Kamiljuke Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Witam. W moim Dziku zbliża się przebieg 70k km. Chciałbym z tej okazji wymienić mu olej w skrzyni. Mam 2 pytania co do tego: 1. Czy wymiana oleju musi być "dynamiczna"? 2. Jaki płyn? NS-2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 (edytowane) Zajrzyj do instrukcji, ktory rok auta? Czy zgadula czarnula? są tam stosowane różne CVT , chyba 3 modele i na forum były nawet symbole wrzucone przez kogoś. warto wiec czytać instrukcje bo może idą różne oleje i tak do większość NS-3 (od 2013) ale np. nismo RS może być NS-2 wymiana wg. przewidzianego serwisu na cvt lub odczytu consulta. Dynamicznie. Edytowane 1 Listopada 2017 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yonex Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 A ja w swoim juku - 1.6 cvt - odwiedziłem wszystkie serwisy nissana w Warszawie i wszędzie po sprawdzeniu vin powiedzieli że się nie wymienia. i co? to się wymienia czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 A ja w swoim juku - 1.6 cvt - odwiedziłem wszystkie serwisy nissana w Warszawie i wszędzie po sprawdzeniu vin powiedzieli że się nie wymienia. i co? to się wymienia czy nie? A w harmonogramie przeglądów w książce serwisowej co masz napisane? Przy każdym przeglądzie masz tylko sprawdzenie poziomu i ewentualnych wycieków płynu, czy może jednak przy niektórych jest mowa u wymianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamiljuke Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 "jeśli potrzebujesz pomocy przy kontroli lub wymianie płynu, skontaktuj się z dealerem firmy NISSAN lub profesjonalna stacja obsługi" tak więc wymienia się, tylko w książeczce nie napisane co ile. Płyn to NS-2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 programem Consult można odczytać stan/jakośc płynu CVT, te nowe płyny to teoretycznie potrafią wytrzymać nawet 20lat, wg. programu, stąd może czasami określenie "niewymienialny". W praktyce, przecież w skrzyni nie ma laboratorium i obliczenie przydatności płynu odbywa się na zasadzie algorytmu (ilość godzin, przebieg, wykres obrotów/obciążenia i na tej podstawie jest określana aktualna liczba punktów i ich maksymalne dopuszczenie), stąd też pomiar ten nie jest dokładny na 100%, gdyż też mogą działać inne czynniki niemierzalne. dlatego generalnie ostatnio wszędzie pisze, łącznie z notatkami serwisowymi, że optimum zmieniać co 60tyś mil, czyli 96tyś km. Czyli 100tyś km to jakaś linia sensowna ..... za często też nie ma sensu, gdyż ta zmiana nic nie da, a jest droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 2 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 "jeśli potrzebujesz pomocy przy kontroli lub wymianie płynu, skontaktuj się z dealerem firmy NISSAN lub profesjonalna stacja obsługi" tak więc wymienia się, tylko w książeczce nie napisane co ile. Płyn to NS-2. To jest chyba informacja z instrukcji obsługi? Mnie chodzi o te strony w książeczce serwisowej z harmonogramem przeglądów, wklejane już u dealera - ich zawartość jest specyficzna dla konkretnej wersji samochodu, dlatego każdy musi sobie sprawdzić sam. W książeczce serwisowej do mojego auta w tej tabelce napisano w sposób jednoznaczny, jaki jest interwał wymiany płynu w skrzyni. NS-2 jest zalecany - tzn. stosowanie czegokolwiek innego grozi utratą gwarancji. BTW. do informacji uzyskanych w serwisie nie przykładałbym wielkiej wagi - wielu serwisom autoryzowanym nie chce się robić rzeczy odbiegających od standardu "wymiana filtrów i oleju", bo to zajmuje cenny czas, a i w przypadku czynności wykonywanych rzadko łatwo coś zrobić nie tak i kłopot gotowy. Znam np. ASO, które do absolutnie każdej czynności innej niż szlagierowa wymiana oleju z filtrem połączona z dodatkowym kopnięciem w oponę (co