Kafarex Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Witam wszystkich serdecznie. Mam na imię Patryk jestem nowy na forum. Wylądowałem tutaj ponieważ kilka dni temu zakupiłem Maxime 3.5 v6 z 2004 roku. Chciałbym abyście pomogli mi przy wyborze oleju do tego silnika. Obecnie jest zalany 10w60 przez poprzedniego właściciela. Chce go wymienić ze względu na to że na zimnych silniku po sprawdzeniu bagnetu nie pokazuję się olej ale po odpaleniu na chwilę auta zgaszeniu i odczekaniu kilku minut pokazuję się tak jak by było go za dużo. Olej na bagnecie widoczny jest tylko z jednej strony zastanawiam się czy aby na pewno jest tam oryginalny bagnet. Nie chce dolać ponad stan dlatego też chce wymienić cały olej razem z filtrem. Jaki olej jest najlepszy dla tego silnika oraz ile dokładnie powinno być zalane ? Proszę o wasze porady Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) Ja sprawdzam tak, z reguly nigdy na zimnym silniku z wymienionych przez ciebie powodow. A wiec mam olej rozgrzany, staje na rownym terenie, wylaczam silnik odczekuje 5-10 minut, wyjmuje bagnet wycieram, wkladam ( nie zawsze lekko i ladnie wchodzi), wyjmuje sprawdzam linie odciecia oleju, z reguly jest bardziej widoczna z jednej strony( np.odwrotnej), czasami wycieram i sprawdzam jeszcze raz. W vq zawsze trzymaj gorny stan oleju, bo niski stan zabija ten silnik. 10w60 to olej gestrzy, albo ktos go wlal zeby lepiej chronic silnik, albo ostro jezdzil, albo silnik bierze olej i gestego mniej. Oryginalnie maxima jezdzi na 5w30 5w40, marka do wyboru. Kupiles, nie znasz auta bardzo pilnuj stan oleju, bo 2004 lubialy popijac Edytowane 22 Listopada 2017 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kafarex Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Czy warto zmienić na 5w30 lub 5w40 czy pozostać przy 10w60 ? Sprawdzałem dokładnie tak samo jak napisałeś i pokazuje ponad stan po wytarciu i sprawdzeniu ponownie a na zimnych silniku praktycznie w ogóle. Nie chce nalać za dużo bo ciśnienie zbyt duże też nie zrobi dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbt Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Lepiej zostać na 10w60, ja osobiście polecam z schela, zmianę samego filtra oleju możesz co 5 tyś zrobić, przedłużysz jego żywot. P.S. Znam przypadek gdzie klient wymieniał co 8-10 tyś olej od nowości i natrzepał 340 tyś w altimie. Silnik w środku czysty jakby zrobił tysiąc km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 (edytowane) Kafarex, VQ35DE tak juz maja, są lekkie problemy z odczytem oleju, sam bagnet dziwnie się wygina w środku, jakby średnio pasował, czasami trochę więcej czasu zajmuje mi znalezienie dziury, ha ha najgorzej jest w 350Z (poza VQ35HR, jest o.k) winę za to ponosi umiejscowienie bagnetu w silniku, są opinie że jest to źle zaprojektowane ja leję syntetyk 5W30, zmieniam co 10tyś km. mam przelatane od nowości 120tyś km, pod korkiem czysto jak z fabryki. kupiłem go po to żeby spokojnie i bezpiecznie przelatać przynajmniej te 300tyś km. VQ nie ma jakoś bardzo dużo oleju w misce (niektórzy wkładają większą), wg. danych oficjalnych między L a H na bagnecie powinno być 1 litr, ale gość w Infiniti z VQ35DE robił kilka testów i mu wychodziło, że to aż prawie 2QT, (prawie 2 litry), czyli jak jeździmy na LOW, to mamy w misce 2, może 2.5litra, a to masakra jak na takie V6 !!!, ja testów nie robiłem, ale to jest możliwe, bo dużo jest opinii, że ten silnik ma mało oleju i trzeba pilnować stanu, więc warto trzymać stań powyżej połowy bagnetu, jak trochę jest powyżej max, na ciepłym tragedii nie ma, nic się nie stanie. co do skalibrowania odczytu bagnetu. jak zmienisz olej to rozgrzej go, aby dobrze zlać stary, zmień filtr i wlej nowy w ilości równe 4litry (4.25QT), odpal, rozgrzej, wyłącz, odczekaj 10 minut i sprawdź bagnetem poziom ile Ci pokazuje (auto musi stać na równym), gdyż teraz masz właściwy idealny poziom max. Edytowane 23 Listopada 2017 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kafarex Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 Dziękuję za pomoc ! Wymieniłem olej razem z filtrem. Nalałem Motul 8100 5w40 x-clean wlałem 4.6 litra teraz na zimnym silniku bagnet pokazuje maksymalny stan więc wszystko jest dobrze. Czy możecie polecić jakiś sklep internetowy gdzie można kupić części do Maximy? Elementy zawieszenia najbardziej mnie interesują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troix Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 Ebay PS. Na allegro też znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 co do części zawieszenia, to musisz szukać sam, czego konkretnie Ci potrzeba i to Ci się opłaci. Z ciekawostek, kiedyś zmieniałem sworzeń wahacza i zajechałem do znanego serwisu aut amerykańskich na Zacisze/Targówek Warszawa i mieli tam sworzeń od ręki, koszt coś około 200zł (160 albo 230zł nie pamiętam dokładnie) + wymiana, obejrzałem firmę, zapamiętałem, itd.. i kupiłem ten sam na alledrogo za 35zł, był to najtańszy, wytrzymał jakoś ze 20tyś km (miałem fatalną drogę w budowie, same dziury) i postanowiłem, że teraz kupie ten najdroższy za bodajże 85zł, mimo innego foto na allegro, znowu przyszedł ten sam (w pudełku) co poprzednicy, na druga stronę kupiłem jeszcze coś bezpośrednio w USA.... trochę inne, ale pamiętam, że padało głównie z prawej strony, wina tej drogi ... w USA duzo łatwiej kupić bo masz autozone, advence auto parts, napa, tylko że nie wysyłają chyba do PL i trzeba przez kogoś słać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kafarex Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 Dzięki faktycznie znalazłem części na allegro i to miasto obok mojego. Jeszcze pytanie odnośnie lpg którą byście polecali Do tego silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 (edytowane) Od LPG sa tu spece i pewnie sie wypowiedza ja natomiast polecam cos na najpopularniejszym polskim sterowniku, czyli STAG zeby nie byc niewolnikiem jednego zakladu, ale kazdy to ogarnial wlacznie z mozliwoscia samodzielnej kalibraci (ogolnodostepny interface i program). Mozesz tez wpasc na forum STAG i sie spytac co montazysci polecaja. Edytowane 27 Listopada 2017 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkryntek Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 Witam ja mam w gazie i śmiga jak ta lala ma ja 4 lata i super furka żadnej awarii wczoraj tylko coś abs zaświrował a tak malina.a olej tylko taki motul leje i wymiana maks co 10tys i ani km wiecej.w automacie wymienialem dwa razy statycznie teraz na wakacje dynamiczna wymiana mam MATIC K w skrzyni.klocki trw . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.