amigancik Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Witam, krótko i na temat auto mam od nowości i od nowości "tak jest" przerabiałem wszystkie tematy z oponami, ustawianiem zbieżności itp... NIC NIE POPRAWIŁO Jeszcze na gwarancji w dwu ASO Nissan Ełk Wasilewski i Syn oraz Warszawa ASO Nissan Zaborowski na zgłaszanie tego problemu powiedzieli mi że "ten typ tak ma"... Chodzi o to że auto delikatnie ściąga w prawo, znaczy na 100-200 metrach od trzymania się środka jezdni zjeżdża do prawego pobocza... co wymaga stałej korekcji, jest odczuwalne, ostatnio żona po przejechaniu 100km powiedziała że ją ręce bolą od tego kontrowania ciągłego... ja w pewien sposób się "przyzwyczaiłem"... Jak wspomniałem ustawiane były zbieżności, nowe opony itp... itd... a dwa serwisy "olały sprawę" i mnie zbyły w sumie jak teraz to widzę... Coś ponoć może to być w sterowniku wspomagania czy cuś... ale co gdzie i jak... Kto może KONKRETNIE zdiagnozować i usunąć usterkę ?... Jakieś doświadczenia kolegów w podobnej sprawie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Tak tak odczuwałem po zakupie, drazylem i szukałem przyczyny. Nie do końca to ściąganie a raczej "gumowaty" układ kierowniczy - co wymaga stałej korekcji, az rece bola. Po ok pol roku albo sie przyzwyczaiłem albo sie naprawilo. Na pewno inaczej się prowadzi auto z czysto elektrycznym wspomaganiem (dla mnie gorzej to np QQ) niz z hydraulicznym.. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Można powiedzieć T T T M ale wizyta u dobrego diagnosty z dobrym sprzętem do ustawienia zbieżności pomoże, przynajmniej w moim przypadku się poprawiło, niemniej QQ ma tendencje do ściągania przy nawet małym pochyleniu drogi a że drogi nie są idealnie w poziomie tylko pochylone w prawo to i ściąga w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Można powiedzieć T T T M ale wizyta u dobrego diagnosty z dobrym sprzętem do ustawienia zbieżności pomoże, przynajmniej w moim przypadku się poprawiło, niemniej QQ ma tendencje do ściągania przy nawet małym pochyleniu drogi a że drogi nie są idealnie w poziomie tylko pochylone w prawo to i ściąga w prawo.A teraz mi uświadomiłeś, ze miałem wymieniane końcówki drążków (na gwarancji bo padły po pół roku) i przy wymianie ustawili zbieżność w innym specjalistycznym warsztacie i to sie zbiegło z tym, z tym ze przestałem odczuwać te niedogodności. Tak więc przykladam sie do Twojej wypowiedzi: zbieżność u dobrego mechanika, na dobrych urządzeniach. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kontkret Opublikowano 12 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2017 Witam, krótko i na temat auto mam od nowości i od nowości "tak jest" przerabiałem wszystkie tematy z oponami, ustawianiem zbieżności itp... NIC NIE POPRAWIŁO Jeszcze na gwarancji w dwu ASO Nissan Ełk Wasilewski i Syn oraz Warszawa ASO Nissan Zaborowski na zgłaszanie tego problemu powiedzieli mi że "ten typ tak ma"... Chodzi o to że auto delikatnie ściąga w prawo, znaczy na 100-200 metrach od trzymania się środka jezdni zjeżdża do prawego pobocza... co wymaga stałej korekcji, jest odczuwalne, ostatnio żona po przejechaniu 100km powiedziała że ją ręce bolą od tego kontrowania ciągłego... ja w pewien sposób się "przyzwyczaiłem"... Jak wspomniałem ustawiane były zbieżności, nowe opony itp... itd... a dwa serwisy "olały sprawę" i mnie zbyły w sumie jak teraz to widzę... Coś ponoć może to być w sterowniku wspomagania czy cuś... ale co gdzie i jak... Kto może KONKRETNIE zdiagnozować i usunąć usterkę ?... Jakieś doświadczenia kolegów w podobnej sprawie ? Zaczolbym od dobrej geometri jak koledzy radza. Jesli w ogole myslisz o naprawieniu tego, to: 1. Nie jezdzimy ustawiac geometri do malpoludzi - czyli gosci ktorzy nie maja pojecia o zawieszeniu, dynamice pojazdu itd, a przeszli 2dniowe szkolenie watpliwej jakosci i potrafia tylko krecic kluczami... 2. Gdybys byl z okolic Warszawy albo sie tutaj jakos wybieral moge polecic ci 2 warsztaty z ludzmi ktorzy wiedza jak to sie robi. Podkreslam, obaj Panowie robia sami i ustawiaja tylko i wylacznie geometrie cale swoje zycie. 3. Jak sie nie wybierasz w okolice Wawy to jak dzwonisz gdzies po okolicznych warsztatach to pytaj jaka maja maszyny. Niestety albo stety duzo zalezy od niej tez. Moje osobiste doswiadczenie jest takie ze najlepsze sa maszyny Hunter (https://www.hunter.com/alignment-systems). Niestety wiekszosci warsztatow w naszym kraju nie stac na taka maszyne, choc jeden z ludzi polecanych przeze mnie takowa posiada i jak to kiedys powiedzial - "nigdy nie pojde na emeryture bo musze splacic ta maszyne :)". BTW, co do pochylenia jezdni dobry spec od geometri jest w stanie skompensowac to ustawieniami. Dla przykladu np. BMW w wersji dla UK ma inne ustawienia geometri niz EU po to zeby skompensowac pochylenie drogi. Jest jeszcze jedna rzecz. Nie przygladalem sie przekladni jak ostatnio bylem pod samochodem i nie wiem w jaki sposob jest mocowana. Ale jesli sa tam jakies gumy, to rowniedobrze one moga byc powodem. Czesty problem np. w Subaru. Miekkie gumy = mega ch... prowadzenie i problemy z ustawieniem pozadnej geometri. Wiekszosc wsadza poliuretan i jest po bolu, ale uwag konczy to sie tym ze przy przejazdach przez chopki i dziury napier... tak ze masz wrazenie ze ktos siedzi z mlotkiem i wali w kolumne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.