jako całość nazywa się przeglądem), ściąga podwykonawcę z zewnętrznej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamiljuke Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 Czyli mogę spokojnie czekać np do 90 tys km? W swojej A6 C6 wymienialem co 80 k km, ale robiłem to statycznie i pieknie działa skrzynia. W książce serwisowej nie mam napisane co ile wymieniać tylko jaki płyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yonex Opublikowano 2 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 A u mnie w książce małymi literkami na dole - przy 30, 60, 90, 120 - kontrola, "chyba że jest holowana przyczepa, używana nadbudowa campingowa lub bagażnik dachowy z ładunkiem a także pojazd jest używany na nierównych lub błotnistych terenowych drogach, sprawdzić stan zużycia się płynu CVT za pomocą CONSULT III co 90 tys. i jeśli to niezbędne wymienić płyn CVT NS-2. A jeśli CONSULT III jest niedostępny wymienić (nie tylko sprawdzić) płyn CVT NS-2 co 90 tys. Użycie płynu innego niż oryginalny NISSAN CVT FLUID NS-2 doprowadzi do uszkodzenia przekładni CVT, co nie jest objęte gwarancją". Czyli jak nie holuję przyczepy i nie wjeżdżam w teren to nie wymieniam, dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 mniej więcej dobrze myślisz ale olej się starzeje, zanieczyszcza (cząstki stali, tlenków różnych metali, gumy ) , utlenia, traci dodatki uszlachetniające, chłonie wodę pomimo dość szczelnego środowiska. Skoro sam producent informuje iż następuje utrata jego właściwości wskutek większego obciążenia (holowanie, cięższe warunki drogowe), czyli olej ciągle się zużywa, mniej lub bardziej. Uważam że przynajmniej raz na te 100tyś km warto zadbać o tą skrzynie i wymienić olej... dużo ważniejszą rzeczą niż wymiana oleju jest kontrola jego poziomu, która powinna sie odbywać, przy każdej zmianie oleju silnikowego. To niewłaściwy stan poziomu oleju zabija te skrzynie, a nie regularna jego wymiana, olej potrafi ubywać milimetrami przez 2 lata, nawet tego nie widać gołym okiem, a potem , szok droga naprawa.... skrzynia zajeżdżona, nikt od 2 lat nie sprawdzał ilości płynu w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 A u mnie w książce małymi literkami na dole - przy 30, 60, 90, 120 - kontrola Ciekawe - wygląda na to, że rozrzut jest duży. U mnie np. w harmonogramie przeglądów kontrola zalecana jest przy każdym przeglądzie (co 20 kkm lub co roku), a co czwarty przegląd wymiana (co 80 kkm lub co 4 lata). O wymianie nie wspomina się warunkowo, tylko po prostu jest taki punkt na liście czynności. Ogólnie jeśli chodzi o układ przeniesienia napędu to przy każdym przeglądzie jest następująca lista: Płyn przekładni CVT (poziom, wycieki) Olej w skrzyni rozdzielczej (poziom, wycieki) Olej w moście napędowym (poziom, szczelność) a co czwarty przegląd przewiduje się wymianę tych płynów. Zwłaszcza ten "most napędowy" ciekawie brzmi. O eksploatacji "w ciężkich warunkach" (duże zapylenie, jazda po drogach nieutwardzonych, w górach, itp) wspomina się na końcu harmonogramu - ale tylko w tym kontekście, że wtedy okresy/przebiegi między przeglądami należy skrócić o połowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yonex Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 po wizycie w ODYSSEY w Warszawie - po sprawdzeniu VIN - olej przewidziany na cały cykl eksploatacji auta - niewymienialny. kontrola przy 90 tys. wykonano - diagnostyka przyrządem consult + pomiar ilości + sprawdzenie ew. wycieków. diagnostyka polega na pomiarze ilości "cykli roboczych" - cokolwiek to znaczy - wymiana przy 200 tys. tych cykli. u mnie zmierzono 12 tys. - wymieniać nie trzeba. pomiar - do wypłynięcia płynu z otworu rewizyjnego - dolano 250 ml. czas trwania ok. 1,5 godz., koszt 290 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.