dooddie Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Witam Pytanie czy jest to normalne że w path-cie opony z przodu zużywają się trzy razy szybciej niż tył? Geometria kół była ustawiana 3-4 lata temu, bieżnik zdarty równomiernie. Pozdrawiam Dooddie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 nie to nie jest normalne, ale normalne jest iz opony ząbkuje przez co zaczynają wyć. najlepiej co sezon zmieniać położenie opon, tak aby ich nie ząbkowało i scierało wszystkie równomiernie. W pathu wszystko jest mozliwe pomimo tego iz wg pomiarów wszystko jest niby ok. U mnie grzało nadmiernie jedną oponę jadąc w trasie, co było wyczuć nawet reką a nawet i gumą śmierdziało, jak zajechałem na diagnostykę to niby wszystko ok, jedynie lekko zbieżność rozjechana....Po ustawieniu jak narazie wszystko ok. Jedz na diagnostykę i niech zajmą się kątem wyprzedzenia zwrotnicy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dooddie Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Dzięki za Info. Czy uskakiwanie przedniego koła ( takie jakby tupanie) np. przy zawracaniu to też może być wina złej geometrii? Pozdrawiam Dooddie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Oczywiście. A autko nie miało dzwona z tej strony w to uskakujące koło?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dooddie Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Poprzedni właściciel naprawiał ale drugą stronę. Na to wygląda że muszę jechać na diagnostykę. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Dooddie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 podskakiwanie podczas nawracania? napisz dokladnie jak to przebiega bo moim zdaniem geometria nie powinna tego powodować, choć mogę sie mylić bo path to dziwne auto. Po to jest mechanizm róznicowy aby "wybierać" różnicę w obrotach kół. hmm, Przegub też moze to powodować, przy max skręcie może szarpać kołem a nawet kierownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) I wygląda na to że źle naprawili. Przy maksymalnym skręcie w lewo lub w prawo mogę się kręcić do przodu i do tyłu i efektu zarzucania kołami nie mam. Miałem taki efekt posiadając jeszcze Pajero Pinin, okazało się że kolumna jest całkowicie przesunięta o kilka centymetrów - efekt po dzwonie poprzedniego właściciela. Edytowane 22 Listopada 2017 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dooddie Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 podskakiwanie podczas nawracania? napisz dokladnie jak to przebiega bo moim zdaniem geometria nie powinna tego powodować, choć mogę sie mylić bo path to dziwne auto. Po to jest mechanizm róznicowy aby "wybierać" różnicę w obrotach kół. hmm, Przegub też moze to powodować, przy max skręcie może szarpać kołem a nawet kierownicą. uskakiwanie ześlizgiwanie, nie wiem jak to opisać. Podczas skrętu np. gdy zawracam na ulicy, kierownica maksymalnie w lewo to czuć tak jakby opona prawa się ześlizgiwała, uskakiwała w prawo.( ucieka ze swojego toru) Chyba dobrze opisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 zrób geometrie, to podstawa, po drugie sprawdz czy masz ślady na ramie od obcierającej opony.... kant opony moze haczyć i stąd takie odczucia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 A może to przedni dyfer nie pracuje tak jak powinien i przy dużej różnicy prędkości obrotowej kół zaczyna się blokować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Chyba miałem podobnie w audi. Przy pełnym skręcie w jedną stronę robiły się jakby napięcia i w końcu koło uślizgiwało się co było odczuwalny jakby wachnięcie przodem furki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dooddie Opublikowano 24 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Chyba miałem podobnie w audi. Przy pełnym skręcie w jedną stronę robiły się jakby napięcia i w końcu koło uślizgiwało się co było odczuwalny jakby wachnięcie przodem furki. A co było przyczyną? Czy geometria załatwiła sprawę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 dyfer i przegub można łatwo sprawdzić, wystarczy podnieść koło i przy max skręcie zakręcić ręcznie. Praktycznie wszystko się wyczuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.