patrick137 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Witam wszystkich.Moj problem polega na tym ze jak odpale Niska to na wolnych obrotach udczuwalne sa drgania,wibracje na kierownicy oraz w srodku auta.Zjezdzilem juz roznych fachowcow i kazdy mowi co innego.Ze dwumasa,ze wtryski ze poduszki.Silnik pracuje rowno,nic nie stuka i nie szarpie oraz nie slychac zadnych dziwnych dzwiekow.Moze ktos mial podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 napisz coś o przebiegu i wieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Jak pracuje równo to nie wtryski. Przysłuchałbym się dźwiękom przy gaszeniu i zapalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Zweryfikuj stan poduszki olejowej, po prawej stronie na górze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick137 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Wiec tak.Rocznik koncowka 2007,przebieg 160tys.km.Przy odpalaniu i gaszeniu nic nie szarpie anie nie stuka.Patrzylem na ta poduszke i nie czuc zeby przenosila drgania.Troche drzy ta wyzej.Chyba ze od strony skrzyni tez jest olejowa.Ale nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Nie wiem czy mówimy o tej samej. Ja mówiłem o tej z załącznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick137 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Dzieki za zainteresowanie. Ta poduszka z obrazka nie przenisi drgan, bo jak przyloze reke do karoserki obok tej poduszki to nie drzy.Ta wyzej troche drzy. Bo podobno od strony skrzyni tez sa 2 poduszki ale ich nie sprawdzalem bo nawet nie wiem gdzie. Mam nadzieje ze to nie sa poczatki dwumasy. Moze ma ktos jakies pomysły gdzie szukac przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Ta poduszka, którą wskazałem, bywa zdradliwa. Nawet jeśli nie jest wylana, bardzo często odpowiada za telepanie budą na wolnych obrotach. Sprawdź odległość od pałąka do poduszki właściwej (tak jak na fotce). Jeśli odległość ta jest dużo większa niż 8-10 mm, z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jest przyczyną febry. Oczywiście stan pozostałych poduszek należy też zweryfikować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick137 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Dzieki za odpowiedz.Dzisiaj popatrze i dam znac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Ta poduszka, którą wskazałem, bywa zdradliwa. Nawet jeśli nie jest wylana, bardzo często odpowiada za telepanie budą na wolnych obrotach. Sprawdź odległość od pałąka do poduszki właściwej (tak jak na fotce). Jeśli odległość ta jest dużo większa niż 8-10 mm, z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jest przyczyną febry. wysokość pod pałąkiem.jpg Oczywiście stan pozostałych poduszek należy też zweryfikować To jak to jest rzeczywiście? Poduszka jest dobra jak odległość w zaznaczonym na zdjeciu miejscu jest powyżej 8-10 mm czy mniejsza?? U mnie jest ok.12 mm w tym miejscu a wg opinii jakie wczesniej słyszałem- jest źle kiedy ta odległość jest minimalna lub nawet zdarzyc może sie ,że prześwitu nie ma zupelnie i te elementy stykaja sie ze sobą.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Już wyjaśniam. Silnik wisi na tej poduszce, ciągnąc ją w dół, oddalając od pałąka, który zamontowany jest na sztywno do karoserii. Sprawność poduszki oceniamy (poza oczywistymi cechami takimi jak wyciek oleju, czy rozwulkanizowanie) na podstawie tej odległości. Im większa, tym poduszka bardziej sklepana/zużyta, a tym samym utraciła własności tłumiące. Reasumując, im mniejsza ta odległość tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Dzieki. Moje watpliwości wynikaja z tego ,ze nt temat juz było na forum i jeszcze gdzie indziej czytalem . Ludzie wymieniali te poduszki kiedy nie było już luzu w tym miejscu i nawet ten pałak opierał sie na drugiej częsci.. U mnie trzepie mocno buda na luzie ,luz w tym miejscu to własnie ~~12 mm ale kiedy silnik pracuje wiele razy sprawdzalem na rózne sposoby ta poduszkę (jak rowniez inne przy wymianie tulei wózka)i nie wyczułem zadnych drgań ,wibracji czy jakiekolwiek innego ruchu tej poduszki. A buda telepie sie. Delikatne tylko podniesienie obrotów do ~~900-1000 trzęsawka ustepuje jak reka odjął.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick137 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Wlasnie sprawdzilem ta poduszke i odleglosc od palaka wynosi ok 8mm.Dotykajac reka poduszki nie odczowam drgan na niej.Chyba ze jest jeszcze jedna poduszka olejowa trzymajaca skrzynie.Juz sam nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 To znaczy, że jest jeszcze sprawna. Musisz szukać gdzie indziej. Ludzie wymieniali te poduszki kiedy nie było już luzu w tym miejscu i nawet ten pałak opierał sie na drugiej częsci.. Byłoby to bez sensu. Piotrek, spójrz na moje zdjęcie. W sytuacji nieobciążonej, pałąk jest bardzo blisko samej poduszki, bo nic jej nie ciągnie w dół. Dopiero po zawieszeniu na niej silnika, widać, czy nie poddaje się za bardzo i nie idzie w dół. Pałąk zawsze zostaje na swoim miejscu. Ja mam 9 mm i bardzo delikatne drgania, które można