiedyś że się auto zatrzymało przy staczaniu na luzie ze skręconymi kołami Najlepszy jest ten filmik (wrzucony kiedys na forum) z porównania Xsa, Rav, LR i coś tam jeszcze, gdzie testujący przełącza sobie z auto na lock i odwrotnie przy pełnym gazie na asfalcie Nic się nie stanie ,bo powyżej okreslonej predkości(nie pamietam juz ile)lock zostanie rozłaczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Tyle to i ja wiem. Chodzi o sam fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 ...Czyli powinno się unikać takich akcji i to nie tylko mój XT przy tym wymięka... Dlaczego wymięka? Myślę, że jest to jak najbardziej normalne, w końcu osie są spięte "na sztywno". Mnie zaskoczyło bardziej to, że to spięcie jest tak mocne. Myślałem, że uślizg będzie dużo większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Wymięka w znaczeniu ,że nie jest głupkoodporny. Jednak to nie terenówka tylko suw i moim zdaniem powinien być zabezpieczony przed takimi możliwościami ( a przynajmniej w instrukcji powinni napisać aby nie cofać na skręconych kołach ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Zaraz, przeciez ten "problem" obciazenia istnieje w kazdym przednionapedowcu W kazdym napedzie skrecanej osi jest tego typu ryzyko a gwaltowny wjazd w przeszkode etc. skreconymi kolami moze spowodowac dodatkowo uszkodzenia ukladu kierowniczego - to akurat dotyczy kazdego auta a uszkodzenie poloski itp to 'normalne" ryzyko i w terenowkach Jazda po rownym (w miare) terenie nie spowoduje zadnych uszkodzen, problem w ciezkim (ciezszym) terenie - nie ma co panikowac. Zakadam, ze uklad "rozancowy" nie spowoduje "utkniecia" auta (zatrzymania) bo np. jedno kolo jest w powietrzu itp. Jesli nie spalisz sprzegla to rozwalisz oske albo uklad kierowniczy -czy to terenowka czy SUV czy "lymuzyna" czy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 No ale w x-trailu nie potrzeba gwałtownych wjazdów, wystarczy lekko ruszać i można uszkodzić napęd a wystarczył by czujnik skrętu kół rozłączający LOCKa gdy auto skręca ( a zwłaszcza gdy robi to na wstecznym ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Ale to, że jest ciężko to nie znaczy że od razu coś uszkodzisz w pewnym momencie sprzęgło międzyosiowe odpuści. W normalnych terenówkach również na sztywno układy spina się tylko w terenie. Taki czujnik ograniczałby funkcjonalność trybu Lock a przecież jest więcej zasad do których należy się stosować jeżdżąc samochodem aby nic nie uszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Zawsze mozna chciec wiecej od "zwyklego" SUV'a jak chocby mozliwosci terenowki a na drodze utwardzonej zeby byl jak auto sportowe lub limuzyna. No niestety takiego jeszcze nie wyprodukowali ): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Właśnie przez 20-cia minut nawaliło masę śniegu a ja na slikach ,bo zima zaskoczyła. ABS co chwile się odzywa . Napędy włączyłem na "AUTO". Lepiej się poruszał bolid . Czy w tym trybie w zimę powinno się jeżdzić ? Nie mam doświadczenia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) mozliwosci terenowki a na drodze utwardzonej zeby byl jak auto sportowe lub limuzyna. No niestety takiego jeszcze nie wyprodukowali ): jesli mnie pamiec nie myli to Range Rover ma takie pokretlo gdzie zmienia sie charakterystyke parametrow zawieszenia w zaleznosci od nawierzchni po ktorej sie auto porusza (wysokosc przeswitu wraz z korekcja ugiecia zawieszenia podczas jazdy) Napędy włączyłem na "AUTO". Lepiej się poruszał bolid . Czy w tym trybie w zimę powinno się jeżdzić ? tryb nie powinien zalezec od pory roku tylko od rodzaju nawierzchni po ktorej sie przemieszczasz autem rozumiem ze slowo 'bolid' to tylko taki zart ; ) Edytowane 20 Listopada 2017 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Napisałem ,że nawaliło śniegu. Czy w takich warunkach lepiej jeżdzić na "Auto" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 jesli mnie pamiec nie myli to Range Rover ma takie pokretlo gdzie zmienia sie charakterystyke parametrow zawieszenia w zaleznosci od nawierzchni po ktorej sie auto porusza (wysokosc przeswitu wraz z korekcja ugiecia zawieszenia podczas jazdy) .... Otoz to, dlatego napisalem od "zwyklego" SUV'a tj. dostepnego dla przecietnego zjadacza ... Te rozwiazania stosowane w autach klasy premium (wspomniany RR) nie musza oznaczac polepszenia wlasciwosci jezdnych w ciezkim terenie a tylko poprawe komfortu kierowcy po zjechaniu z asfaltu. wiekszosc tzw. SUV'ow, czy to RR, BMW itp czy "zwykly" SUV (nie premium) typu "X" rzadko kiedy zobaczy trudny teren a co dopiero wjedzie tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) Napisałem ,że nawaliło śniegu. Czy w takich warunkach lepiej jeżdzić na "Auto" ? widze ze jestes zero-jedynkowy odpowiedz na Twoje pytanie: TAK (oczywiscie jesli snieg zalega na jezdni lub nawierzchnia jest mokra) Edytowane 20 Listopada 2017 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 widze ze jestes zero-jedynkowy odpowiedz na Twoje pytanie: TAK (oczywiscie jesli snieg zalega na jezdni lub nawierzchnia jest mokra) Zapomniałeś jeszcze dodać że na slickach to żadne przełączniki nie pomogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 W piątek koła wymieniam . Przynajmniej wiem ,że ABS jest skuteczny i działa.☺ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Zapomniałeś jeszcze dodać że na slickach to żadne przełączniki nie pomogą nie wspomnialem o oponach poniewaz fonir o nie nie pytal a jedynie zakomunikowal uznalem ze narzucanie sie ze swoimi teoriami komus kto wie lepiej ; ) bedzie niegrzeczne ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) No właśnie - moje ,mojsze i najmojsze sliki!☺ Po drugie są ciche ... Tak w ogóle pytałem się jak korzystać z napędów w zimie. Czy na "AUTO" jeżdzić na co dzień czy używać tylko w skrajnych warunkach? Próbowałem dziś na szosie w mieście podczas śnieżycy . Na zakręcie przy depnięciu w pedał poczułem raz ostre szarpnięcie d*py bolida (☺). Ruszał jak by grzeczniej. Edytowane 20 Listopada 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 według zapisów z instrukcji tryb auto to przeniesienie napędu w stosunku 100:0 -> 50:50 więc w teorii na suchym nie ma znaczenia bo powinien przenosić 100:0. Poniżej masz scry z instrukcji o trybach napędu (jest tez prosta tabela i w niej że na suchym na 2WD - jazda ekonomiczna) oraz o holowaniu. Ważne jest też to co jest w tabelce z " * ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.