kalus3 Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Witam Panowie, szukam porady.Nissan Note 2006 200 000 km (na LPG 100kkm)HR16DELPG Rok temu miałem problemy z wypadaniem zapłonu. Okazało się, że przyczyną były wypalone zawory. Wymieniłem wszystkie, auto śmigało jak ta lala, ale zaczęło brać olej. Na 1000km znika ok. 1L oleju. Silnik sprawdzony pod względem wycieków- brak. Kopcić, też specjalnie nie kopci. Podejrzenie padło na pierścienie, ale podczas wymiany zaworów pierścienie były sprawdzone (naftą) i podobno wszystko było ok. Ostatnio byłem w ASO i zalecili najpierw sprawdzić 5w40 (od nowości używam 5w30). Wymieniłem i po przejechaniu 500 km, 0,5L oleju mniej. Jeśli faktycznie to są pierścienie to naprawa w ASO z częściami ok 5-7 tyś.I teraz pytanie do Was, co robić? Zepchnąć do rzeki, czy naprawiać? Też pewnie macie podobne przebiegi, albo i większe. Z góry dzięki za wszelkie rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Olej 5W/30 różni się od 5W/40 tylko lepkością. Po prostu 5W/40 w wyższych temperaturach jest bardziej lepki i lepiej smaruje. 5W/30 spływa jak woda. W zimniejsze dni 5W/40 może jedynie powodować bardzo minimalne podwyższenie spalania paliwa. Więc nie wiem czemu taka zmiana ma służyć. Co do spalania oleju, jak mam Notka 1.6 nie zaobserwowałem żeby spalał mi olej. Ile wleję tyle wyleję z minimalną różnicą mniej niż 1/4 długości od MINIMUM - MAXIMUM. A czasami jeżdzi się nim po autostradach z dużymi prędkościami. Cały czas lany jest 5W/40 i silnik odpukać chodzi cichutko i równo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Witam Panowie, szukam porady. Nissan Note 2006 200 000 km (na LPG 100kkm) HR16DE LPG Rok temu miałem problemy z wypadaniem zapłonu. Okazało się, że przyczyną były wypalone zawory. Wymieniłem wszystkie, auto śmigało jak ta lala, ale zaczęło brać olej. Na 1000km znika ok. 1L oleju. Silnik sprawdzony pod względem wycieków- brak. Kopcić, też specjalnie nie kopci. Podejrzenie padło na pierścienie, ale podczas wymiany zaworów pierścienie były sprawdzone (naftą) i podobno wszystko było ok. Ostatnio byłem w ASO i zalecili najpierw sprawdzić 5w40 (od nowości używam 5w30). Wymieniłem i po przejechaniu 500 km, 0,5L oleju mniej. Jeśli faktycznie to są pierścienie to naprawa w ASO z częściami ok 5-7 tyś. I teraz pytanie do Was, co robić? Zepchnąć do rzeki, czy naprawiać? Też pewnie macie podobne przebiegi, albo i większe. Z góry dzięki za wszelkie rady. A czy aby sam nie doprowadziłeś do tego stanu sam? Jeśli po 100k wypaliłeś zawory to stanu wymiany to dla mnie ewidetnie wskazuje na jazdę na zbyt ubogich ustawieniach i braku okresowych regulacji luzów zaworowych co przy lpg jest koniecznością!! Skoro była tak wyjarana głowica, to po jej remoncie/uszczelnieniu można było się spodziewać ze puści dół . Powinni sprawdzić teraz kompresje. Jeśli jes jeszcze w miarę Ok to albo; przejść na 10W40dobrej klasy n.p. Valvo, Motul.Millers (FE10W30), Eneos razem z Ceramizerem i tak latać. Sprzedać auto albo remont pierścieni. Decyzja należy do ciebie… Pzd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Gaz i silnik 1600 ccm się nie lubią. Twoje problemy zdają się to potwierdzać. Mój nigdy nie zagazowany 1600 z przebiegiem 172 tys ok spala ok 600 ml oleju na 13 tys km.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalus3 Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Dzięki wszystkim za rady. Instalacja LPG regularnie serwisowana, a kontrola luzów co 40 tyś. Sobie nie mam nic do zarzucenia. Co do opłacalności instalowania LPG, to na razie jestem na dużym plusie, chociaż muszę przyznać, że zaczyna się robić drogo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Tu żadna świetna i regularna regulacja nie pomoże. Po prostu głowice w Notkach są wykonane nie z tego aluminium które jest niezbędne do wytrzymywania innej temperatury spalania.... sa takie modele silników których się nie gazuje i tyle Powodzenia. Szukaj dobrych serwisów niezależnych. ASO jest założenia okropnie drogie i zazwyczaj równie "pewne" co niezależne warsztaty,. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 naprawa chyba jest nieoplacalna, kup silnik uzywke, tylko z glowa zeby nie wyjsc jak zablocki na mydle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Są silniki, których po prostu się nie gazuje.....chwilowe zyski a potem straty na remonty, ot oszczędność nie ma co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.