tolerować. Ale ponieważ będę wymieniał obie poduszki (kości) na górze i na dole, postanowiłem i tę wymienić. Jak chcesz mogę Ci wysłać po wymianie swoją i sprawdzisz czy coś się poprawiło. Najwyżej odeślesz. Kupiłem używaną, w idealnym stanie, po przebiegu ok. 20 kkm. Prześwit na niezamontowanej - 0,00 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 To znaczy, że jest jeszcze sprawna. Musisz szukać gdzie indziej. Byłoby to bez sensu. Piotrek, spójrz na moje zdjęcie. W sytuacji nieobciążonej, pałąk jest bardzo blisko samej poduszki, bo nic jej nie ciągnie w dół. Dopiero po zawieszeniu na niej silnika, widać, czy nie poddaje się za bardzo i nie idzie w dół. Pałąk zawsze zostaje na swoim miejscu. Ja mam 9 mm i bardzo delikatne drgania, które można tolerować. Ale ponieważ będę wymieniał obie poduszki (kości) na górze i na dole, postanowiłem i tę wymienić. Jak chcesz mogę Ci wysłać po wymianie swoją i sprawdzisz czy coś się poprawiło. Najwyżej odeślesz. Kupiłem używaną, w idealnym stanie, po przebiegu ok. 20 kkm. Prześwit na niezamontowanej - 0,00 mm Dziekuje za wyjaśnienia ,bo z tego co wczesniej słyszałem to niby jest niedobrze kiedy te elementy stykaja sie ze soba Cena nowej poduszki to chyba cos ponad 3tys.zł ,nie wiele dokladajac mozna kupic silnik używany nawet i z ta poduszką ,wiec niech sobie buda podskakuje na luzie dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 One nie mają szans, żeby się stykać pod obciążeniem. Nasze silniki trochę ważą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick137 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 A powiedzcie mi czy te drgania to moze byc poczatek dwumasy? Z tym ze nic nie stuka i nic nie szarpie. A powiedzcie mi czy te drgania to moze byc poczatek dwumasy? Z tym ze nic nie stuka i nic nie szarpie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maver27 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Na dwumasę to otwierasz drzwi i gasisz silnik, jak drzwi zatrzęsą się to dwumasa. U mnie nawet nie drgną a problem z telepaniem budą od 1.5 roku. 90% mechaników obstawia układ paliwowy. Postaw kubek z wodą na silniku to zobaczysz jak równo chodzi. Nowy nawet monety postawionej na sztorc nie powinien przewrócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick137 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Tez obstawialem wtryski.Ale obroty trzyma rowno i pracuje ladnie.Juz zglupialem naprawde. W sobote jeszcze mysle sprawdzic poduszki od strony skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Na dwumasę to otwierasz drzwi i gasisz silnik, jak drzwi zatrzęsą się to dwumasa. U mnie nawet nie drgną a problem z telepaniem budą od 1.5 roku. 90% mechaników obstawia układ paliwowy. Postaw kubek z wodą na silniku to zobaczysz jak równo chodzi. Nowy nawet monety postawionej na sztorc nie powinien przewrócić. Z tą monetą to mocno przegialeś.. Moze na silniku elektrycznym to w teorii jest możliwe(aczkolwiek tez wątpie) -ale na pewno nie na zadnym spalinowym- nowym czy starym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Z tą monetą to mocno przegialeś.. Moze na silniku elektrycznym to w teorii jest możliwe(aczkolwiek tez wątpie) -ale na pewno nie na zadnym spalinowym- nowym czy starym. I na pewno nie na czterocylindrowym dieslu. Może V8 w benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick137 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Ma ktos jeszcze jakies pomysly od czego te drgania? Witam. Wlasnie wrocilem od mechanika.Sprawdzilismy wszystkie poduszki i mocowania silnika i skrzyni. Wszystko jest ok a drgania nadal przenoszone sa na kabine i do wewnatrz. Czy to jednakmoze byc poczatek dwumasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Doświadczony mechanik nie powinien miec problemu z rozpoznaniem uszkodzenie dwumasy. Ona jednak daje wiele wyraźnych objawów ,oprocz drgań to sa równiez metaliczne stuki przy zapalaniu i szczególnie przy gaszeniu silnika,problemy z plynnym ruszaniem,szarpanie,itp U mnie dwumasa na 105% jest dobra ,poduszki wszystkie rowniez sprawdzalem na wszelkie mozliwe sposoby,zadna z nich nie przenosi drgań a pomimo tego czuc silne drgania na biegu jalowym. Poduszka olejowa u góry ma optycznie ok.12mm odchylenia pałaku od podstawy ,ale gdyby na pewno ona była winna to nawet kladac ręke-powinno wyczuwac sie przenoszenie drgań-a tego nie ma.. Wtryski też mam idealne. Przyzwyczaiłem sie juz do tego i coraz bardziej sklaniam sie do tezy ,ze '"ten typ po prostu tak ma" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick137 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Identycznie mam ja.Podejzewam ze dwumasa ale ona nie wydaje zadnych metalicznych dzwiekow ani innych objawow uszkodzenia.Tylko drgania odczuwalne wewnatrz.Moze faktycznie ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 (edytowane) Absolutnie nie jest to cecha samochodu. Ja mam rzetelnego przebiegu 245 kk (przy 177 kkm wymieniona dwumasa) i chodzi na wolnych jak zegareczek, bez żadnej febry. Edytowane 16 Grudnia 2017 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.