Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Karoseria Qashqai J11


GRZECH0TNIK PL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dwóch latach i 17 tys. km mam pewne uwagi do uszczelnienia drzwi oraz korozji.

Miałem okazję przejechać sporo kilometrów po błocie z budowy autostrady. Okazuje się , że na drzwiach zamocowane są , na plastikowe nity fartuch gumowe ( uszczelka) mające chronić przed błotem. Słabo to działa , błoto wciska pod te fartuch gumowe i w przestrzeń powyżej między nimi a dolną uszczelkę drzwiową. Producent chyba coś wiedział bo progi są trochę wyklejone czarną taśmą . Jeżeli się tego w porę nie wyczyści to każde zamknięcie drzwi  powoduje rysowanie piaskiem po progach a pod samymi fartuchami długo zalega mokre błotko . Czuję , że to będzie miejsc szybkiej korozji dolnej krawędzi drzwi.

 

Już teraz zauważyłem sporą korozję w inny m miejscu - pas dolny pod chłodnicą. Widać  to po demontażu plastikowej osłony silnika np. przy wymianie oleju. Jak do tej pory ASO nie bardzo wie co zrobić z tą korozją , bo Katowice bawią się tylko karoserią lakierowaną a to jest taka belka przednia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ta belka też zaczyna czerwienieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ta belka też zaczyna czerwienieć

A co powiesz o zbieraniu się błota w dolej części drzwi ? była breja budowlana i deszcz i miałem tego sporo ,przyschnięte i drapiące  lakier .. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda przejechałem dopiero ok 2500 km ale zawsze dość dokładnie myje auto między innymi w przestrzeniach między drzwiami a błotnikiem lub pod drzwiami i też zauważyłem że ta uszczelka czy gumowy fartuch jest zamocowana tak na słowo honoru i zbiera się tam brud. Słabe trochę jest to rozwiązanie. Bez problemu można wsadzić palec więc błoto i wode tym bardziej. Wydaje mi się że jedynym rozwiązaniem jest systematyczne czyszczenie tego miejsca w karę możliwości sprężarka pod ciśnieniem albo dokładnie mokrą szmatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po dwóch latach i 17 tys. km mam pewne uwagi do uszczelnienia drzwi oraz korozji.

Miałem okazję przejechać sporo kilometrów po błocie z budowy autostrady. Okazuje się , że na drzwiach zamocowane są , na plastikowe nity fartuch gumowe ( uszczelka) mające chronić przed błotem. Słabo to działa , błoto wciska pod te fartuch gumowe i w przestrzeń powyżej między nimi a dolną uszczelkę drzwiową. Producent chyba coś wiedział bo progi są trochę wyklejone czarną taśmą . Jeżeli się tego w porę nie wyczyści to każde zamknięcie drzwi  powoduje rysowanie piaskiem po progach a pod samymi fartuchami długo zalega mokre błotko . Czuję , że to będzie miejsc szybkiej korozji dolnej krawędzi drzwi.

 

Już teraz zauważyłem sporą korozję w inny m miejscu - pas dolny pod chłodnicą. Widać  to po demontażu plastikowej osłony silnika np. przy wymianie oleju. Jak do tej pory ASO nie bardzo wie co zrobić z tą korozją , bo Katowice bawią się tylko karoserią lakierowaną a to jest taka belka przednia...

Witaj. Ja wczoraj pierwsze tankowanie i myjnia bezdotykowa przy okazji. Potwierdzam Twoje obserwacje, a lanca w myjni za długa aby jakoś tam samemu popłukać . W domu mam małą myjkę i trzeba będzie poprawiać.Dawniej (w 126p i 125p) do uszczelnienia zakoli używałem smar działowy, Może tu coś też trzeba wymyślić ... jakiś silikon...może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można poeksperymentować z uszczelką silikonową do drzwi,samoprzylepną oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ze swojego doświadczenia niestety musze napisać (i przestrzec innych posiadaczy J11), że w moim egzemplarzu (31 kkm, 2017 rok, garażowany, myty ręcznie, dbany i cacany) pojawiła się korozja:

- na tylnej klapie, kilkanaście ognisk korozji, okrągłych, o średnicy od 0,5 do 1 mm,

- na progach od strony kierowcy - kilkanaście ognisk korozji, okrągłych, o średnicy od 0,5 do 1 mm,

- na drzwiach kierowcy u dołu - kilka ognisk korozji, okrągłych, o średnicy od 0,5 do 1 mm.

Auto jest jeszcze 3 tygodnie na gwarancji, zgłosiłem do Nissana, jutro mam mieć UWAGA "telekonsultację" w tej sprawie, oględzin póki co nie przewidują, co będzie dalej nie wiem.

Sprawdźcie u siebie, bo wątpię że mam akurat wadliwy jeden egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pisałeś wcześniej,że dużo jeździłeś po budowie autostrad,może więc odpryski spod kół zrobiły mikro pęknięcia i stąd korozja.Oczywiście,normalnie nie powinno tego być po takim przebiegu i w :takim :samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...