kojoto3 Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Mam problem, od jakiegoś czasu moja Micra gaśnie na wolnych obrotach, tzn. nie za każdym razem, ale powiedzmy jak przejadę trasę po mieście ok. 4 km to tak ze dwa razy zgaśnie jak dojadę do świateł i jest na luzie. Na kompie nie pokazuje żadnych błędów, przepustnicę wyczyściłem, ale to nie pomaga. Może ktoś miał coś podobnego lub jakieś sugestie co sprawdzić. Bardzo proszę o pomoc. Dot. micra k12 1,2 16 V benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 zmierz przepływke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Nie zbyt dokładny opis. Z tego co piszesz wynika domyślnie ze dzieje się tak w początkowej fazie jazdy zanim w pełni osiągnie temperaturę . Jeżeli tak należało by sprawdzić czujnik temperatury odpowiedzialny za info do ecu. Pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojoto3 Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 czy dzieje się tak w początkowej fazie, chyba raczej nie, bo jak silnik zimny to chodzi bez problemu. Jak silnik złapie już prawidłową temperaturę to wtedy są te objawy, że gaśnie. Ostatnio podłączałem OBDII i nie wiem czy to jest prawidłowy stan, ale ustawienia przepustnicy na wolnych obrotach pokazuje w zakresie 0,4 do 0,8 , nawet jak silnik zimny to też tak samo pokazuje, a wtedy powinien chyba więcej. Nie mam porównania czy tak powinno być. jedynie mogłem sprawdzić u znajomego co ma NOTE 1.4, tam jest taka sama przepustnica i u niego pokazuje że ma od 2,0. To może coś z tą przepustnicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) Masz ESM ? To sobie odpowiesz na to pytanie dokładnie. Kurcze myślisz że samo prawidłowe wychylenie przepustnicy to wszystko?!!! A gdzie kąt zapłonu, dawkowanie( tworzenie mieszanki), i.t.d. Co tworzy mapę… Elektroniki nie reguluje się za pomocą śrubek. Radzę podepnij do Consulta by sprawdzić wszystkie!!!, parametry i przesoftowac do ustawień fabrycznych. Komp sam skoryguje/ synchronizuje parametry ustawień do mapy. Teraz to nie kosztuje majątku w ASO, lub nie autoryzowanym serw. jak dawniej! Zanim zgaśnie trzyma rpm i nagle jak by wyłączył zapłon , czy ma spadek i się dusi? Edytowane 15 Listopada 2017 przez NEO NFS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojoto3 Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 ma spadek i się dusi, ale tylko na wolnych obrotach, puszczam na luz przed skrzyżowaniem i obrotu spadają i gaśnie, ale nie za każdym razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 No to ja bym stawiał na rozjechaną mapę. Acz kolwiek powiedz jeszcze jakie trzyma obroty na wolnych rpm przy pełnym rozgrzaniu i czy przy obciążeniu auta na rpm nie klekoczą czasem głośniej zawory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojoto3 Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 (edytowane) po rozgrzaniu obroty są na poziomie 900-1000, zaworów nie słychać. czasami jeszcze zauważyłem, że jak jest zimny to potrafi zaszarpać.- ale rzadko Edytowane 17 Listopada 2017 przez kojoto3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 17 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 No to ewidentnie podbija rpm+ poszarpuwanie. Do ustawienia mieszanka (mapa), o ile reszta jest Ok?! Jedz na Consult się podpiąć i będzie po bulu… Pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojoto3 Opublikowano 19 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 (edytowane) Wczoraj założyłem drugą przepustnicy i trochę lepiej chodzi, a przynajmniej działa tak pokazuje sdprog, ale pojawił się błąd P0011 więc nie wiem czy to nie będzie rozrząd do wymiany. Trochę kosztowna ta wymiana rozrządu, a czy moźna jakoś się upewnić czy to napewno to? Bo tak czytam na różnych forach i różnych markach, że jak jest problem z rorządem na łańcuchu to samochód gaśnie i potem jest problem z odpaleniem, a u mnie nic takiego się nie dzieje. Pali od pierwszego, zawsze. Edytowane 18 Listopada 2017 przez kojoto3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Nie koniecznie. Ale trzeba zweryfikować czy aby to nie wina tylko czujnika ? Następnie łańcucha z napinaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojoto3 Opublikowano 24 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Byłem na diagnozie i pokazał błąd P1111, według Consult to problem leży w czujniku rozrządu, olej lub adaptacja. Czujnik już zamówiony, olej jest świeży, a adaptację przeprowadzili podczas diagnozowania. Przy okazji wymieniłem także świece, bo nie wiem ile już miały, a wyglądały już nie ciekawie. Ogólnie wszystkie parametry są w normie. Zobaczę po wymianie tego czujnika jak sprawa będzie wyglądała. Mam nadzieję że będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 No widzisz…a już na łańcuch się szykowaleś ;-) Consult dokładnie analizuje parametry i wyrazie czego daje wskazówki ew. usterek oraz koryguje ustawienia. Po wymianie powinno wszystko grać ! P.s. Dlatego w większości przypadków polecam ten zabieg tym bardziej że w obecnych czasach nie jest to drogie! Nie wszystko da się zrobić bez ori compa w japoncach. Bo jeśli nawet jest jakiś tam compie dostęp do parametrów to nie do wszystkich, a ustawienia są robione na czuja. Ale znam i przypadki gdzie Consult główny nie dał rady wskazać problemu. Pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernet Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 (edytowane) napisałem o tym w innym wątku ale może lepiej w tym.U mnie jest tak... Na biegu jałowym,prawie przez cały czas, falują obroty od 800 do 1400. Momentami silnikiem aż "rzuca", jakby chciał zgasnąć. Te objawy najbardziej są dokuczliwe i widoczne na zimnym silniku. Po rozgrzaniu także ale rzadziej. Niestety to falowanie obrotów nie występuje przez cały czas. Silnik oleju "nie bierze". Olej nowy, filtry też,świece ok.A teraz najciekawsze: po podłączeniu do komputera w serwisie Nissana nie wykazało żadnych błędów ! Możecie coś podpowiedzieć co można dalej zrobić ? Edytowane 19 Marca 2018 przez ernet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.