Oskar1974 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Witam Kolegów! Mam pytanie: czy znacie kogoś z Poznania lub okolic, kto podjąłby się swapu silnika BMW 3.0d M57 do Patrola Y61 z 2000r Long z silnikiem 3,.0D? Zalezy mi na kimś sprawdzonym, kto już przerabiał temat nie raz i nie dwa. Drugie pytanie jest kierowane do użytkowników tego silnika. Jak każdy silnik i on ma swoje wady i problemy ekspolatacyjne. Czego można by się spodziewać podczas jegoo użytkowania. W necie znalazłem tylko jakieś popularno-naukowe informacje, które niewiele wnoszą. Ciekawi mnie na co szczególnie warto zwracać uwagę, co ulega częstym awarią. No i trzecie pytanie: czy ma ktoś z Kolegów instrukcję serwisową do tego silnika? Może być też instrukcja do jednego z samochodów BMW, w ktrórym był on montowany. pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Pytanie jest ,który M57 chcesz wstawić...M57D30 184KM ( już wiekowe i mozno wyeksploatowane jednostki ), M57TUD30 .. to trzy moce były dostępne, M57T2 lub N2...co do silnika od BMW to jednostka jest pancerna ogolnie.. ale musi być prawidłowo eksploatowana i silniki również maja troche inna konstrukcję zależności od wersji.... Jednostki o dużej mocy potrzebuja więcej serwisu nie mniej wszystko zależy tez od przebiegu silnika. Sam silnik jeśli nie był upalany wcześniej to może zrobić duży przebieg. Trzeba uważac na osprzę elektryczny. Przy jeżdzie terenowej odpowiednie chłodzenie jest istotne.. 3L nie ma takich problemów jak 2,5 TDS ale spotykałem jednostki "przegrzane". Chipsa też można wstawić , ale bez przesady i zależy do której wersji. Trzeba też uważać na DPF i EGR.. z nowszymi jednostkami może być problem z wyłączeniem tego pomijając fakt ,że jet to nie legalne. Dużo informacji możesz znaleść tutaj : http://workshop-manuals.com/bmw/ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUREK MAV Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Siemka, jestem użytkownikiem M57 ... N2 w podstawie 231 KM obecnie 280KM ale zaraz po włożeniu było 330 lecz zmniejszyłem ,bo żona się ślizgała na tyle :-) , niutków zostało 570 było 660. Użytkowanie hmm po przejściu wieku dziecęcego moge powiedzieć ,że nic wielkiego się nie działo. Silnik mam już czwarty rok i sobie chwalę, sprzęgło kewlar ze wzmocnionym dociskiem i troszkę większą tarcza ( mm) . Elektryka okrojona do maksa i komp od bejcy podpięty do nissana więc wszystko kompatybilne. Wiązka pod kompa robiona pod zamówienie.,zmieniony pedał gazu od bmk'i ,chłodzenie wraz z klimą i wiatrakami orginał bejca. Spalanie miasto 11/12 trasa 9/10 nie bawię się w setki ( bo ostatnio spalił mi na trasie 9,3 -prędkość 12o km/g ) przelotowa 90/100 , autostrada 140 i więcej . Auto w wadze do 2900 kg, używane w turystyce OR lub w pojazdówkach w koło komina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.